Темы статей
Выбрать темы

Капремонт, реконструкція об’єктів благоустрою: бути чи не бути?

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Чи можливо в період дії воєнного стану проводити робити з капітального ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою? Чи можна здійснювати попередню оплату за такі роботи?

В яку чергу здійснювати видатки?

Дійсно, в період дії воєнного стану насамперед слід з’ясувати, чи можливо взагалі здійснювати заплановані видатки та в яку чергу. Для цього необхідно звернутися до Порядку № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Першочерговими в період дії воєнного стану незмінно залишаються видатки на національну безпеку та оборону. Натомість переважна більшість видатків бюджетних установ підлягає здійсненню у другу чергу. Коло таких видатків окреслено у (ср. )п. 19 Порядку № 590.

Щодо оплати видатків із благоустрою населених пунктів, то турбуватися не слід. Адже такі видатки передбачені п. 19 Порядку № 590 у другу чергу як за кошти загального, так і спеціального фонду.

Також нагадаємо: будь-які види робіт можуть бути здійснені у другу чергу в рамках виконання проєктів, програм допомоги за підтримки ЄС, урядів іноземних держав, іноземних фінансових та донорських установ і міжнародних фінансових організацій, у т. ч. на умовах співфінансування.

А як щодо попередньої оплати?

Про основні законодавчі вимоги до здійснення попередньої оплати ми нещодавно розповідали у матеріалах «Попередня оплата за техогляд лічильника: чи можливо?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 34 та «Положення про попередню оплату: чи треба затверджувати щорічно?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 29.

Тому повторюватися не будемо. Лише нагадаємо, що розмір та строк попередньої оплати в межах передбачених п. 1 постанови № 1070* строків визначає головний розпорядник бюджетних коштів.

* Постанова КМУ «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 04.12.2019 № 1070.

При цьому він самостійно вирішує, в якому саме документі визначити:

— конкретний перелік товарів, робіт і послуг, під час закупівлі яких можна здійснювати попередню оплату, з огляду на особливості виконання бюджетних програм;

— розмір попередньої оплати (від 1 % до 100 %);

— строк попередньої оплати;

— кількість платежів з попередньої оплати;

— обов’язковість постачання товару, виконання робіт і надання послуг у тому бюджетному періоді, в якому здійснено попередню оплату, чи в наступному.

Тож умови проведення попередньої оплати робіт із капітального ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою шукайте у відповідному документі вашого головного розпорядника бюджетних коштів.

Який КПКВК застосувати?

Аби правильно обрати КПКВК, звернемося до норм наказу № 793*.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» від 20.09.2017 № 793.

Зазвичай капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів благоустрою проводять в рамках виконання відповідних місцевих програм із благоустрою територій населених пунктів.

Прийняття таких програм передбачено п. 22 ст. 26 Закону № 280*.

* Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280/97-ВР.

Так, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішують, зокрема, питання затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

А можливість фінансування таких програм за рахунок коштів місцевих бюджетів закріплено у ч. 1 ст. 91 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Водночас майте на увазі: у період дії воєнного стану бюджетний процес регулює постанова № 252*.

* Постанова КМУ «Деякі запитання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

У свою чергу, відповідно до п.п. 1 п. 1 цієї постанови органи місцевого самоврядування, їх виконавчі органи, місцеві держадміністрації, військово-цивільні адміністрації продовжують здійснювати бюджетні повноваження.

Якщо ж утворено військову адміністрацію населеного пункту, то затверджує місцеві (цільові) програми (вносить до них зміни) з дотриманням вимог ст. 91 БКУ саме вона. Про це свідчить п.п. 2 п. 1 постанови № 252.

Тепер повернемося до обрання коду. Видатки на зазначені у запитанні цілі слід планувати і проводити за КПКВК 6030 «Організація благоустрою населених пунктів».

За яким КЕКВ провести?

Наостанок розглянемо, за якими КЕКВ можливо здійснити зазначені у запитанні видатки. Традиційно будемо виходити з економічної суті платежу та керуватимемося Інструкцією № 333*.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Видатки на капітальний ремонт об’єктів благоустрою слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів». Про це свідчить п.п. 1 п.п. 3.1.3.2 Інструкції № 333.

Щодо видатків на реконструкцію об’єктів благоустрою, то їх слід планувати та проводити за КЕКВ 3142 «Реконструкція та реставрація інших об’єктів» (п.п. 1 п.п. 3.1.4.2 Інструкції № 333).

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше