(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 39
  • № 38
  • № 37
  • № 36/1
  • № 36
  • № 35
  • № 34
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
5/11
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Жовтень , 2016/№ 40

Щодо порядку обчислення середньої заробітної плати

Лист від 12.09.2016 р. № 1290/13/84-16 (витяг)

Департамент заробітної плати та умов праці розглянув лист щодо порядку обчислення середньої заробітної плати для оплати днів щорічної відпустки, виплати матеріальної допомоги та допомоги для вирішення соціально-побутових питань <…> і повідомляє.

Обчислення середньої заробітної плати у цих випадках проводиться з урахуванням Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 р. № 100 (далі — Порядок).

1. Абзацом сьомим пункту 2 Порядку передбачено, що у разі зміни структури заробітної плати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до актів законодавства період до зміни структури заробітної плати виключається з розрахункового періоду.

Отже, у випадку, коли за посадою державного службовця не відбулося підвищення окладів (наприклад, працівникам апарату суду), то нарахування середньої заробітної плати проводиться на загальних підставах Порядку, без урахування абзаців сьомого та восьмого пункту 2 Порядку.

<…>

Директор Департаменту О. Товстенко

Коментар редакції

Держслужбовцям, у яких з 1 травня не підвищився оклад, середню зарплату потрібно обчислювати у загальному порядку

Травнева реформа держслужби досі не дає спокійно спати бухгалтерам. Цього разу в листі, що коментується, працеоплатне відомство поставило крапку в питанні щодо того, на кого поширюються норми абз. 7 і 8 п. 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100 (далі — Порядок № 100).

Нагадаємо, що цими нормами передбачено:

«У разі зміни структури зарплати з одночасним підвищенням посадових окладів працівникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до актів законодавства період до зміни структури зарплати виключається з розрахункового періоду.

У разі, коли зміна структури зарплати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відбулася у період, протягом якого за працівником зберігається середня зарплата, а також коли зарплата у розрахунковому періоді не зберігається, обчислення середньої зарплати провадиться з урахуванням виплат, передбачених працівникові згідно з умовами оплати праці, що встановлені після підвищення посадових окладів».

З 1 травня 2016 року згідно з постановою КМУ «Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році» від 06.04.2016 р. № 292 (далі — постанова № 292) підвищено посадові оклади практично усіх держслужбовців з одночасною зміною структури їх зарплати.

Але все таки є й винятки. Так, до їх числа потрапили держслужбовці — спеціалісти держоргану (9 група оплати праці), юрисдикція якого поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення (п. 1 постанови № 292, додаток 1 до цієї постанови).

У зв’язку з цим виникало запитання: для таких держслужбовців середню зарплату розраховувати з урахуванням положень абз. 7 і 8 п. 2 Порядку № 100 чи на загальних підставах?

Це питання ми вже порушували на сторінках нашої газети (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 23, с. 22). Тоді під час підготовки матеріалу ми зверталися за допомогою до Мінсоцполітики, і фахівці цього Міністерства в усних роз’ясненнях наполягали на тому, що спецнорми розрахунку середньої зарплати мають застосовуватися для всіх без винятку держслужбовців, у яких зберігся статус держслужбовця після 01.05.2016 р.

Спільне роз’яснення Мінсоцполітики та Мінфіну від 15.08.2016 р. (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 35, c. 7) на це запитання також не давало чіткої відповіді. Більш того, у ньому не зазначено жодних винятків із правила застосування положень абз. 7 та 8 п. 2 Порядку № 100.

У листі ж, що коментується, фахівці Мінсоцполітики відповіли на це запитання так: якщо посадовий оклад держслужбовцю за новими умовами оплати праці не було підвищено, то середню зарплату обчислюють у загальному порядку, без урахування норм абз. 7 та 8 п. 2 Порядку № 100.

Це означає, що спеціальні правила обчислення середньої зарплати держслужбовцям застосовуються при одночасному виконанні двох умов:

1 — підвищено оклад держслужбовця;

2 — змінено структуру його зарплати.

Поза сумнівом, нове роз’яснення Мінсоцполітики додасть роботи бухгалтерам. Адже якщо ви обчислювали середню зарплату держслужбовцям з урахуванням абз. 7 і 8 п. 2 Порядку № 100, а посадовий оклад у них не підвищився, то доведеться провести перерахунок середньої зарплати.

Зверніть увагу! Якщо в держоргані є працівники, які проходять військову службу у зв’язку з призовом за мобілізацією, строковики, контрактники, оклад у яких з 1 травня 2016 року не підвищився (залишився на рівні грудня 2015 року у розмірі 1723 грн.), то період їх служби продовжуйте оплачувати за тією середньою зарплатою, яку було обчислено раніше. Перераховувати її виходячи з нових умов оплати праці, установлених з 01.05.2016 р., не потрібно.

Тетяна ГУЛЬ, експерт з питань оплати праці

середня заробітна плата, середня зарплата, порядок обчислення додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті