Теми статей
Обрати теми

Виконання місцевої бюджетної програми та зарахування ТМЦ на баланс РДА

Станкус Тетяна, заступник головного редактора газети «Бюджетна бухгалтерія»
Ми — райдержадміністрація (РДА), головний розпорядник коштів (місцевий бюджет), — маємо відповідну програму і закупили за нею комп’ютерну техніку. Чи повинні ми оприбуткувати цю техніку та передати на баланс комунальній установі? Чи може взагалі на сесії районної ради РДА бути визначена як головний розпорядник та виконавець бюджетної програми за коштами місцевого бюджету?

Дійсно, РДА на сесії районної ради може бути визначена як відповідальний виконавець бюджетної програми за коштами місцевого бюджету.

Так, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про місцевий бюджет, можуть бути місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих держадміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Наказом Мінфіну «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» від 26.08.2014 р. № 836 затверджена Інструкція про статус та особливості участі у бюджетному процесі відповідальних виконавців бюджетних програм місцевих бюджетів (далі — Інструкція).

Інструкцією визначено, що відповідальний виконавець визначається головним розпорядником за письмовим погодженням з відповідним місцевим фінорганом у процесі формування проекту бюджету на наступний рік, безпосередньо забезпечує та/або координує виконання однієї чи низки бюджетних програм у системі головного розпорядника, є юридичною особою, має окремий рахунок та бухгалтерський баланс.

Відповідальними виконавцями можуть бути:

— головний розпорядник — за бюджетними програмами, виконання яких забезпечується його апаратом;

— розпорядники коштів місцевого бюджету нижчого рівня, які відповідають за виконання бюджетних програм у системі головного розпорядника.

За бюджетними програмами, які поділяються на підпрограми, відповідальним виконавцем є головний розпорядник, якому в рішенні про місцевий бюджет установлюються бюджетні призначення. Відповідальні виконавці в розрізі підпрограм бюджетної програми не визначаються.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 БКУ відповідальним виконавцем бюджетної програми може бути головний розпорядник коштів місцевого бюджету, який повністю забезпечує виконання всієї бюджетної програми місцевого бюджету.

Тож зробимо висновок: якщо таким головним розпорядником коштів є РДА, то вона і буде відповідальним виконавцем бюджетної програми.

Слід також зазначити, що за бюджетною програмою може бути визначений лише один відповідальний виконавець, а виконавців бюджетної програми може бути багато. Це всі розпорядники нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів.

Проте забезпечувати та координувати виконання бюджетної програми може тільки та установа, яка має відповідні повноваження, визначені БКУ, щодо організації бюджетного процесу всіма виконавцями бюджетної програми.

Тож якщо у вашому випадку саме така ситуація і дійсно відповідального виконавця бюджетної програми було визначено законно — ним є РДА, то вона має повне право здійснити видатки на заходи, передбачені бюджетною програмою.

Тепер щодо зарахування товарно-матеріальних цінностей на баланс РДА.

Згідно із п. 2 ст. 85 БКУ Рада міністрів АР Крим, місцеві держадміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад, сільські, селищні, міські (міст районного значення) голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) зобов’язані забезпечити здійснення видатків, визначених п. 2 і 3 ч. 1 ст. 82 БКУ, з відповідних місцевих бюджетів з додержанням розподілу цих видатків між бюджетами, визначеного ст. 89 — 91 БКУ та законом про Держбюджет.

Забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів БКУ, а також здійснювати протягом бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабміну.

Тож узяти на свій баланс зазначені товарно-матеріальні цінності РДА не має права, адже це буде порушенням п. 2 ст. 85 БКУ.

Такі товарно-матеріальні цінності (у цьому випадку комп’ютерна техніка) мають бути зараховані на баланс комунальної установи, яка фінансується з місцевого бюджету.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі