Теми статей
Обрати теми

Як правильно використати медичну субвенцію

Маркович Галина, заступник директора Департаменту місцевих бюджетів — начальник управління планування місцевих бюджетів Міністерства фінансів України, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
Нашій об’єднаній громаді було надано медичну субвенцію в розмірі відповідно до кількості населення, яке проживає на території громади. На нашій території до об’єднання функціонували ФАП та центр первинної медико-санітарної допомоги, який обслуговує весь район. Для фінансування цих закладів необхідна їх передача у власність об’єднаної громади, що і викликало низку запитань. Як реалізувати цю субвенцію в межах своїх повноважень? Чи необхідно тимчасово делегувати повноваження районній раді з питань фінансування даних медичних закладів до моменту їх передачі до об’єднаної громади?

Перелік видатків, які здійснюються з бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, визначено ст. 71, 89 та 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).

Розподіл медичної субвенції між місцевими бюджетами здійснено за формулою, затвердженою постановою КМУ «Про затвердження формули розподілу обсягу медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» від 19.08.2015 р. № 618. При цьому обсяг субвенції визначено з урахуванням фінансового нормативу бюджетної забезпеченості медичної субвенції, який є однаковим для бюджетів як міст обласного значення, району, так і об’єднаних територіальних громад.

Отже, за рахунок коштів медичної субвенції повинні фінансуватися усі видатки з надання послуг жителям об’єднаної громади, визначені ст. 89 БКУ. При цьому необхідно враховувати таке.

Якщо центр первинної медико-санітарної допомоги (чи будь-яка інша медична установа) буде передано на фінансування з бюджету об’єднаної територіальної громади і водночас він продовжуватиме надавати послуги жителям інших громад, то з районного бюджету передається частина медичної субвенції бюджету громади для оплати послуг, наданих жителям інших громад.

Якщо заклад і надалі фінансуватиметься з районного бюджету та надаватиме послуги жителям об’єднаної громади, то в бюджеті такої громади необхідно передбачити міжбюджетний трансферт районному бюджету.

Якщо ж послуги будуть надаватися виключно жителям об’єднаної територіальної громади, така громада повинна забезпечити його фінансування.

Також у бюджеті громади необхідно передбачити трансферт районному бюджету для оплати послуг, що будуть надаватися жителям громади в закладах охорони здоров’я, які фінансуються з районного бюджету.

Механізм передачі коштів між місцевими бюджетами на здійснення видатків місцевих бюджетів врегульовано ст. 93 та 101 БКУ.

На період передачі відповідних закладів із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність об’єднаних територіальних громад делегування повноваження районній раді з питань їх фінансування є недоцільним, оскільки відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного БКУ, вони фінансуються з бюджету громади. Водночас необхідно вжити заходів щодо здійснення такої передачі у найкоротші терміни.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі