Теми статей
Обрати теми

Благодійна допомога у вигляді робіт з капремонту

Тетяна СТАНКУС, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
Фізична особа — підприємець надає бюджетній установі благодійну допомогу у вигляді робіт з капітального ремонту. Підставою для оприбуткування такої допомоги є акт прийманняпередачі виконаних робіт. Чи потрібно проводити експертизу кошторису, декларації про початок робіт, декларації про готовність до експлуатації об’єкта? (запитання з електронної пошти редакції: bb@id.factor.ua)

У разі реалізації проектів будівництва із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, незалежно від категорії складності об’єктів обов’язковій експертизі підлягає кошторисна частина проектної документації відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI (далі — Закон № 3038) і Порядку затвердження проектів будівництва та здійснення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 р. № 560 (далі — Порядок № 560).

Так, згідно із п.п. 3 п. 4 ст. 31 Закону № 3038 обов’язковій експертизі підлягають проекти будівництва об’єктів, які споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тис. грн., — щодо кошторисної частини проектної документації. Це ж прописано і в п. 10 Порядку № 560.

У п. 2 Порядку № 560 під терміном «проект будівництва» слід розуміти проектну документацію на будівництво об’єктів та комплексів (будов), розроблену для нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту на таких стадіях проектування, як техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок, ескізний проект, проект, робочий проект.

Проекти будівництва, що реалізуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (крім випадків, передбачених законодавчими актами), затверджують державні підприємства, установи та організації, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад — щодо об’єктів загальною кошторисною вартістю до 120 млн грн.

Як визначено у п. 5 Порядку № 560 та, як ми вказували вище, перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених ст. 31 Закону № 3038, проводиться експертиза проектів будівництва, а у випадках, визначених Законом України «Про інвестиційну діяльність» від 18.09.91 р. № 1560-XII, — державна експертиза інвестиційного проекту, складовою якого є проект будівництва.

Метою проведення експертизи проектів будівництва є визначення якості проектних рішень шляхом виявлення відхилень від вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, енергозбереження, кошторисної частини проекту будівництва.

Експертиза є завершальним етапом розроблення проектів будівництва.

Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.

Крім того, у п. 12 Порядку № 560 чітко визначено, що замовником експертизи є:

— замовник будівництва;

— проектувальник, якщо це передбачено договором на виконання проектно-вишукувальних робіт.

В описаному у запитанні випадку замовником є благодійник.

Більш того, у цьому випадку бюджетні кошти не були витрачені на проведення робіт із капітального ремонту, адже такі роботи були фактично здійснені за рахунок благодійника. До бюджетної установи передано вже виконані роботи.

Тож у цьому випадку бюджетна установа як отримувач благодійної допомоги у вигляді робіт з капітального ремонту не повинна проводити експертизи та складати декларації.

Передача ремонтних робіт від благодійника до бюджетної установи здійснюється на підставі акта приймання-передачі виконаних робіт, до якого мають бути додані акти приймання виконаних підрядних робіт (форма № КБ-2в).

При цьому акт приймання-передачі ремонтних робіт підписується уповноваженими особами бюджетної установи, а акти приймання виконаних підрядних робіт (форма № КБ-2в) уповноваженими особами бюджетної установи не підписуються, у зв’язку з тим що договір на виконання ремонтних робіт укладається представниками благодійника та підрядної організації.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі