(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 40/1
  • № 39
  • № 38
  • № 37
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
5/11
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Жовтень , 2016/№ 40

Щодо порядку обчислення середньої заробітної плати

http://tinyurl.com/y54gb8gl
Лист від 12.09.2016 р. № 1290/13/84-16 (витяг)

Департамент заробітної плати та умов праці розглянув лист щодо порядку обчислення середньої заробітної плати для оплати днів щорічної відпустки, виплати матеріальної допомоги та допомоги для вирішення соціально-побутових питань <…> і повідомляє.

Обчислення середньої заробітної плати у цих випадках проводиться з урахуванням Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 р. № 100 (далі — Порядок).

1. Абзацом сьомим пункту 2 Порядку передбачено, що у разі зміни структури заробітної плати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до актів законодавства період до зміни структури заробітної плати виключається з розрахункового періоду.

Отже, у випадку, коли за посадою державного службовця не відбулося підвищення окладів (наприклад, працівникам апарату суду), то нарахування середньої заробітної плати проводиться на загальних підставах Порядку, без урахування абзаців сьомого та восьмого пункту 2 Порядку.

<…>

Директор Департаменту О. Товстенко

Коментар редакції

Держслужбовцям, у яких з 1 травня не підвищився оклад, середню зарплату потрібно обчислювати у загальному порядку

Травнева реформа держслужби досі не дає спокійно спати бухгалтерам. Цього разу в листі, що коментується, працеоплатне відомство поставило крапку в питанні щодо того, на кого поширюються норми абз. 7 і 8 п. 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100 (далі — Порядок № 100).

Нагадаємо, що цими нормами передбачено:

«У разі зміни структури зарплати з одночасним підвищенням посадових окладів працівникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до актів законодавства період до зміни структури зарплати виключається з розрахункового періоду.

У разі, коли зміна структури зарплати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відбулася у період, протягом якого за працівником зберігається середня зарплата, а також коли зарплата у розрахунковому періоді не зберігається, обчислення середньої зарплати провадиться з урахуванням виплат, передбачених працівникові згідно з умовами оплати праці, що встановлені після підвищення посадових окладів».

З 1 травня 2016 року згідно з постановою КМУ «Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році» від 06.04.2016 р. № 292 (далі — постанова № 292) підвищено посадові оклади практично усіх держслужбовців з одночасною зміною структури їх зарплати.

Але все таки є й винятки. Так, до їх числа потрапили держслужбовці — спеціалісти держоргану (9 група оплати праці), юрисдикція якого поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення (п. 1 постанови № 292, додаток 1 до цієї постанови).

У зв’язку з цим виникало запитання: для таких держслужбовців середню зарплату розраховувати з урахуванням положень абз. 7 і 8 п. 2 Порядку № 100 чи на загальних підставах?

Це питання ми вже порушували на сторінках нашої газети (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 23, с. 22). Тоді під час підготовки матеріалу ми зверталися за допомогою до Мінсоцполітики, і фахівці цього Міністерства в усних роз’ясненнях наполягали на тому, що спецнорми розрахунку середньої зарплати мають застосовуватися для всіх без винятку держслужбовців, у яких зберігся статус держслужбовця після 01.05.2016 р.

Спільне роз’яснення Мінсоцполітики та Мінфіну від 15.08.2016 р. (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 35, c. 7) на це запитання також не давало чіткої відповіді. Більш того, у ньому не зазначено жодних винятків із правила застосування положень абз. 7 та 8 п. 2 Порядку № 100.

У листі ж, що коментується, фахівці Мінсоцполітики відповіли на це запитання так: якщо посадовий оклад держслужбовцю за новими умовами оплати праці не було підвищено, то середню зарплату обчислюють у загальному порядку, без урахування норм абз. 7 та 8 п. 2 Порядку № 100.

Це означає, що спеціальні правила обчислення середньої зарплати держслужбовцям застосовуються при одночасному виконанні двох умов:

1 — підвищено оклад держслужбовця;

2 — змінено структуру його зарплати.

Поза сумнівом, нове роз’яснення Мінсоцполітики додасть роботи бухгалтерам. Адже якщо ви обчислювали середню зарплату держслужбовцям з урахуванням абз. 7 і 8 п. 2 Порядку № 100, а посадовий оклад у них не підвищився, то доведеться провести перерахунок середньої зарплати.

Зверніть увагу! Якщо в держоргані є працівники, які проходять військову службу у зв’язку з призовом за мобілізацією, строковики, контрактники, оклад у яких з 1 травня 2016 року не підвищився (залишився на рівні грудня 2015 року у розмірі 1723 грн.), то період їх служби продовжуйте оплачувати за тією середньою зарплатою, яку було обчислено раніше. Перераховувати її виходячи з нових умов оплати праці, установлених з 01.05.2016 р., не потрібно.

Тетяна ГУЛЬ, експерт з питань оплати праці

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
середня заробітна плата, середня зарплата, порядок обчислення додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті