Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Новини і події

Редакція ББ
Будівельна Бухгалтерія Березень, 2013/№ 5
Друк
Новини

ФФБ і ФОН: дозвільні новації

19.02.2013 р. набрало чинності розпорядження Нацкомфінпослуг від 27.12.12 р. № 2921. Ним було внесено зміни до двох нормативно­правових актів:

1) до Ліцензійних умов провадження діяльності із залучення коштів засновників управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійс­нення операцій з нерухомістю, затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг від 24.06.2004 р. № 1225.

Тепер для отримання ліцензії на здійснення цієї діяльності типові правила ФФБ та/або ФОН подаються без зразків договорів із засновниками. Причому якщо заявник планує створювати лише ФФБ або ФОН, подаються відповідно правила ФФБ або ФОН. А договір про участь у ФФБ, на підставі якого ліцензіат має здійснювати залучення коштів засновників управління майном ФФБ виду А та/або ФФБ виду Б, має відповідати типовому договору, затвердженому КМУ. Оновлено форми Реєстраційних карток про створення ФФБ і про створення ФОН;

2) до Положення про видачу небанківській фінансовій установі — управителю дозволу на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні ФФБ виду Б та/або дозволу на право здійснення емісії сертифікатів ФОН.

Із переліку документів, які управитель подає до Нацкомфінпослуг для отримання дозволу на ризики, виключено: примірний договір управління майном управителя із засновником і документи щодо виконання забудовником своїх зобов’язань перед управителем.

У свою чергу, перелік документів для отримання дозволу на право емісії доповнено зразком договору про придбання сертифікатів ФОН, засвідченого підписом керівника та печаткою управителя, і типовими правилами ФОН, затвердженими в порядку, що визначається установчими документами управителя. При цьому типові правила ФОН не надаються тими управителями, які подавали їх разом із заявою про видачу ліцензії.

Повний аналіз змін, внесених розпорядженням Нацкомфінпослуг від 27.12.12 р. № 2921, читайте в наступному номері нашого видання.

 

Затверджено форму повідомлення
 про планові ЄСВ­перевірки

Постановою правління ПФУ від 17.01.2013 р. № 1­1 затверджено форму повідомлення про проведення планової перевірки платників єдиного внес­ку.

Форму такого повідомлення затверджено на виконання вимоги п. 6 Порядку проведення ПФУ та його територіальними органами планових та позапланових перевірок платників ЄСВ, затвердженого постановою КМУ від 09.03.2011 р. № 233. Цей документ зобов’язує органи ПФ інформувати про майбутню планову перевірку не пізніше ніж за 10 днів до дня її проведення письмовим повідомленням за формою, визначеною ПФУ.

Нагадаємо, що періодичність проведення планових перевірок ПФУ залежить від ступеня ризику від здійснення госпдіяльності: планові перевірки платників єдиного внеску з високим ступенем ризику проводяться не частіше одного разу на рік, із середнім — не частіше одного разу на два роки, з незначним — не частіше одного разу на п’ять років.

Постанова № 1­1 набрала чинності 15.02.2013 р.

 

ДПСУ кваліфікує страхові премії
як додаткове благо або інші доходи

ДПСУ у листі від 08.11.2012 р. № 2426/0/141­12/Д/17­1114 оприлюднила свою думку щодо порядку оподаткування доходів, отриманих фіз­особою­резидентом у вигляді страхових премій.

Головне податкове відомство вважає, що доходи, отримані резидентом у вигляді страхових премій, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як «додаткове благо» чи у складі «інших доходів» відповідно до пп. 164.2.17 та 164.2.19 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ).

Водночас податківці чомусь забули про п.п. 164.2.16 ПКУ, у якому, зокрема, зазначено, що страхові платежі (страхові внески, страхові премії) включаються до загального оподатковуваного доходу та є базою обкладення податком на доходи фізичних осіб (далі — ПДФО). При цьому вказана норма передбачає певні виключення з оподаткування таких сум, зокрема, для страхових сум, що сплачуються за договорами довгострокового страхування життя, за платника податку чи на його користь, однак за умови одночасного виконання наступних умов:

1) такі платежі сплачуються роботодавцем­резидентом за свій рахунок;

2) сума платежів не перевищує 15 % нарахованої цим роботодавцем суми заробітної плати платнику ПДФО протягом кожного звітного податкового місяця, за який вноситься страховий платіж (страховий внесок, страхова премія), але не більш як п’ять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої Законом про Державний бюджет України на відповідний рік, у розрахунку за місяць за сукупністю таких внесків (п.п. «в» п.п. 164.2.16 ПКУ).

Джерело: nibu.factor.ua

 

Уряд затвердив
Порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих)
 і територіальних угод, колективних договорів

Статтею 15 Кодексу законів про працю установлено, що колективні договори підлягають повідом­ній реєстрації місцевими органами виконавчої влади. При цьому порядок такої реєстрації визначає Кабмін.

Відповідно до цієї норми уряд постановою від 13.02.2013 р. № 115 затвердив Порядок повідом­ної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів, яким передбачено, що:

1) колективні договори і територіальні угоди іншого рівня — районними, районними у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями, виконавчими комітетами сільських, селищних та міських рад;

2) галузеві (міжгалузеві) і територіальні (обласні та республіканська) угоди підлягають повідомній реєстрації Мінсоцполітики.

Повідомна реєстрація проводиться з метою засвідчення автентичності примірників і копій поданих на реєстрацію галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів для забезпечення можливості врахування їх умов під час розгляду уповноваженими органами трудових спорів (індивідуальних і колективних), що можуть виникнути за результатами виконання умов таких угод (договорів).

З метою повідомної реєстрації сторони угоди (договору) подають відповідному реєструючому органу таку угоду (договір) разом з додатками у кількості примірників, що відповідає кількості таких сторін, та копію угоди (договору).

Крім того, сторони галузевої (міжгалузевої) і територіальної угоди подають також копії свідоцтв про підтвердження репрезентативності суб’єктів сторони профспілок та сторони роботодавців, які брали участь у колективних переговорах з питань укладення відповідної угоди.

Повідомна реєстрація проводиться протягом 14 робочих днів з дня, наступного після надходження угоди (договору) до відповідного реєструючого органу.

Реєструючий орган має оприлюднювати відомості про проведення повідомної реєстрації угод (договорів) у засобах масової інформації та на офіційному веб­сайті.

Відповідно визнано такою, що втратила чинність, постанову КМУ «Про порядок повідомної реєстрації галузевих і регіональних угод, колективних договорів» від 05.04.94 р. № 225.

Постанова від 13.02.2013 р. № 115 набрала чинності з 28.02.2013 р.

Джерело: nibu.factor.ua

 

Суб’єкти господарювання
не сплачують екологічний податок
при розміщенні відходів у разі наявності
у них договору на їх видалення та утилізацію

ДПСУ у листі від 27.12.2012 р. № 12699/0/71­12/15­2117 надала рекомендації щодо особливостей адміністрування екологічного податку у 2013 році.

Головне податкове відомство зауважило, що Законом України від 24.05.2012 p. № 4834­VI було змінено значення поняття «розміщення відходів», яке визначено п.п. 14.1.223 Податкового кодексу України (далі — ПКУ).

Таким чином було усунено подвійне оподаткування екологічним податком розміщення суб’єктами господарювання відходів на спеціально відведених місцях чи об’єктах, що розміщені на власних територіях. З набуттям чинності зазначених змін (тобто з 01.01.2013 р.) при тимчасовому зберіганні відходів суб’єкти господарювання не сплачуватимуть екологічний податок у разі наявності у них договору на видалення та утилізацію відходів із суб’єктами господарювання (комунальними або спеціалізованими підприємствами тощо) та передачі відходів у встановлені цим договором терміни на утилізацію та захоронення.

Також урегульовано питання щодо несплати екологічного податку за обсяги та види (класи) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання (незалежно від наявності ліцензії на збирання та заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини).

Крім цього, ДПСУ нагадала, що Законом України від 20.11.2012 p. № 5503­VI також унесено зміни до ПКУ, якими збільшено ставки екологічного податку в середньому на 7,9 % (змінено норми ст. 243 — 248 ПКУ).

Джерело: nibu.factor.ua

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі