Нормативний акт Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування

IV. Порядок заповнення Пояснювальної записки та форм щодо розкриття елементів бюджетної звітності

Друк
Автор : Міністерство фінансів України

1. Пояснювальна записка (додаток 10) має містити таку інформацію про розпорядника бюджетних коштів:

найменування та місцезнаходження;

короткий опис основної діяльності;

найменування розпорядника вищого рівня.

2. У Пояснювальній записці зазначаються та описуються:

причини виникнення простроченої дебіторської заборгованості та вжиті заходи щодо її стягнення та простроченої кредиторської заборгованості, зазначеної у рядку «Інше» Довідки про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду;

динаміка дебіторської та кредиторської заборгованості, у тому числі простроченої, за розрахунками з бюджетом на звітну дату порівняно із заборгованістю на початок звітного року та причини її збільшення або зменшення;

причини наявності простроченої кредиторської заборгованості за кодами економічної класифікації видатків 2110, 2270;

причини наявності кредиторської заборгованості за бюджетними зобов’язаннями, не взятими на облік органами Казначейства, зазначеної у Довідці про дебіторську та кредиторську заборгованість, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами»;

причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості та підстави для її зменшення (списання у зв’язку із закінченням строку позовної давності, за рішенням суду тощо) (у річній бюджетній звітності);

причини взяття зобов’язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених Бюджетним кодексом України, законом про Державний бюджет України, рішенням про місцевий бюджет, та вжиті заходи;

інформація про дебіторську та кредиторську заборгованість за бюджетними програмами, бюджетні призначення за якими законом про Державний бюджет України на звітний рік не затверджувались, відомості щодо відображення цієї заборгованості за бюджетними програмами звітного року та причини, з яких це відображення не проведене;

інформація про загальні суми невикористаних відкритих асигнувань та причини їх невикористання, крім зведеної бюджетної звітності;

дата та місце складання протоколу про порушення бюджетного законодавства, складеного органами, уповноваженими на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, та порушення бюджетного законодавства, що стало підставою для складання такого протоколу;

у зведеній бюджетній звітності наводиться інформація про ліквідовані, приєднані, створені структурні одиниці;

розшифровка поточних рахунків, підстави їх наявності в установах банків із зазначенням залишків на цих рахунках та виду коштів;

інформація про стан рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, крім зведеної бюджетної звітності;

інше (пояснення причин відхилення показників «на початок звітного року» квартальної (проміжної) бюджетної звітності від аналогічних показників «на кінець звітного (періоду) року» річної бюджетної звітності за минулий рік, інформація про повноту включення до зведеної бюджетної звітності показників бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що включені до мережі, у тому числі такі, що знаходяться на тимчасово окупованій території та на території проведення антитерористичної операції або здійснення заходів ООС тощо).

3. Довідка про використання кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів (додаток 11) складається головними розпорядниками коштів державного бюджету, яким відповідно до закону про Державний бюджет України встановлені обсяги залучення до спеціального фонду державного бюджету кредиту (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів. У довідці наводиться інформація у розрізі кредиторів, інвестиційних проектів та бюджетних програм.

Заповнення окремих граф довідки здійснюється у такому порядку:

у графі 5 «Обсяг залучення кредиту (позики) у звітному році з урахуванням змін» наводяться суми залучення кредиту (позики), затверджені у законі про Державний бюджет України, з урахуванням змін, внесених до розпису;

у графі 6 «Залишок коштів на початок звітного року (код бюджетної класифікації 602100)» наводяться суми залишку коштів на початок звітного року;

у графі 7 «Перераховано залишок» відображається сума залишку коштів минулого звітного року, що була відповідно до законодавства України перерахована у звітному періоді (повернена надавачу кредиту (позик) тощо) і не є касовими видатками та наданням кредитів, а також не може бути віднесена на зменшення надходжень звітного року;

у графі 8 «Отримано коштів кредитів (позик) за звітний період (рік) (код бюджетної класифікації 401201)» наводиться сума надходжень на ім’я головних розпорядників бюджетних коштів;

у графі 9 «Використано коштів кредиту (позики) за звітний період (рік)» наводиться сума проведених з початку звітного року касових видатків та наданих кредитів;

у графі 10 «Залишок коштів на кінець звітного періоду (року)» наводиться сума залишку на кінець звітного періоду.

Довідка про використання кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів (додаток 11) подається розпорядниками нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів до розпорядників вищого рівня та головними розпорядниками бюджетних коштів до Казначейства у складі зведеної квартальної (проміжної) та річної бюджетної звітності головних розпорядників бюджетних коштів.

4. Пункт 4 розділу IV виключено.

5. Пункт 5 розділу IV виключено.

6. Пункт 6 розділу IV виключено.

7. Пункт 7 розділу IV виключено.

4. Довідка про залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків (додаток 12), відображає залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків на ім’я розпорядників бюджетних коштів відповідно до нормативно-правових актів. Інформація у довідці наводиться на підставі даних про підтвердження залишків, наданих установами банків за встановленими ними формами. У складі річної бюджетної звітності до довідки додається інформація про підтвердження залишків, надана установами банків.

5. Довідка про залишки коштів на рахунках в установах банків (додаток 13) відображає залишки коштів розпорядників бюджетних коштів, які мають відповідно до нормативно-правових актів відкриті на своє ім’я рахунки в установах банків. Інформація у довідці наводиться на підставі даних про підтвердження залишків, наданих установами банків за встановленими ними формами. У складі річної бюджетної звітності до довідки додається інформація про підтвердження залишків, надана установами банків.

6. Довідка про депозитні операції (додаток 14) відображає депозитні операції, що проводяться розпорядниками бюджетних коштів (залишки на рахунках тощо), із зазначенням нормативно-правового акта, на підставі якого проводяться такі операції.

7. Довідка про сплату до бюджету штрафів, накладених контролюючими органами (додаток 15), містить інформацію про сплату до бюджету штрафів, накладених на розпорядників бюджетних коштів контролюючими органами. У довідці зазначаються: найменування контролюючого органу, сума сплаченого штрафу, підстава для його накладення та винні особи. Ця довідка складається розпорядниками бюджетних коштів (крім зведеної бюджетної звітності).

12. Пункт 12 розділу IV виключено.

8. Довідка про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду (додаток 16) містить детальну інформацію про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду за бюджетними зобов’язаннями, взятими на облік органами Казначейства. Ця довідка складається за відповідними даними Звіту про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м) за загальним фондом.

9. Довідка про спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків коштів на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (додаток 17), складається розпорядниками бюджетних коштів, які спрямовували протягом звітного періоду (року) фактичні обсяги власних надходжень бюджетних установ з урахуванням залишків відповідних бюджетних коштів на початок року, які перевищували відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет). Наводиться інформація в частині спрямування фактичних обсягів власних надходжень бюджетних установ з урахуванням залишків бюджетних коштів на початок року (надходження за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, та від додаткової (господарської) діяльності, крім надходжень у натуральній формі), які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет).

У графі 3 «Залишок коштів на початок звітного року» наводиться сума залишку відповідного виду надходжень на початок звітного року (з урахуванням перерахованого/отриманого залишку).

У графі 4 «Власні надходження, затверджено на звітний рік» зазначаються власні надходження бюджетних установ, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет).

У графі 5 «Власні надходження, фактично надійшло доходів» у рядку «Надходження» зазначається сума доходів, отриманих від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, та від додаткової (господарської) діяльності за звітний період (рік).

У графі 6 «Власні надходження, понадпланові надходження» зазначається сума понадпланових обсягів власних надходжень бюджетних установ з урахуванням залишків коштів на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет).

У графі 7 «Спрямовано понадпланових надходжень, разом» відображається загальна сума касових видатків, проведених за рахунок понадпланових надходжень, спрямованих на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на оплату праці, стипендій, оплати комунальних послуг та енергоносіїв, інших заходів у розрізі кодів економічної класифікації видатків, яка не перевищує суми, зазначеної в графі 6.

У графі 8 «Спрямовано понадпланових надходжень на погашення кредиторської заборгованості, усього» із загальної суми касових видатків наводиться сума, спрямована на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, оплати комунальних послуг та енергоносіїв.

Зазначені суми відображаються окремо за заборгованістю загального та спеціального фондів кошторису у графах 9 та 10 відповідно.

У графі 11 «Спрямовано понадпланових надходжень на інші заходи, усього» із загальної суми спрямованих понадпланових надходжень наводиться сума проведених касових видатків за іншими заходами, які здійснюються за рахунок відповідних надходжень, та заходами, які необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою у розрізі кодів економічної класифікації видатків.

Зазначені суми відображаються окремо за видатками загального та спеціального фондів кошторису у графах 12 та 13 відповідно.

10. Довідка про направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які підпорядковані іншим головним розпорядникам бюджетних коштів (додаток 18), складається головними розпорядниками, які визначили виконавцями бюджетних програм розпорядників бюджетних коштів, що підпорядковані іншим головним розпорядникам бюджетних коштів, та додається до зведеної бюджетної звітності цими головними розпорядниками бюджетних коштів.

11. Пункт 11 розділу IV виключено.

12. Пункт 12 розділу IV виключено.

11. Довідка про кредиторську заборгованість, яка склалась станом на 01.01.2011 за зобов’язаннями, що не вважаються бюджетними (додаток 19), містить (за наявності) детальну інформацію про кредиторську заборгованість, яка склалася у розпорядників бюджетних коштів на кінець 2010 року за зобов’язаннями, що не вважаються бюджетними. У довідці зазначаються: найменування кредитора, реквізити документів, що підтверджують наявність заборгованості, причини її виникнення і зменшення. Сума цієї заборгованості може лише зменшуватись відповідно до законодавства.

17. Пункт 17 розділу IV виключено.

12. Довідка про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (додаток 20), включає інформацію про заборгованість за виплатою допомоги і компенсацій громадянам; розрахунками за операціями з внутрівідомчої передачі запасів; розрахунками за депозитними операціями; іншу заборгованість; інші розрахунки, а також кредиторську заборгованість за бюджетними зобов’язаннями, не взятими на облік органами Казначейства.

13. Довідка про розподіл видатків Державного бюджету України на 20__ рік на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя (додаток 21) складається Державною судовою адміністрацією України та подається у складі зведеної бюджетної звітності. У довідці наводиться інформація про затверджені Верховною Радою України на звітний рік з урахуванням змін бюджетні призначення місцевих, апеляційних судів та органів і установ системи правосуддя та їх виконання за кодами бюджетної класифікації у розрізі установ та напрямків видатків.

У графі 2 «Загальний фонд, усього» у рядку «виконано за звітний період (рік) — усього» дані мають відповідати даним графи 8 «Касові за звітний період (рік)» рядка «Видатки та надання кредитів — усього» звіту за формою № 2д, № 2м «Звіт про надходження та використання коштів загального фонду».

У графі 7 «Спеціальний фонд, усього» у рядку «виконано за звітний період (рік) — усього» дані мають відповідати даним графи 10 «Касові за звітний період (рік), усього» рядка «Видатки та надання кредитів, усього» звіту за формою № 4-3д, № 4-3м «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду».

У графі 12 «Разом» проставляються суми даних графи 2 «Загальний фонд, усього» та графи 7 «Спеціальний фонд, усього».

Директор Департаменту державного бюджету В. П. Лозицький

Реклама
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі