(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 4/1
  • № 4
  • № 3
  • № 1-2
  • № 48/1
  • № 48
  • № 47
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
5/17
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Лютий , 2017/№ 5

Головні розпорядники коштів субвенцій

Які органи є розпорядниками коштів медичної та освітньої субвенцій на місцевому рівні? Чи обов’язково виконавчий комітет (у складі якого є відділи освіти та охорони здоров’я) має бути юридичною особою? Чи такий комітет може бути у складі місцевої ради? Якщо виконавчий комітет не є окремою юридичною особою, то чи обов’язково виділяти окремими юридичними особами відділи (управління) освіти та охорони здоров’я для отримання зазначених субвенцій? На чиї рахунки такі субвенції можуть надходити? (Харківська обл.)

Почнемо з того, що для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети, головними розпорядниками коштів можуть бути місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.

Згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР:

— виконавчі органи рад — це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами (ст. 1);

— виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи (ст. 11);

— органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону (ст. 16);

— виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск (ст. 26).

Отже, з урахуванням норм законодавства головним розпорядником коштів за видатками місцевого бюджету, в тому числі в частині видатків, джерелом фінансування яких є освітня та медична субвенції, можуть бути:

— сільська/селищна/міська рада, якщо місцевою радою не створено виконавчий орган;

— виконавчий орган місцевої ради (утворений як юридична особа), у разі якщо його структурні підрозділи не є юридичними особами;

— відповідний структурний підрозділ (утворений як юридична особа) виконавчого органу ради, наприклад, відділ освіти чи відділ охорони здоров’я.

Освітня та медична субвенції (як і інші міжбюджетні трансферти) перераховуються Казначейством в обсягах, установлених законом про Державний бюджет України на поточний рік, на рахунки відповідних місцевих бюджетів, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету.

Нагадаємо, що Порядок перерахування міжбюджетних трансфертів затверджено постановою КМУ від 15.12.2010 р. № 1132.

субвенція додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті