Теми статей
Обрати теми

Про умови оплати праці працівників в об’єднаних територіальних громадах

Міністерство соціальної політики України
Лист від 19.12.2016 р. № 21289/0/2-16/28

Міністерство соціальної політики разом з Міністерством фінансів і Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України на виконання доручення Секретаріату Кабінету Міністрів України від 22.11.2016 р. № 42921/1/1-16 розглянуло лист Асоціації міст України щодо умов оплати праці працівників в об’єднаних територіальних громадах і повідомляє.

Відносини, що виникають у процесі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, врегульовані Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

Відповідно до положень цього Закону суб’єктами добровільного об’єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (із змінами) (далі — постанова № 268).

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 р. № 386 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» (далі — постанова № 386) було внесено зміну до пункту 1 постанови № 268, якою встановлено, що умови оплати праці посадових осіб об’єднаних територіальних громад визначаються відповідним органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування та схем посадових окладів згідно з додатками 50 і 51, якими затверджено схеми посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад та їх виконавчих комітетів, департаментів, самостійних управлінь, відділів, виконавчих органів міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад.

Отже, постановою № 386 умови оплати праці посадових осіб об’єднаних територіальних громад прирівняні до відповідних умов оплати праці (не тільки щодо визначення розмірів посадових окладів) працівників органів місцевого самоврядування міст обласного значення.

Підпунктом «в» підпункту 1 пункту 2 постанови № 268 керівникам структурних підрозділів, їх заступникам, спеціалістам, в тому числі органів місцевого самоврядування, передбачена виплата надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця.

Що стосується норми постанови № 268 щодо невстановлення такої надбавки сільським, селищним головам, їх заступникам та іншим керівним працівникам і спеціалістам апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів, то вона була введена постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2009 р. № 504 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» з одночасним введенням норми щодо збільшення на 50 відсотків посадових окладів сільських, селищних голів, їх заступників та керівних працівників і спеціалістів апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів, затверджених додатком 54 до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268.

З прийняттям постанови № 386 зазначені норми постанови № 268 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2009 р. № 504) не застосовуються.

Отже, умови оплати праці посадових осіб об’єднаних територіальних громад, у тому числі щодо встановлення їм надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, мають визначатись за умовами оплати праці керівних працівників і спеціалістів апарату міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад та їх виконавчих комітетів, департаментів, самостійних управлінь, відділів, виконавчих органів міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад.

Перший заступник Міністра О. Крентовська

Коментар редакції

Надбавка за «трудодосягнення» в ОТГ виплачується: позиція Мінсоцполітики

Процес об’єднання територіальних громад породжує запитання не лише організаційного характеру, але й працеоплатного. Якраз на одному із зарплатних запитань у цій сфері і сфокусований лист, що коментується, а саме: чи належить посадовим особам і спеціалістам об’єднаних територіальних громад (далі — ОТГ) надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи? Мінсоцполітики відповідає ствердно. Раніше про такий підхід йшла мова в консультації фахівця цього Міністерства (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 40, с. 29). Давайте розберемося з аргументами на користь «міністерського» висновку із наведеного питання.

Для цього звернемося до постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — постанова № 268). В абз. 4 п. 1 цієї постанови (з урахуванням змін, внесених постановою КМУ від 24.06.2016 р. № 386) вказано: умови оплати праці посадовових осіб ОТГ визначаються відповідним органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування та схем посадових окладів згідно з додатками 50 «Схема посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату міських (окрім мм. Києва та Севастополя) рад та їх виконавчих комітетів» і 51 «Схема посадових окладів працівників і спеціалістів департаментів, самостійних управлінь, відділів, виконавчих органів міських (окрім мм. Києва та Севастополя) рад».

Як випливає з вказаної норми, при визначенні зарплати посадових осіб і спеціалістів ОТГ слід орієнтуватися на «схемні» посадові оклади, наведені в додатках 50 і 51 до постанови № 268, а також на умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування. При цьому в листі, що коментується, уточнюється, що умови оплати праці посадових осіб ОТГ прирівняно до умов оплати праці (не лише щодо визначення розмірів посадових окладів) відповідних працівників апаратів міських (окрім мм. Києва і Севастополя) рад і їх виконавчих органів, департаментів, самостійних управлінь, відділів.

Так от, посадові особи і спеціалісти апаратів міських (окрім мм. Києва і Севастополя) рад і їх виконавчих органів, департаментів, самостійних управлінь, відділів мають право на надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи.

Справа в тому, що надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи в розмірі до 50 % посадового окладу з урахуванням надбавок за ранг і вислугу років належить, зокрема, керівникам структурних підрозділів, їх заступникам і спеціалістам (п.п. «в» п.п. 1 п. 2 постанови № 268). Така надбавка не виплачується лише сільським, селищним головам, їх заступникам та іншим керівним працівникам і спеціалістам апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів, тобто працівникам, «схемні» посадові оклади для яких вказані в додатку 54 до постанови № 268 (абз. 3 п.п. «в» п.п. 1 п. 2 цієї постанови).

Увага! Посадовим особам і спеціалістам ОТГ може виплачуватися надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи в розмірі до 50 % посадового окладу з урахуванням надбавок за ранг і вислугу років.

По-перше, згідно з листом, що коментується, посадові особи і спеціалісти ОТГ, оклади яких встановлюють на підставі додатків 50 і 51 до постанови 268, в умовах оплати праці прирівняні до відповідних працівників апаратів міських (окрім мм. Києва і Севастополя) рад та їх виконавчих органів, департаментів, самостійних управлінь, відділів. Оскільки останні мають право на надбавку за високі досягнення у праці / за виконання особливо важливої роботи, то така надбавка також належить посадовим особам і спеціалістам ОТГ.

По-друге, посадові особи і спеціалісти ОТГ не підпадають під обмежувальні норми абз. 3 п.п. «в» п.п. 1 п. 2 постанови № 268 щодо виплати цієї надбавки.

Виходить, що посадові особи і спеціалісти апарату сільських та селищних рад (їх виконавчих органів), які увійшли до складу ОТГ, отримали право на надбавку за високі досягнення у праці / за виконання особливо важливої роботи з моменту нарахування їм зарплати за новими правилами, зокрема зі встановленням окладів на підставі додатків 50 і 51 до постанови № 268.

У той же час для посадових осіб і спеціалістів апарату сільських і селищних рад (їх виконавчих органів), які ще не увійшли до складу ОТГ, працеоплатні моменти залишилися незмінними. Їм, зокрема, оклади встановлюють, відштовхуючись від додатка 54 до постанови № 268. Отже, таким категоріям працівників не виплачується надбавка за високі досягнення у праці / за виконання особливо важливої роботи.

Людмила БЄЛЄВЦОВА, експерт з питань оплати праці

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі