Теми статей
Обрати теми

Поточний ремонт здійснюють за рахунок різних джерел: чи необхідно проводити торги

Дуброва Ярослава, консультант з питань публічних закупівель
В установі заплановано провести поточні ремонти у двох нежитлових приміщеннях. Договори будуть укладено за одним кодом Єдиного закупівельного словника: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи». Сума за одним договором становить 199 тис. грн., а за іншим — 150 тис. грн. Оплата за ремонт буде здійснена за рахунок різних джерел та з різних рахунків (1 договір — за рахунок загального фонду, 2 — за рахунок спеціального фондів).
Чи потрібно проводити відкриті торги на зазначені види робіт? Чи слід оприлюднювати звіт про укладений договір за кожним договором?
(запитання з електронної пошти редакції: bb@id.factor.ua)

Розглядаючи це питання, насамперед слід нагадати про визначення предмета закупівлі з поточного ремонту.

Предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

При цьому звертаємо увагу: поточний ремонт законодавець відніс до послуг, а не робіт.

Так, п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі — Закон № 922) передбачає, що послуги — це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.

При цьому предмет закупівлі замовник визначає у порядку, встановленому Уповноваженим органом.

Відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 р. № 454, під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначають за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіонрозвитку, будівництва та ЖКГ від 04.06.2014 р. № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг від 23.08.2011 р. № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 р. № 1749 (ср. ) (далі — Єдиний закупівельний словник).

Зверніть увагу: цифрове визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту за Єдиним закупівельним словником не має визначального значення. Насамперед кожному замовнику при визначенні предмета закупівлі послуг з поточного ремонту слід визначитись з об’єктом будівництва: будинок, будівля, споруда, лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури.

При цьому в нашій ситуації варто з’ясувати таке: на одному чи на різних об’єктах будівництва необхідно здійснити поточний ремонт нежитлових приміщень, тобто в одній чи в різних спорудах розташовані такі приміщення.

Розглянемо, як варто діяти в нашої ситуації в кожному з двох варіантів.

Варіант 1. Обидва нежитлові приміщення знаходяться в одній споруді

Для прикладу розглянемо ситуацію, коли здійснено ремонт таких нежитлових приміщень навчального корпусу університету, як-от: приміщення навчального цеху та складське приміщення, які розташовані в цьому корпусі.

Оскільки предмет закупівлі послуги з поточного ремонту визначають за об’єктом будівництва, а обидва нежитлові приміщення знаходяться в одному такому об’єкті, то в такому випадку предметом закупівлі будуть: послуги з поточного ремонту навчального корпусу університету (приміщення навчального цеху та складське приміщення).

При цьому очікувана вартість предмета закупівлі послуг з поточного ремонту буде дорівнювати 349 тис. грн. (199 + 150), оскільки очікувану вартість у такому випадку визначають за об’єктом будівництва.

Ураховуючи, що очікувана вартість перевищує вартісну межу застосування Закону № 922, а саме 200 тис. грн., замовник має провести відкриті торги.

Зауважимо: для вирішення питання, чи необхідно застосовувати Закон № 922 та проводити відкриті торги, чи ні, джерело фінансування ніякого значення не має. Поряд з цим, враховуючи те, що оплата робіт здійснена за рахунок різних джерел фінансування, замовник у нашому випадку може поділити предмет закупівлі на два лоти. Тобто провести відкриті торги за такими двома лотами:

— поточний ремонт приміщення навчального цеху;

— поточний ремонт складського приміщення.

Варіант 2. Обидва нежитлові приміщення знаходяться в різних спорудах

Припустимо, що обидва нежитлові приміщення знаходяться в різних навчальних корпусах університету, наприклад: є потреба відремонтувати приміщення навчального цеху в навчальному корпусі № 2 університету і відремонтувати складське приміщення в навчальному корпусі № 3 університету. При цьому обидва навчальні корпуси університету є окремими спорудами.

У цьому випадку поточний ремонт приміщення навчального цеху і поточний ремонт складського приміщення будуть розглядатися як різні предмети закупівель, оскільки знаходяться в різних об’єктах будівництва.

Ураховуючи, що за таких умов очікувана вартість кожного поточного ремонту менше 200 тис. грн., замовник може здійснити такі закупівлі або шляхом укладення двох «прямих» договорів, або ж провести допорогову процедуру закупівлі таких послуг через електронну систему закупівель Prozorro.

У зв’язку з цим нагадаємо: згідно з абз. 5 ч. 1 ст. 2 Закону № 922 в разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою за вартість, що встановлена в абз. 2 і 3 цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель. Строк оприлюднення — протягом 1 дня з дня укладення договору (ст. 10 Закону № 922).

Одночасно не забувайте про те, що відповідно до абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону № 922 під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абз. 2 і 3 цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом. Такі принципи законодавець прописав у ст. 3 Закону № 922.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі