(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
5/13
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Березень , 2017/№ 12

Надання платних послуг із проведення медоглядів

Розпорядженням КМУ від 08.07.2015 р. № 718-р п’ять цілісних майнових комплексів державних закладів охорони здоров’я були передані у спільну власність територіальним громадам. Один із таких комплексів розташований на території нашого району. У 2015 році органом місцевого самоврядування прийнято рішення про прийняття у спільну власність громади цілісного майнового комплексу Державного закладу «Вузлова лікарня станції». Минулого року бюджет району не був спроможний утримувати два однотипних заклади: центральну районну лікарню (ЦРЛ) та Вузлову лікарню. Тому останню реорганізували в Лікарську амбулаторію загальної практики — сімейної медицини.
На сьогоднішній день працівники залізниці зіткнулися з проблемою проходження медичних оглядів, які не можуть проводитись у ЦРЛ у зв’язку з тим, що немає Єдиної методики обчислення вартості надання медичних послуг у цій лікарні. Однак районна влада зацікавлена в тому, щоб ЦРЛ отримувала додатковий дохід для свого функціонування з джерел надання платних послуг з проведення медоглядів працівників залізниці. Як у правовому полі можна вирішити цю проблему?

Почнемо з того, що постановою КМУ «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок» від 23.05.2001 р. № 559 (далі — постанова № 559) затверджено Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам.

Пунктом 26 цього Переліку передбачені посади працівників транспортно-дорожнього комплексу:

а) автомобільні, залізничні, морські та річкові вокзали, аеропорти, аеродроми, морські та річкові порти, кемпінги, мотелі:

— працівники місць відпочинку локомотивних бригад, водіїв автобусів, членів екіпажів повітряних, морських та річкових суден;

— прибиральники приміщень вокзалів, портів та автостанцій;

— працівники кімнат відпочинку пасажирів на вокзалах у портах та на автостанціях;

— працівники кімнат матері і дитини вокзалів, портів та автостанцій;

— мийники літальних апаратів;

— працівники з приймання та видачі вантажу;

б) рухомий склад авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового транспорту:

— начальники пасажирських поїздів, провідники, інші працівники поїзних бригад;

— бортпровідники всіх видів транспорту;

— працівники пунктів, які безпосередньо пов’язані з підготовкою пасажирських составів до рейсу;

— працівники рефрижераторних поїздів та секцій;

— касири, контролери всіх видів пасажирського транспорту;

— працівники, зайняті транспортуванням харчової продукції (на всіх видах транспорту — авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового), у тому числі вантажники.

Відповідно до п. 2 постанови № 559 обов’язкові медичні огляди проводяться за рахунок роботодавців (підприємство, установа, організація або фізична особа — суб’єкт підприємницької діяльності, що використовують працю найманих працівників).

Дійсно, у ст. 169 Кодексу законів про працю України від 10.12.71 р. та ст. 17 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.92 р. № 2694-XII зазначено, що власник або уповноважений ним орган зобов’язаний за свої кошти організувати проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, а також щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.

При цьому така норма не поширюється на обов’язкові медичні огляди працівників бюджетних установ, які передбачені вищезазначеним Переліком.

Так, згідно з п. 2 постанови № 559 витрати закладів та установ охорони здоров’я, пов’язані з проведенням обов’язкових медичних оглядів працівників бюджетних установ та організацій, покриваються за рахунок коштів, передбачених кошторисом на утримання відповідного закладу та установи охорони здоров’я.

Якщо на працівника відповідної бюджетної організації розповсюджується дія цього Переліку, то обов’язковий медогляд такого працівника проводиться за рахунок коштів лікувально-профілактичної установи, яка безпосередньо здійснює медогляд.

Але ПАТ «Укрзалізниця» не є бюджетною організацію, а є публічним акціонерним товариством, тож послуги з проведення медоглядів у такому випадку лікарня має надавати за плату.

Слід також зазначити, що відповідно до п. 2 постанови № 559 працівники підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності відшкодовують вартість бланка особистої медичної книжки закладам та установам охорони здоров’я, які проводитимуть обов’язкові медичні огляди при проходженні попереднього профілактичного медичного огляду до прийняття на роботу, та у разі необхідності отримання нового бланка цієї книжки у зв’язку з його втратою, зіпсуттям або неможливістю подальшого використання придбавають зазначений бланк за власні кошти в організаціях, уповноважених реалізовувати бланки суворої звітності.

Отже, для працівників небюджетних організацій медичний заклад надає платну послугу.

Згідно з п. 8 Переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах, затвердженого постановою КМУ від 17.09.96 р. № 1138, заклади охорони здоров’я надають за плату такі послуги, як медичні огляди:

— для отримання виїзної візи (крім службових відряджень державних службовців та при виїзді на лікування за наявності відповідних медичних документів);

— попередні профілактичні медичні огляди при прийнятті на роботу та для отримання посвідчення водія транспортних засобів (крім випадків, коли медичні огляди проводяться за направленнями органів державної служби зайнятості), медичні огляди для отримання дозволу на право отримання та носіння зброї громадянами, а також відповідні періодичні профілактичні медичні огляди.

На сьогодні єдиного порядку визначення вартості платних послуг для сфери медицини немає, хоча обсяг платних послуг у медичних установах, напевно, найбільший серед бюджетних установ усіх сфер діяльності.

Ціни на платні послуги бюджетні установи встановлюють самостійно.

Так, відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 р. № 5007-VI вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.

При формуванні вартості платних медичних послуг доцільно керуватись загальними принципами формування вартості послуг.

Базою для визначення ціни послуги є розрахунок витрат, пов’язаних з безпосереднім її наданням.

Більш детальна інформація на цю тему та конкретний приклад розрахунку платної медичної послуги наведено у консультації «Надання платних послуг медичними установами» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2015, № 36, с. 22).

надання платних послуг, проведення медогляду, спільна власність, територіальні громади, центральна районна лікарня, лікарська амбулаторія загальної практики додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті