Теми статей
Обрати теми

Питання функціонування бюджетних установ у селі

Маркович Галина, експерт з фінансових питань, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
На балансі сільської ради станом на 01.10.2016 р. перебувають: органи місцевого самоврядування, дошкільний навчальний заклад, сільський будинок культури, місцева пожежна охорона. З перелічених установ тільки сільська рада та ДНЗ зареєстровані як юридичні особи. Бухгалтерський облік ведеться бухгалтерією сільської ради (при цьому в штаті ДНЗ є один бухгалтер).
Кошти на утримання ДНЗ та будинку культури передаються до місцевого бюджету на підставі міжбюджетних трансфертів з районного бюджету та додатково виділяються з місцевого бюджету. До сільської ради протягом 2016 року неодноразово надходили листи від райдержадміністрації щодо утворення комунальних підприємств у галузі культури (рекомендують утворити центри дозвілля) з включенням до їх складу будинку культури та сільської бібліотеки.
У зв’язку з цим у нас виникли такі запитання:
1. Чи може заклад культури та місцева пожежна охорона бути структурними підрозділами сільської ради? Або ж тільки окремими юридичними особами?
2. Станом на 01.10.2016 р. в сільській раді працює головний бухгалтер та бухгалтер, які не є посадовими особами місцевого самоврядування. Чи може бухгалтерський облік в усіх установах вести бухгалтерія сільської ради? Якщо ні, то як це має здійснюватися?
3. Як буде здійснюватися фінансування закладу? Чи має він бути розпорядником коштів 3 ступеня та вести свій бухгалтерський облік самостійно?
4. Наскільки є правильним те, що ДНЗ як юридична особа обслуговується бухгалтерією сільської ради та не має власних рахунків у Держказначействі? Чи дійсно після реєстрації комунального закладу у сфері культури як юридичної особи він має зареєструватися в органах податкової інспекції та інших державних установах, повинен мати окремі рахунки в Держказначействі, вести господарську діяльність, звітувати?

1. Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Це і є структурні підрозділи виконавчого органу ради. Створюються вони для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Згідно із ст. 143 Конституції України від 28.06.96 р. № 254к/96-ВР органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю.

Отже, бюджетна установа, утворена радою, не може бути структурним підрозділом відповідної ради.

2. Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV.

У п. 4 ст. 8 цього Закону зазначено, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації — ведення бухгалтерського обліку самостійно чи централізованою бухгалтерією.

Зазвичай бухгалтерський облік бюджетних установ, які фінансуються з сільських, селищних, міських, міст районного значення бюджетів, ведуть бухгалтерські служби (бухгалтери), створені у відповідних радах. Тим паче, що у вашому випадку бухгалтери ради не є посадовими особами місцевого самоврядування, тобто не відносяться лише до ради і можуть обслуговувати інші бюджетні установи на території ради.

3. Головним розпорядником коштів є відповідна рада. Тобто такі заклади не є розпорядниками коштів 3 рівня, а фінансування видатків із їх утримання та бухгалтерський облік здійснюються бухгалтерською службою (бухгалтером), створеною у відповідних радах.

4. Відповідно до п. 1.3 Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 22.06.2012 р. № 758, рахунки відкриваються згідно з рішенням про місцевий бюджет.

Отже, рахунки сільській раді будуть відкриті за КТКВК, визначеними у рішенні про бюджет, і ніякого порушення тут не буде.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі