Теми статей
Обрати теми

Кошти на утримання закладів культури

Маркович Галина, експерт з фінансових питань, Проектний офіс секторальної децентралізації, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
Ми, сільська рада, у 2015 році передали будинок культури і бібліотеку на фінансування в районний відділ культури. При цьому приміщення будинку культури залишили в себе на балансі, уклавши договір оренди із відділом культури. Чи можемо ми вкладати свої кошти в ремонт будинку культури і придбання музичної апаратури не через субвенцію? Фінвідділ нам пояснює, що тільки через субвенцію.

Спочатку давайте звернемося до норм Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).

Відповідно до змін, внесених до цього Кодексу Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» від 28.12.2014 р. № 79-VIII, який набрав чинності 01.01.2015 р., видатки на утримання сільських будинків культури та бібліотек віднесено до видатків, що здійснюються з бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Основним фінансовим документом бюджетної установи, яким встановлюються бюджетні асигнування на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів, є кошторис бюджетної установи.

Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затверджено постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228 (далі — Порядок). Ним, зокрема, передбачено, що:

— установам можуть виділятися бюджетні кошти тільки за наявності затверджених кошторисів (абз. 1 п. 5 Порядку);

— установи мають право брати бюджетні зобов’язання, витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженими кошторисами (абз. 2 п. 5 Порядку);

— кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, плани використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячні плани використання бюджетних коштів і штатні розписи затверджуються керівником відповідної вищестоящої установи (п. 32 Порядку). Для закладів культури вищестоящою установою є відділ/управління райдержадміністрації.

На утримання закладу складається один кошторис.

Сільська рада має право прийняти рішення і виділити кошти для закладів культури, які розташовані на території ради. При цьому слід затвердити місцеву програму, наприклад щодо покращення матеріально-технічного стану закладів культури.

Оскільки заклади фінансуються з районного бюджету ( ст. 89 БКУ), кошти необхідно передати районному бюджету — тобто у сільському бюджеті передбачити субвенцію районному бюджету за КТКВ 250380 «Інші субвенції».

Договором, який укладається між її надавачем та одержувачем, визначаються умови надання та напрямки використання субвенції.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі