Теми статей
Обрати теми

Поточний ремонт вуличного освітлення: як визначити предмет закупівлі

Дуброва Ярослава, консультант з питань публічних закупівель
Установою заплановано поточний ремонт вуличного освітлення вулиць міста та сіл ОТГ. Як правильно заповнити додаток до річного плану та вказати код послуги: окремо за кожною вулицею та кожним селом ОТГ? Запланована загальна сума видатків на ремонт — 899 тис. грн. Чи можна укласти прямий договір на ремонтні роботи до 200 тис. грн., а на 699 тис. грн. — оголосити процедуру відкритих торгів? Чи такі вулиці будуть окремими об’єктами закупівлі та немає потреби проводити тендерні процедури, а досить укласти прямі договори та оприлюднити звіти про укладені договори?

Для того щоб відповісти на поставлені запитання, необхідно правильно визначити предмет закупівлі послуг з поточного ремонту.

Нагадаємо, що предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Визначення цього терміна наведено в п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі — Закон № 922).

При цьому послуги — це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Предмет закупівлі замовники визначають у порядку, встановленому Уповноваженим органом.

Так, відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 р. № 454 (далі — Порядок № 454), під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 04.06.2014 р. № 163 (далі — ДБН А.2.2-3-2014), та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг від 23.08.2011 р. № 301 (далі — ГБН Г.1-218-182:2011), із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 23.12.2015 р. № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник).

З цього приводу зверніть увагу: насамперед предмет закупівлі послуг з поточного ремонту визначають за об’єктом будівництва, перелік видів яких передбачено в п. 2 розд. ІІ Порядку № 454, і тільки потім замовник зазначає у дужках предмет закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника.

При цьому згідно з п. 3.12 розд. 3 ДБН А.2.2-3-2014 до об’єктів будівництва відносять будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або їх частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Додамо, що відповідно до п. 3.9 розд. 3 ДБН А.2.2-3-2014 такий об’єкт будівництва як лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури — це наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.

Як передбачено п. 4.2 ГБН розд. 4 Г.1-218-182:2011, існує два види ремонтів:

— капітальний ремонт;

— поточний ремонт, який поділяється на середній та дрібний.

При цьому відповідно до п. 3.5 розд. 3 ГБН Г.1-218-182:2011 поточний дрібний ремонт — це підтримання транспортно-експлуатаційних характеристик автомобільних доріг шляхом усунення незначних пошкоджень окремих елементів дороги, що виникли в процесі експлуатації. Поточний дрібний ремонт виконують відповідно до кошторисної документації, яку складають на підставі дефектного акта та яку затверджує замовник (п. 6.2 розд. 6 ГБН Г.1-218-182:2011).

Що стосується поточного середнього ремонту — це відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини (рівності та шорсткості покриттів шляхом влаштування поверхневих обробок, тонкошарових покриттів або інших шарів зносу), виправлення незначних пошкоджень окремих елементів автомобільної дороги (земляного полотна, укосів виїмок та насипів, водовідведення, штучних споруд та інших) і доведення елементів облаштування до нормативних вимог.

Поточний середній ремонт виконують комплексно відповідно до проектно-кошторисної або кошторисної документації, яку складають на підставі дефектного акта або матеріалів інженерних вишукувань чи обстежень та яку затверджує замовник. Визначення та вимоги до такого виду ремонту, а також перелік робіт наведено в п. 3.6 розд. 3, п. 6.1 розд. 1 та 6.3.1-6.3.6 ГБН Г.1-218-182:2011.

З огляду на це, користуючись зазначеними документами, замовник повинен визначити, який саме вид робіт планується виконати на об’єктах будівництва.

Тепер що стосується вартості запланованих робіт.

Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 2 Закону № 922 цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт — 1,5 млн грн.

При цьому заборонено придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених Законом № 922, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону (ч. 7 ст. 2 Закону № 922).

З огляду на зазначене, оскільки в даній ситуації замовник запланував саме поточний ремонт вуличного освітлення вулиць міста та сіл ОТГ, якщо очікувана вартість кожного окремого об’єкта будівництва, а саме: лінійного об’єкта інженерно-транспортної інфраструктури, — менше 200 тис. грн., то замовник насамперед планує закупівлю поточного ремонту за кожним з таких предметів закупівель у додатку до річного плану закупівель та має право по кожному з них укласти прямий договір.

Якщо очікувана вартість предмету закупівлі за об’єктом дорівнюватиме або перевищуватиме 50 тис. грн., то замовник має оприлюднити звіт про укладені договори протягом 1 календарного дня з дня укладення договору (ст. 10 Закону № 922). Нагадаємо, що форма такого звіту затверджена наказом Мінекономрозвитку «Про затвердження форм у сфері публічних закупівель» від 22.03.2016 р. № 490.

У разі якщо очікувана вартість кожного окремого предмета закупівлі, тобто кожного окремого лінійного об’єкта інженерно-транспортної інфраструктури, дорівнює або перевищує 200 тис. грн., то замовник зобов’язаний запланувати такий предмет закупівлі у річному плані закупівель та провести відкриті торги за таким предметом закупівлі.

Наостанок додамо: плануючи закупівлі, замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону № 922.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі