(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 14
  • № 13
  • № 12/1
  • № 12
  • № 11
  • № 10
  • № 9
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/20
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Квітень , 2016/№ 15

Щодо оприлюднення нульового річного плану закупівель та додатка до нього

У 2014 році в установі було створено комітет з конкурсних торгів, а мене призначено його секретарем. Наша установа ніколи не проводила тендерів, і очікувана вартість предметів закупівель жодного разу не перевищувала граничних сум, вказаних у Законі про закупівлі. Кожного року ми оформлювали протокол, ставили підписи, проставляли прочерки у річному плані закупівель та заповнювали додаток до нього, на підставі кошторису зазначали вартість предметів закупівлі. У 2015 році також оформлено річний план закупівель з прочерками, але його не було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу. Можливо, від самого початку не потрібно було створювати такий комітет в установі, а достатньо було підписувати нульовий річний план закупівель разом із додатком? А може, взагалі не обов’язково було оприлюднювати ці документи на веб-порталі ані в 2014, ані в 2015 роках?
Підкажіть, як краще нам діяти:
1) ліквідувати комітет заднім числом (початок 2015 року) і переробити план на реєстр закупівель для того, щоб уникнути покарань;
2) документи, які були оформлені в 2015 році, залишити, а вже у 2016 році ліквідувати комітет та скласти реєстр закупівель;
3) нічого не ліквідовувати, а в цьому році оприлюднити річний план закупівель на поточний 2016 рік з прочерками разом із додатком (оскільки очікувана вартість предметів закупівлі не перевищує граничні суми, передбачені в Законі про закупівлю)?
І ще одне запитання: чи має право начальник установи (держслужба) бути головою комітету?

Як передбачено ч. 1 ст. 11 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII (далі — Закон № 1197), комітет з конкурсних торгів утворюється замовником (генеральним замовником) для організації та проведення процедур закупівель.

Склад комітету з конкурсних торгів та його положення замовник (генеральний замовник) затверджують своїм рішенням (ч. 2 ст. 11 Закону № 1197). При цьому комітет з конкурсних торгів планує проведення процедур закупівель, складає та затверджує річний план державних закупівель.

Одночасно варто звернути увагу: п. 1 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Мінекономрозвитку від 15.09.2014 р. № 1106 (далі — Інструкція), передбачено, що річний план закупівель складається щодо закупівель, на які поширюється дія Закону № 1197.

До річного плану включаються закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує вартісні межі, установлені цим Законом.

Так, згідно з ч. 1 ст. 2 Закону № 1197 цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт — 1 млн 500 тис. грн.

При цьому очікувана вартість предмета закупівлі зазначається на момент, що передує проведенню відповідної процедури закупівлі, та не потребує коригування за результатами здійснення такої процедури закупівлі.

Водночас варто наголосити: у разі якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою за суми, зазначені у ч. 1 ст. 2 Закону № 1197, такий предмет закупівлі відображається в додатку до річного плану, що є його невід’ємною частиною. Такий додаток складається за формою річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, та підписується уповноваженою особою замовника (головою комітету з конкурсних торгів або особою, яка виконує його обов’язки).

Разом з тим, у разі якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою від сум, зазначених у ч. 1 ст. 2 Закону № 1197, та замовником не утворюється комітет з конкурсних торгів, то складається реєстр таких закупівель у довільній формі за підписом уповноваженої особи замовника. Зауважимо: в Інструкції не визначено, що при менших вартісних порогах закупівель, ніж передбачено Законом № 1197, замовник взагалі не створює конкурсний комітет.

З огляду на вищезазначене, можна зробити висновок, що реєстр закупівель замовник складає у випадку, якщо наявні такі дві обставини:

— вартість предмета закупівлі менша за вартісні пороги, визначені Законом № 1197;

— замовником не утворено комітет з конкурсних торгів.

Як наслідок, у випадку, якщо замовник утворив конкурсний комітет, але очікувана вартість закупівель менша від законодавчо передбачених вартісних порогів, комітет складає нульовий річний план закупівель з додатком до нього, у якому зазначає вказані закупівлі. При цьому замовнику варто дотримуватися у такому випадку вимог щодо оприлюднення річного плану закупівель і додатка до нього.

Так, згідно зі ст. 4 Закону № 1197 річний план оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом 5 робочих днів із дня затвердження річного плану. Зауважимо, що зазначені вимоги до строку оприлюднення цих документів були передбачені Законом № 1197 у 2014 — 2015 роках.

При цьому відповідно до Інструкції додаток до річного плану оприлюднюється замовником на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів щокварталу. Додамо, що такі вимоги до оприлюднення додатка до річного плану набрали чинності з 07.11.2014 р., а до того моменту не було встановлено окремих вимог щодо строків оприлюднення додатка до річного плану.

Варто також нагадати, що до 07.11.2014 р. в замовника взагалі був відсутній обов’язок складати реєстр закупівель, якщо очікувана вартість закупівлі була меншою від сум, починаючи з яких необхідно було проводити процедури закупівель, та якщо замовник не створював комітет з конкурсних торгів.

Таким чином, якщо замовник створив комітет з конкурсних торгів, при цьому рішенням такого комітету затверджено річний план закупівель з додатком до нього, із зазначенням показників лише у додатку щодо допорогових закупівель, то він мав би оприлюднити річний план закупівель та додаток у передбаченому законодавством порядку.

Нагадаємо, що адміністративна відповідальність за порушення законодавства щодо державних закупівель (зокрема, за неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства) передбачена ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Але в будь-якому разі ми не радимо зараз замовнику щось виправляти заднім числом, оскільки за підробку документів відповідних осіб може бути притягнено до кримінальної відповідальності.

Тепер щодо дій у 2016 році. Як було вказано вище, у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою від сум, зазначених у ч. 1 ст. 2 Закону № 1197, замовником не утворюється комітет з конкурсних торгів та складається реєстр таких закупівель. Тому, якщо в установі у 2016 році створено комітет, необхідно скласти та оприлюднити рiчний план і додаток до нього. Окремо додаток до річного плану закупівель без самого річного плану існувати не може.

І лише у разі, якщо комітет буде розформовано, замовник може скласти реєстр закупівель.

Що стосується запитання про право начальника установи (держслужба) бути головою комітету, варто зазначити таке.

Комітет з конкурсних торгів (далі — конкурсний комітет) — це службові (посадові) та інші особи замовника (генерального замовника), призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом № 1197.

Особливості створення та порядок роботи конкурсного комітету передбачено у ст. 11 Закону № 1197 та в Типовому положенні про комітет з конкурсних торгів, затвердженому наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 916.

Так, створюють конкурсний комітет із числа службових (посадових) осіб та інших осіб замовника в кількості не менше 5 осіб.

У ч. 2 ст. 11 Закону № 1197 передбачено перелік осіб, яких замовник не має права включати до складу конкурсного комітету, а саме: народних депутатів України, депутатів міської, районної у місті, районної, обласної ради, а також посадових осіб і представників учасників, членів їх сімей.

З огляду на це, чинне законодавство не обмежує замовника призначити головою конкурсного комітету начальника установи (держслужба).

річний план закупівель додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті