Теми статей
Обрати теми

Капремонт, реконструкція об’єктів благоустрою: бути чи не бути?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Чи можливо в період дії воєнного стану проводити робити з капітального ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою? Чи можна здійснювати попередню оплату за такі роботи?

В яку чергу здійснювати видатки?

Дійсно, в період дії воєнного стану насамперед слід з’ясувати, чи можливо взагалі здійснювати заплановані видатки та в яку чергу. Для цього необхідно звернутися до Порядку № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Першочерговими в період дії воєнного стану незмінно залишаються видатки на національну безпеку та оборону. Натомість переважна більшість видатків бюджетних установ підлягає здійсненню у другу чергу. Коло таких видатків окреслено у (ср. )п. 19 Порядку № 590.

Щодо оплати видатків із благоустрою населених пунктів, то турбуватися не слід. Адже такі видатки передбачені п. 19 Порядку № 590 у другу чергу як за кошти загального, так і спеціального фонду.

Також нагадаємо: будь-які види робіт можуть бути здійснені у другу чергу в рамках виконання проєктів, програм допомоги за підтримки ЄС, урядів іноземних держав, іноземних фінансових та донорських установ і міжнародних фінансових організацій, у т. ч. на умовах співфінансування.

А як щодо попередньої оплати?

Про основні законодавчі вимоги до здійснення попередньої оплати ми нещодавно розповідали у матеріалах «Попередня оплата за техогляд лічильника: чи можливо?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 34 та «Положення про попередню оплату: чи треба затверджувати щорічно?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 29.

Тому повторюватися не будемо. Лише нагадаємо, що розмір та строк попередньої оплати в межах передбачених п. 1 постанови № 1070* строків визначає головний розпорядник бюджетних коштів.

* Постанова КМУ «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 04.12.2019 № 1070.

При цьому він самостійно вирішує, в якому саме документі визначити:

— конкретний перелік товарів, робіт і послуг, під час закупівлі яких можна здійснювати попередню оплату, з огляду на особливості виконання бюджетних програм;

— розмір попередньої оплати (від 1 % до 100 %);

— строк попередньої оплати;

— кількість платежів з попередньої оплати;

— обов’язковість постачання товару, виконання робіт і надання послуг у тому бюджетному періоді, в якому здійснено попередню оплату, чи в наступному.

Тож умови проведення попередньої оплати робіт із капітального ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою шукайте у відповідному документі вашого головного розпорядника бюджетних коштів.

Який КПКВК застосувати?

Аби правильно обрати КПКВК, звернемося до норм наказу № 793*.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» від 20.09.2017 № 793.

Зазвичай капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів благоустрою проводять в рамках виконання відповідних місцевих програм із благоустрою територій населених пунктів.

Прийняття таких програм передбачено п. 22 ст. 26 Закону № 280*.

* Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280/97-ВР.

Так, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішують, зокрема, питання затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

А можливість фінансування таких програм за рахунок коштів місцевих бюджетів закріплено у ч. 1 ст. 91 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Водночас майте на увазі: у період дії воєнного стану бюджетний процес регулює постанова № 252*.

* Постанова КМУ «Деякі запитання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

У свою чергу, відповідно до п.п. 1 п. 1 цієї постанови органи місцевого самоврядування, їх виконавчі органи, місцеві держадміністрації, військово-цивільні адміністрації продовжують здійснювати бюджетні повноваження.

Якщо ж утворено військову адміністрацію населеного пункту, то затверджує місцеві (цільові) програми (вносить до них зміни) з дотриманням вимог ст. 91 БКУ саме вона. Про це свідчить п.п. 2 п. 1 постанови № 252.

Тепер повернемося до обрання коду. Видатки на зазначені у запитанні цілі слід планувати і проводити за КПКВК 6030 «Організація благоустрою населених пунктів».

За яким КЕКВ провести?

Наостанок розглянемо, за якими КЕКВ можливо здійснити зазначені у запитанні видатки. Традиційно будемо виходити з економічної суті платежу та керуватимемося Інструкцією № 333*.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Видатки на капітальний ремонт об’єктів благоустрою слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів». Про це свідчить п.п. 1 п.п. 3.1.3.2 Інструкції № 333.

Щодо видатків на реконструкцію об’єктів благоустрою, то їх слід планувати та проводити за КЕКВ 3142 «Реконструкція та реставрація інших об’єктів» (п.п. 1 п.п. 3.1.4.2 Інструкції № 333).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі