Теми статей
Обрати теми

Придбання та облік підгузків

Станкус Тетяна, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
За яким КЕКВ Центр соціально-психологічної реабілітації дітей може придбати дитячі підгузки — 2210 чи 2220? На якому рахунку їх слід обліковувати?

Питання щодо застосування КЕКВ при придбанні одноразових підгузків вже неодноразово висвітлювалося на сторінках нашого видання (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 19, с. 15 та 2014, № 10, с. 16).

Нагадаємо: проаналізувавши накази Держслужби з лікарських засобів (накази Держслужби з лікарських засобів «Про державну реєстрацію (перереєстрацію) медичних виробів та внесення змін у реєстраційні матеріали» від 20.05.2013 р. № 692, «Про державну реєстрацію (перереєстрацію) медичних виробів та внесення змін у реєстраційні матеріали» від 12.06.2013 р. № 778 тощо), ми разом із фахівцями Держказначейської служби дійшли такого висновку (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 19, с. 15 та 2014, № 10, с. 16): одноразові підгузки є медичними виробами.

Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333, придбання виробів медичного призначення має здійснюватися за КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали».

При цьому, якщо медикаменти та медичні вироби придбаває медична установа, в кошторисі якої передбачені видатки за КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали», то придбання медичних засобів слід здійснювати саме за цим КЕКВ.

Якщо ж медикаменти та медичні вироби придбаває немедична установа, наприклад, для поповнення аптечки першої допомоги, то видатки на придбання медикаментів мають здійснюватися за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» (п. 4 п.п. 2.2.1 Інструкції № 333).

Відповідно до п. 1 Типового положення про центр соціально-психологічної реабілітації дітей, затвердженого постановою КМУ від 28.01.2004 р. № 87 (далі — Типове положення № 87), центр соціально-психологічної реабілітації дітей — це заклад соціального захисту, що створюється для тривалого (стаціонарного) або денного перебування дітей віком від 3 до 18 років, які опинились у складних життєвих обставинах, надання їм комплексної соціальної, психологічної, педагогічної, медичної, правової та інших видів допомоги.

Центр провадить свою діяльність, зокрема, за таким напрямом, як соціально-медична реабілітація та оздоровлення.

Діти, прийняті до центру, перебувають під цілодобовим наглядом медичних або інших працівників центру відповідно до наказу директора центру.

Надання стаціонарної та амбулаторної медичної допомоги дітям, які перебувають у центрі, забезпечується державними та комунальними закладами охорони здоров’я.

Водночас у штат центру відповідно до Типових штатних нормативів керівних і педагогічних працівників, медичного та обслуговувального персоналу центру соціально-психологічної реабілітації дітей, затверджених наказом Міністерства України у справах сім’ї, дітей та молоді від 24.09.2004 р. № 470, входять такі посади, як: лікар-невропатолог, лікар-педіатр, лікар-психотерапевт, медична сестра.

Тож якщо ваш центр самостійно придбаває медикаменти для медичної допомоги дітям, то при придбанні підгузків ви маєте застосувати КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали».

Щодо обліку підгузків зазначимо таке.

Раніше субрахунок, на якому обліковувалися медикаменти та вироби медичного призначення, в тому числі і підгузки, залежав від того, за яким КЕКВ такі медикаменти придбавалися.

Так, якщо медикаменти та вироби медичного призначення були придбані за КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали», то застосовувався субрахунок 233 «Медикаменти і перев’язувальні засоби», а якщо за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» — то субрахунок 234 «Господарські матеріали і канцелярське приладдя». Це було передбачено Порядком застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженим наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611, який втратив чинність 01.01.2017 р.

Зараз же такого підходу немає. У діючому з 01.01.2017 р. Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженому наказом Мінфіну від 29.12.2015 р. № 1219, для обліку медикаментів та перев’язувальних засобів передбачено лише субрахунок 1512 «Медикаменти та перев’язувальні засоби». На цьому субрахунку ведеться облік медикаментів, компонентів, бактерицидних препаратів, дезінфекційних засобів, сироватки, вакцини, крові, плівки для рентгенівських знімків, матеріалів для проведення аналізів та перев’язувальних засобів, дрібного медичного інвентарю (термометри, ланцети, пінцети, голки) тощо. Також на ньому ведеться облік допоміжних та аптекарських матеріалів у закладах охорони здоров’я, які мають свої аптеки.

Крім того, відповідно до Методичних рекомендацій зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку та перенесення залишків, затверджених наказом Мінфіну від 21.12.2016 р. № 1127 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2017, № 3, с. 12), усі залишки медикаментів як із субрахунку 233 «Медикаменти і перев’язувальні засоби», так і з субрахунку 234 «Господарські матеріали і канцелярське приладдя» станом на 01.01.2017 р. необхідно було перенести на субрахунок 1512 «Медикаменти та перев’язувальні засоби».

Тож тепер, незалежно від того, за яким КЕКВ були придбані медикаменти та вироби медичного призначення, їх облік має вестись на субрахунку 1512 «Медикаменти та перев’язувальні засоби».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі