(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 13
  • № 12/1
  • № 12
  • № 11
  • № 10
  • № 9
  • № 8/1
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/14
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Квітень , 2015/№ 14

Проведення аудиторських перевірок у бюджетних установах

Чи можна бюджетній установі оплатити послуги з проведення аудиторської перевірки її діяльності? Адже ніхто не застрахований від помилок, але хотілося б, щоб до приходу фінансової інспекції вони були усунені. За яким КЕКВ здійснювати оплату таких послуг? Чи не розцінять це працівники державної фінансової інспекції як порушення?

Одразу звернемо увагу на те, що мова йде не про державний аудит, а про аудит, який проводять комерційні аудиторські фірми.

Зазначимо, що аудиторська фірма — це організація, яка має ліцензію на право здійснення аудиторської діяльності на території України, займається винятково наданням аудиторських послуг, а саме, здійснює на договірних засадах позавідомчий незалежний контроль встановленого порядку проведення фінансово-господарських операцій, бухгалтерського обліку та звітності.

Чинне законодавство не містить заборони на проведення аудиторських перевірок в бюджетних установах. Більш того, здійснення таких витрат передбачено КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Так, згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 р. № 333, за цим КЕКВ, зокрема, проводяться видатки на оплату послуг сторонніх фахівців (адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, юридичних осіб та суб’єктів господарювання) з аудиту, юридичних, інформаційно-обчислювальних, консультативних та консалтингових послуг.

Але пам’ятайте, що такі видатки слід спочатку затвердити у кошторисі. Вважаємо, що в умовах жорсткої економії бюджетних коштів вони не є вкрай необхідними. Але ж якщо кошти на ці цілі є, то чому б і ні…

Крім того, не слід забувати про принципи бюджетної системи України, зокрема про принцип ефективності та результативності, який викладений у п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI. Цей принцип передбачає, що при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, АР Крим, місцевим самоврядуванням, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Слід відмітити, що постановою КМУ «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» від 01.03.2014 р. № 65 проведення таких видатків на сьогодні не заборонено.

Увага! Для підтвердження проведення аудиту в бюджетній установі мають бути в наявності всі необхідні документи, як-то звіт про результати аудиторської перевірки та аудиторський висновок.

Робимо висновок: проведення аудиту в бюджетних установах не заборонено чинним законодавством, але ж проводити його доцільно лише тоді, коли в цьому є реальна необхідність (змінився головний бухгалтер, у керівника є підстави вважати, що в установі можуть бути допущені численні порушення тощо).

аудиторська перевірка, бюджетна установа додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті