Теми статей
Обрати теми

Щодо виправлення технічних (механічних) помилок, допущених комітетом з конкурсних торгів при заповненні форм документів у сфері державних закупівель, після їх оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу

Лист від 01.12.2015 р. № 3302-05/40086-08

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі — Мінекономрозвитку) розглянуло лист <…> щодо виправлення помилок, допущених комітетом з конкурсних торгів при заповненні форм документів у сфері державних закупівель, та повідомляє.

Закон України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону замовник безоплатно подає для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю. При цьому наказом Мінекономрозвитку від 15.09.2014 № 1106 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель» (далі — наказ 1106) затверджені форми документів у сфері державних закупівель та інструкції щодо їх заповнення.

Таким чином, при заповненні форм документів у сфері державних закупівель замовник керується наказом № 1106.

При цьому, виходячи зі змісту статті 11 Закону, організація та проведення процедур закупівлі є компетенцією комітету з конкурсних торгів замовника. Згідно з частиною п’ятою статті 11 Закону рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, у якому відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

З огляду на викладене та враховуючи, що Закон не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених комітетом з конкурсних торгів при заповненні форм документів у сфері державних закупівель після оприлюднення відповідної інформації, комітет з конкурсних торгів може прийняти рішення про виправлення таких помилок шляхом оформлення відповідного протоколу, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів.

Разом з тим відповідно до пункту 7 частини першої статті 8 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу є забезпечення функціонування безоплатного веб-порталу Уповноваженого органу (далі — веб-портал). Наказом Мінекономрозвитку України від 25.06.2014 № 743 доручено здійснювати наповнення веб-порталу Державному підприємству «Зовнішторгвидав України».

Ураховуючи вищезазначене та з метою забезпечення замовниками дотримання таких принципів здійснення закупівель, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, та у зв’язку із необхідністю відображення на веб-порталі достовірної інформації про закупівлю, рекомендуємо замовникам оприлюднювати копію окремого протоколу засідання комітету з конкурсних торгів, що містить інформацію про виправлення технічних (механічних) помилок, допущених комітетом з конкурсних торгів при заповненні форм документів у сфері державних закупівель.

У зв’язку із цим інформуємо, що за результатами робочої наради, проведеної 16.11.2015, Державне підприємство «Зовнішторгвидав України» забезпечить можливість безоплатного подання та розміщення копії такого протоколу через автоматизоване робоче місце замовника на веб-порталі файлом-вкладенням у вигляді сканованого оригіналу документа у форматі «pdf».

Крім того, для однозначного застосування Закону суб’єктами сфери державних закупівель просимо центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та органи, які здійснюють контроль відповідно до статті 7 Закону, довести до відома підпорядкованих територіальних органів цей лист.

Заступник директора Департаменту регулювання державних закупівель Л. Дудник

Коментар редакції

Як виправити помилки на веб-порталі після оприлюднення інформації про закупівлю

Інколи інформація про закупівлю, яку замовники оприлюднили на веб-порталі, може містити технічні та інші несуттєві помилки. Мова йде про помилки, що були допущені комітетом з конкурсних торгів при заповненні форм документів у сфері державних закупівель. Нагадаємо, що перелік інформації про закупівлю, що підлягає оприлюдненню на веб-порталі, визначено в ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII (далі — Закон № 1197), а форми зазначених документів затверджені наказом Мінекономрозвитку «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель» від 15.09.2014 р. № 1106.

Детально процедура оприлюднення інформації про закупівлі на веб-порталі «Державні закупівлі» (www.tender.me.gov.ua) визначена в Порядку роботи з веб-порталом Уповноваженого органу «Державні закупівлі», затвердженому наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 31.08.2015 р. № 80 (в редакції наказу від 04.11.2015 р. № 117 // далі — Порядок).

І хоча Закон № 1197 не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених комітетом при заповненні документів у сфері держзакупівель після їх оприлюднення, ДП «Зовнішторгвидав України» у п. 16 свого Порядку прописало, як діяти замовникам у разі виправлення помилок (внесення змін) в інформації про державні закупівлі на веб-порталі після оприлюднення.

Так, у п. 16.1 Порядку визначено: виправлення помилок, допущених замовником в інформації на веб-порталі (внесення змін, коригування інформації), виконує підприємство (тобто ДП «Зовнішторгвидав України», яке здійснює наповнення веб-порталу) та воно є сервісною послугою, яка може надаватися після оплати рахунка. Тобто за кожне виправлення помилки на веб-порталі замовнику доводилось перераховувати певну суму коштів на рахунок ДП «Зовнішторгвидав України».

З огляду на те, що виправлення таких помилок завдавало певного клопоту не тільки замовникам процедур держзакупівель, але й для ДП «Зовнішторгвидав України», Мінекономрозвитку вирішило поставити крапку в цьому питанні.

Як зазначено в листі, що коментується, ДП «Зовнішторгвидав України» повинно забезпечити можливість безоплатного подання та розміщення замовниками документів щодо виправлення таких помилок. Таке виправлення замовники можуть здійснити шляхом подання на веб-портал протоколу файлом-вкладенням у вигляді сканованого оригіналу документа у форматі .pdf.

Тобто тепер замовники мають можливість подати безоплатно на веб-портал протокол про виправлення технічних (механічних) помилок.

Розповімо, що для цього необхідно зробити замовникам:

1. Провести засідання комітету з конкурсних торгів.

2. З’ясувати, чи дійсно помилка, допущена в документації, що була оприлюднена на веб-порталі, має характер технічної (механічної).

3. Оформити протокол, у якому відобразити результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні, з кожного питання. Протокол підписують усі члени комітету, присутні на його засіданні. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

4. Подати такий протокол для оприлюднення на веб-порталі.

Далі наведемо алгоритм дій замовників для подання протоколу засідання комітету з конкурсних торгів про виправлення технічних (механічних) помилок після оприлюднення.

Так, для подання протоколу засідання комітету з конкурсних торгів про виправлення технічних (механічних) помилок після оприлюднення через автоматизоване робоче місце замовника «Кабінет замовника», «Кабінет замовника з ЕЦП» необхідно в рубриці «Супровідні документи» обрати кнопку «ПВП» та натиснути кнопку «Створити» (див. рис. 1).

img 1

Рис. 1

Далі необхідно натиснути кнопку «Обрати» та прикріпити файл (у форматі .pdf) з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів про виправлення помилок і натиснути кнопку «Створити» (див. рис. 2 і 3).

img 2

Рис. 2

img 3

Рис. 3

Для подання протоколу засідання комітету з конкурсних торгів про виправлення помилок через автоматизоване робоче місце замовника «Веб-сервіс замовника» необхідно з правої сторони біля стартового оголошення в рубриці «Дії» натиснути на кнопку

img 4

Потім з випадаючого меню обрати необхідний тип документа, натиснути кнопку «Далі». Прикріпити файл (у форматі .pdf) з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів про виправлення помилок шляхом натискання кнопки «Обрати» та натиснути кнопку «Створити» (див. рис. 4 і 5).

img 5

Рис. 4

img 6

Рис. 5

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі