Теми статей
Обрати теми

Про визначення термінів «рівнозначна» та «нижча» посада в ОМС

Федченко Леся, головний редактор газети «Місцеве самоврядування», юрист
Законом про службу в органах місцевого самоврядування передбачено, що прийняття на службу здійснюється, за загальним правилом, на конкурсній основі. Але у разі необхідності, за згодою сторін, посадова особа місцевого самоврядування може бути переведена на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного відбору. Що мається на увазі під рівнозначною чи нижчою посадами? Чим це врегульовано?

На жаль, наразі чинний Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III (далі — Закон № 2493) не містить визначення термінів «рівнозначна посада», «нижча посада».

Дійсно, відповідно до ст. 10 Закону № 2493 прийняття на службу в органи місцевого самоврядування (далі — ОМС) працівників здійснюється, зокрема, шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в ОМС здійснюються в порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Цією ж статтею Закону визначено, що у разі необхідності, за згодою сторін, посадова особа місцевого самоврядування може бути переведена на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного відбору.

Наразі при проведенні конкурсу на зайняття посад в ОМС місцеві ради користуються Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою КМУ від 15.02.2002 р. № 169 (далі — Порядок № 169), який згідно з п. 2 постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби» від 25.03.2016 р. № 246 застосовується під час прийняття на службу в органи місцевого самоврядування відповідно до Закону № 2493.

Згідно з п. 5 Порядку № 169 переведення на рівнозначну або нижчу посаду в одному державному органі, а також просування по службі державних службовців, які зараховані до кадрового резерву чи успішно пройшли стажування у порядку, визначеному КМУ, може здійснюватися без конкурсного відбору.

Відповідно до ст. 14 Закону № 2493 в органах місцевого самоврядування встановлюються сім категорій посад, у межах яких відповідно до ст. 15 цього Закону посадовим особам присвоюється відповідний ранг.

Але, на нашу думку, недоцільно брати за основу при вирішенні питання рівнозначності посад лише належність посад до однієї категорії відповідно до ст. 14 Закону № 2493.

Наприклад, до шостої категорії посад в ОМС належать посади керуючих справами (секретарів) виконавчих комітетів міських (міст районного значення), сільських, селищних рад, керівників структурних підрозділів виконавчого апарату районних та секретаріатів районних у містах Києві та Севастополі рад та їх заступників, керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст районного значення), районних у містах рад та їх заступників, помічників голів, радників, консультантів, начальників секторів, головних бухгалтерів, спеціалістів управлінь, відділів, інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст обласного значення та міста Сімферополя) рад, старост.

Як бачите, в одній категорії представлений досить широкий спектр посад в ОМС, відмінних за рівнем компетенції, обсягом повноважень та функціональним напрямком роботи, професійно-кваліфікаційними вимогами до осіб, які їх обіймають.

До речі, Типові професійно-кваліфікаційні характеристики посадових осіб місцевого самоврядування затверджено наказом Головного управління державної служби України від 29.12.2009 р. № 406.

На сьогодні єдине визначення терміна «рівнозначна посада» міститься у ст. 2 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон № 889), згідно з яким «рівнозначна посада» — це посада державної служби, що належить до однієї групи оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу. Проте це визначення не може застосовуватись до посадових осіб органів місцевого самоврядування, оскільки відповідно до п. 11 ч. 3 ст. 3 Закону № 889 дія цього Закону не поширюється на депутатів місцевих рад, посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Отже, при визначенні рівнозначних чи нижчих посад в ОМС, на нашу думку, керівники відповідних ОМС мають приймати рішення на свій розсуд, керуючись рівнем компетенції та обсягом повноважень за кожною посадою окремо через відсутність правового регулювання цього питання і визначення термінів «рівнозначна посада», «нижча посада» в ОМС на законодавчому рівні.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі