Темы статей
Выбрать темы статей
Сортировать по темам

Компенсація за затримку зарплати: нараховуємо, оподатковуємо та відображаємо у звітності

Долгая Ирина, эксперт по оплате труда
Оплата труда Сентябрь, 2022/№ 18
Печать
Від початку війни підприємство знаходиться в зоні бойових дій. Всі працівники підприємства з 1 березня 2022 року перебувають у відпустках без збереження зарплати. Підприємство в лютому 2022 року виплатило працівникам зарплату за першу половину місяця (лютого). Решта зарплати за лютий 2022 року сплачується у вересні 2022 року. Як нараховувати компенсацію за затримку виплати? Як її оподатковувати та показувати в Об’єднаному звіті?

Правила виплати зарплати

Чинне законодавство вимагає виплачувати зарплату не менше двох разів на місяць (ст. 115 КЗпП). При цьому потрібно дотримуватися таких правил, які регламентують її виплату:

— через проміжок, що не перевищує 16 календарних днів;

— не пізніше 7 днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

Першою половиною місяця вважаються 15 календарних днів з 1-го по 15-те число (див. лист Мінсоцполітики від 06.09.2019 № 1268/0/206-19). Тобто заробітна плата за першу половину місяця (аванс) повинна виплачуватися не пізніше 22-го числа поточного місяця, а за другу — не пізніше 7-го числа місяця, що йде за місяцем нарахування. Конкретні строки виплати зарплати встановлюються в колективному договорі або іншому нормативному акті.

Зауважте, затримкою виплати зарплати (авансу) вважається її виплата на один день і більше пізніше встановленого строку. А при якому часі затримки треба нараховувати компенсацію?

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.
Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше