(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 23
  • № 22
  • № 21
  • № 20/1
  • № 20
  • № 19
  • № 18
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
13/18
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Червень , 2015/№ 24

Отримали компенсацію середнього заробітку мобілізованих: чи скорочувати видатки на зарплату

Чи дійсно кошти на виплату зарплати призваним працівникам, які були заплановані в кошторисах на 2015 рік за КЕКВ 2111 «Заробітна плата» та 2120 «Нарахування на оплату праці» та які будуть компенсовані відповідно до постанови КМУ від 04.03.2015 р. № 105, підлягають скороченню? Які для цього є підстави?

Нагадаємо: 17.03.2015 р. набрав чинності Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою КМУ від 04.03.2015 р. № 105. Цим Порядком визначений механізм компенсації роботодавцям витрат на виплату середнього заробітку, збереженого за мобілізованими працівниками. Компенсація середнього заробітку відповідно до вимог цього документа проводиться за рахунок коштів державного бюджету. Головним розпорядником при цьому є Мінсоцполітики.

Саме той факт, що середній заробіток, який роботодавці виплачують мобілізованим працівникам, компенсується їм із держбюджету, навів на думку твердження про те, що витрачання коштів бюджетних установ на виплату середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, є незаконним. У консультації, опублікованій у газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 18, фахівець Державної фінансової інспекції дійшов висновку, що кошти на зазначені цілі не мають плануватись у кошторисах бюджетних установ, а ті, які вже були заплановані на 2015 рік, підлягають скороченню.

Ретельно проаналізувавши чинне законодавство, мі не знайшли чітких підстав для такого висновку — лише непрямі ознаки. Так, п. 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228, закликає головних розпорядників бюджетних коштів під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня враховувати об’єктивну потребу в коштах кожної установи.

Дійсно, якщо держава компенсує роботодавцям витрати на виплату середнього заробітку, збереженого за мобілізованими працівниками, то, здавалося б, потреби планувати таки витрати у кошторисі установи немає. Але з іншого боку: як установа виплатить середній заробіток мобілізованому працівнику, якщо вона не передбачить такі витрати у кошторисі? Адже спочатку вона повинна нарахувати та виплатити середній заробіток, а вже потім отримає компенсацію своїх витрат (див. листи Державної казначейської служби України від 25.05.2015 р. № 14-11/315-15327 та Мінсоцполітики від 07.05.2015 р. № 525/13/84-15).

На нашу думку, ситуація неоднозначна. Для того, аби поставити усі крапки над «і» у цьому питанні, ми звернулися за офіційними роз’ясненнями до Мінсоцполітики, Мінфіну та Держфінінспекції. Як тільки ми отримаємо відповіді, одразу ж вас оповістимо.

середній заробіток, компенсація, мобілізовані працівники додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті