До видатків, які можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на місцеві програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів. Це передбачено п. 5 ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).
Тобто передбачати кошти у бюджеті на зазначені цілі можна лише за наявності затвердженої відповідною місцевою радою програми.
Відповідно до ч. 6 ст. 22 БКУ розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротній чи поворотній основі) в межах відповідних бюджетних асигнувань.
Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі цього розпорядника бюджетних коштів.
Отже, якщо житлово-комунальне підприємство визначено виконавцем заходів місцевої програми, затвердженої місцевою радою, то воно може отримувати кошти з бюджету як одержувач бюджетних коштів у мережі головного розпорядника коштів.
Пунктом 5.6 розд.4 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938, передбачено, що одержувачі бюджетних коштів подають до органу Казначейства план використання бюджетних коштів у порядку та за формою, визначеними законодавством, затверджений керівником за погодженням з розпорядником бюджетних коштів.
Використання коштів здійснюється виключно за напрямками, визначеними у плані використання бюджетних коштів.
Комунальне підприємство, крім виконання заходів з реалізації місцевих програм, може надавати послуги відповідно до основної господарської діяльності. У такому випадку видатки на оплату таких послуг передбачаються у кошторисах розпорядників коштів, що є їх споживачами. Оплата здійснюється на підставі укладених угод та наданих рахунків.
Тож за умови виконання перелічених вимог, порушень у частині цільового використання бюджетних коштів немає.