(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 44/1
  • № 44
  • № 43
  • № 42
  • № 41
  • № 40/1
  • № 40
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/15
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Грудень , 2016/№ 45

Питання функціонування бюджетних установ у селі

На балансі сільської ради станом на 01.10.2016 р. перебувають: органи місцевого самоврядування, дошкільний навчальний заклад, сільський будинок культури, місцева пожежна охорона. З перелічених установ тільки сільська рада та ДНЗ зареєстровані як юридичні особи. Бухгалтерський облік ведеться бухгалтерією сільської ради (при цьому в штаті ДНЗ є один бухгалтер).
Кошти на утримання ДНЗ та будинку культури передаються до місцевого бюджету на підставі міжбюджетних трансфертів з районного бюджету та додатково виділяються з місцевого бюджету. До сільської ради протягом 2016 року неодноразово надходили листи від райдержадміністрації щодо утворення комунальних підприємств у галузі культури (рекомендують утворити центри дозвілля) з включенням до їх складу будинку культури та сільської бібліотеки.
У зв’язку з цим у нас виникли такі запитання:
1. Чи може заклад культури та місцева пожежна охорона бути структурними підрозділами сільської ради? Або ж тільки окремими юридичними особами?
2. Станом на 01.10.2016 р. в сільській раді працює головний бухгалтер та бухгалтер, які не є посадовими особами місцевого самоврядування. Чи може бухгалтерський облік в усіх установах вести бухгалтерія сільської ради? Якщо ні, то як це має здійснюватися?
3. Як буде здійснюватися фінансування закладу? Чи має він бути розпорядником коштів 3 ступеня та вести свій бухгалтерський облік самостійно?
4. Наскільки є правильним те, що ДНЗ як юридична особа обслуговується бухгалтерією сільської ради та не має власних рахунків у Держказначействі? Чи дійсно після реєстрації комунального закладу у сфері культури як юридичної особи він має зареєструватися в органах податкової інспекції та інших державних установах, повинен мати окремі рахунки в Держказначействі, вести господарську діяльність, звітувати?

1. Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Це і є структурні підрозділи виконавчого органу ради. Створюються вони для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Згідно із ст. 143 Конституції України від 28.06.96 р. № 254к/96-ВР органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю.

Отже, бюджетна установа, утворена радою, не може бути структурним підрозділом відповідної ради.

2. Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV.

У п. 4 ст. 8 цього Закону зазначено, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації — ведення бухгалтерського обліку самостійно чи централізованою бухгалтерією.

Зазвичай бухгалтерський облік бюджетних установ, які фінансуються з сільських, селищних, міських, міст районного значення бюджетів, ведуть бухгалтерські служби (бухгалтери), створені у відповідних радах. Тим паче, що у вашому випадку бухгалтери ради не є посадовими особами місцевого самоврядування, тобто не відносяться лише до ради і можуть обслуговувати інші бюджетні установи на території ради.

3. Головним розпорядником коштів є відповідна рада. Тобто такі заклади не є розпорядниками коштів 3 рівня, а фінансування видатків із їх утримання та бухгалтерський облік здійснюються бухгалтерською службою (бухгалтером), створеною у відповідних радах.

4. Відповідно до п. 1.3 Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 22.06.2012 р. № 758, рахунки відкриваються згідно з рішенням про місцевий бюджет.

Отже, рахунки сільській раді будуть відкриті за КТКВК, визначеними у рішенні про бюджет, і ніякого порушення тут не буде.

бюджетні установи, функціонування у селі додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті