Теми статей
Обрати теми

Кошти місцевого бюджету для комунального підприємства

Новіков Костянтин, консультант
Комунальному підприємству необхідно здійснити відновлення документації, яка стосується системи водопроводу села, зокрема, заплатити за геодезичну зйомку 35 тис. грн. Чи може сільська рада виділити кошти з місцевого бюджету комунальному підприємству на такі цілі? Якщо так, то як правильно це зробити? За яким КЕКВ провести такі видатки? Чи потрібно укладати тристоронній договір між сільською радою, комунальним підприємством та виконавцем робіт? Якщо договір буде двосторонній — між комунальним підприємством та виконавцем робіт — то як сільській раді здійснити контроль за використанням виділених коштів?

Відповідати на поставлені запитання варто з аналізу вимог діючого законодавства щодо повноважень відповідних місцевих рад на здійснення видатків з місцевого бюджету.

Так, ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) містить вичерпний перелік видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, зокрема, видатки на місцеві програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів, а також на інші програми, пов’язані з виконанням власних повноважень, затверджені відповідною місцевою радою згідно із законом.

До власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження з управління об’єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв’язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню. Це зафіксовано у ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР.

Відповідно до п.п. 3 п. 5 ст. 22 БКУ головний розпорядник бюджетних коштів приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань.

Також розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, та надати йому кошти бюджету (на безповоротній чи поворотній основі) у межах відповідних бюджетних асигнувань.

Одержувач бюджетних коштів в свою чергу використовує такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі цього розпорядника бюджетних коштів.

Враховуючи вищезазначене, сільська рада має право виділити кошти комунальному підприємству на здійснення геодезичної зйомки в рамках виконання, наприклад, існуючої програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою села або програми підвищення ефективності роботи даного підприємства. У разі ж відсутності відповідної програми її слід затвердити та передбачити необхідні кошти на її реалізацію.

Кошти на такі цілі слід запланувати за КТКВ 100202 «Водопровiдно-каналiзацiйне господарство» або за КТКВ 100302 «Комбінати комунальних підприємств, районні виробничі об’єднання та інші підприємства, установи та організації житлово-комунального господарства» та КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)».

Стосовно необхідності укладання тристороннього договору на здійснення геодезичної зйомки між сільською радою, комунальним підприємством та безпосередньо виконавцем робіт з метою здійснення контролю за використанням бюджетних коштів з боку селищної ради зазначимо таке.

Безумовно, сільська рада як головний розпорядник бюджетних коштів відповідно до п. 9 ст. 22 БКУ зобов’язана здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними таких коштів.

Проте діючим законодавством не передбачено обов’язковості укладання тристороннього договору з метою здійснення контролю за використанням бюджетних коштів.

Такий контроль можна здійснити шляхом перевірки укладеного договору між комунальним підприємством та безпосередньо виконавцем робіт на предмет включення до нього усіх необхідних умов, передбачених Господарським кодексом України від 16.01.2003 р. № 436-IV.

У подальшому можна проконтролювати саме виконання робіт геодезичної зйомки та складання необхідної документації після її закінчення.

Також нагадаємо, що досить пильний контроль за витрачанням бюджетних коштів буде здійснюватися з боку Держказначейської служби на етапах реєстрації зобов’язань та здійснення комунальним підприємством оплати за виконану геодезичну зйомку.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі