Теми статей
Обрати теми

Бюджетний кодекс зазнав змін: у чому «сіль»

Маркович Галина, заступник директора Департаменту місцевих бюджетів — начальник Управління планування місцевих бюджетів Міністерства фінансів України, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
Нещодавно Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо особливостей формування та виконання бюджетів об’єднаних територіальних громад» від 26.11.2015 р. № 837 були внесені зміни до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI. Які новини принесли ці зміни для новостворених об’єднаних територіальних громад?

Спочатку зазначимо, що згаданим у запитанні Законом № 837 визначені особливості застосування окремих норм БКУ під час складання та затвердження бюджетів об’єднаних територіальних громад.

Зокрема, змінами передбачено, що:

перерахування міжбюджетних трансфертів з державного бюджету (базової дотації, освітньої та медичної субвенцій, субвенції на підготовку робітничих кадрів, субвенції на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру) бюджетам об’єднаних територіальних громад, що утворюється згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, а також міжбюджетних трансфертів до державного бюджету з таких бюджетів (у частині реверсної дотації) здійснюється відповідно до обсягів, визначених у проекті закону про Державний бюджет України, схваленому Кабміном та поданому до Верховної Ради України (особливості застосування п. 5 ч. 2 ст. 41 БКУ);

— при затвердженні бюджетів об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад враховуються міжбюджетні трансферти (освітня субвенція, субвенція на підготовку робітничих кадрів, медична субвенція, субвенція на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, базова та реверсна дотації), визначені у проекті закону про Державний бюджет України, схваленому Кабміном та поданому до Верховної Ради України (особливості застосування абз. 2 ч. 2 ст. 77 БКУ);

якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про бюджет об’єднаної територіальної громади, що утворюється згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, виконавчий орган місцевої ради має право здійснювати витрати місцевого бюджету на цілі, визначені у проекті рішення про місцевий бюджет на плановий бюджетний період, схваленому виконавчим органом місцевої ради та поданому на розгляд місцевої ради.

При цьому щомісячні бюджетні асигнування місцевого бюджету сумарно не можуть перевищувати 1/12 обсягу бюджетних призначень, передбачених проектом рішення про бюджет на плановий бюджетний період з урахуванням міжбюджетних трансфертів, які визначені законом про Державний бюджет України на плановий бюджетний період (у разі несвоєчасного набрання чинності таким законом — проектом закону про Державний бюджет України, схваленим Кабміном та поданим до Верховної Ради України) (особливості застосування ч. 1 ст. 79 БКУ).

Слід зазначити, що такі особливості поширюються і на бюджети районів, у складі яких утворилися об’єднані територіальні громади відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 р. № 157-VIII та перспективного плану формування територій громад і в яких 25 жовтня цього року пройшли вибори голів та депутатів органів місцевого самоврядування.

Також передбачено, що районні ради повинні забезпечити передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних рад, у комунальну власність об’єднаних територіальних громад відповідних установ та закладів без зміни їх цільового призначення.

Крім цього, Законом № 837 продовжено дію п. 20 Перехідних та прикінцевих положень БКУ і у 2016 році з бюджетів сіл, селищ, міст районного значення можуть фінансуватися заклади бюджетної сфери, які розташовані на їх території (це дошкільні заклади, клуби, будинки культури, бібліотеки).

При цьому передбачено, що:

— районна (міська) рада приймає рішення про передачу коштів на здійснення таких видатків за зверненням сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради;

обсяги міжбюджетних трансфертів, які затверджуються у районному бюджеті, не можуть бути меншими, ніж відповідні обсяги трансфертів, передбачені у бюджеті на 2015 рік для таких установ або відповідні видатки районного бюджету у 2015 році, якщо такі заклади фінансувалися з районного бюджету.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі