Військовий збір планують скасувати

В обраному У обране
Друк
Бюджетна бухгалтерія Жовтень, 2019/№ 39
За оцінкою експертів та практиків, правова природа військового збору є незрозумілою, оскільки військовий збір фактично повторює фіскальні функції податку на доходи фізичних осіб, що призводить до подвійного оподаткування одного й того ж об’єкта оподаткування — заробітної плати, винагороди за цивільно-правовими угодами тощо.

З метою зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці платників у Верховній Раді зареєстровано проєкти Законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування військового збору» (законопроєкт № 2252) та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо скасування військового збору» (законопроєкт № 2253).

Проєктом Закону № 2252 передбачено внесення змін до Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ) щодо виключення п. 161 підрозд. 10 «Інші перехідні положення» розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, в якому зазначені основні елементи збору: платники збору, об’єкт оподаткування збором, ставка збору, порядок нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету тощо.

У результаті прийняття та реалізації норм законопроєкту буде досягнуто таких результатів:

• зменшиться навантаження на фонд оплати праці платників збору;

• зменшиться частка заробітних плат, що видаються «в конвертах»;

• збільшиться сума надходжень податків на доходи фізичних осіб.

Проєктом Закону № 2253 передбачено внесення змін до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) щодо виключення військового збору з доходів загального фонду Державного бюджету України (з ч. 2 ст. 29 БКУ).

У разі ухвалення законопроєктів № 2252 та № 2253 зміни наберуть чинності з 1 січня 2020 року.

Президент підписав новий Закон України «Про публічні закупівлі»

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 р. № 114-ІХ (далі — Закон).

Які нововведення передбачено в новій редакції Закону:

• закупівлі від 50 тис. грн. треба буде проводити через електронну систему ProZorro, але за спрощеною процедурою;

• передбачено нові інструменти для підвищення ефективності закупівель, зокрема електронні каталоги ProZorro Market;

• замовники зможуть оцінювати пропозиції учасників за вартістю життєвого циклу та іншими неціновими критеріями;

• передбачено інструмент для боротьби з демпінгом — система вказуватиме на аномально низьку ціну, і постачальник повинен її обґрунтувати для укладення договору із замовником;

• упровадження диференційованої плати за подання скарги до Антимонопольного комітету України;

• передбачено повернення плати у разі задоволення скарги постачальника. За невиконання рішення Антимонопольного комітету України передбачена відповідальність керівника замовника та штраф;

• запровадження персональної відповідальності уповноважених осіб та керівника замовника за порушення законодавства.

Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців після публікації.

Уже у наступному номері журналу ми почнемо розповідати про ці нововведення.

Чи заповнювати графу 6 форми № 1ДФ одо внутрішнього сумісника?

Якщо працівник поряд із своєю основною роботою почав виконувати роботу за внутрішнім сумісництвом у тій самій установі, то під час відображення у формі № 1ДФ доходів, виплачених фізособі за основним місцем роботи та за сумісництвом, графу 6 не заповнюють.

Такий висновок випливає з п. 3.7 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. № 4.

Адже він передбачає, що графу 6 заповнюють тільки на тих фізосіб, які приймались на роботу у звітному періоді.

Водночас при внутрішньому сумісництві зміни місця роботи не відбувається (див. лист ДФСУ від 24.07.2019 р. № 668/2/99-99-13-02-03-13).

Як заповнити форму № 1ДФ, якщо протягом кварталу змінювалася кількість працівників?

Якщо у роботодавця протягом звітного кварталу змінювалася кількість працівників, то інформацію про прийняття і звільнення працівників у формі № 1ДФ слід фіксувати так:

графу 6 заповнювати тільки на тих фізосіб, яких приймали на роботу у звітному періоді;

графу 7 — тільки на тих фізосіб, яких звільнили у звітному періоді за місцем роботи, на якому вони отримували дохід у вигляді зарплати, або звільнені до початку звітного періоду, але отримували доходи у звітному періоді.

Для тих працівників, які не змінювали місця роботи у звітному періоді, графи 6 та 7 не заповнюють. У свою чергу, у графі «Працювало за трудовими договорами (контрактами)» потрібно зазначати кількість найманих працівників. Якщо протягом звітного періоду кількість працівників змінювалась у зв’язку із прийняттям та звільненням з місця роботи, то в графі «Працювало за трудовими договорами» слід зазначати максимальну кількість працівників, які фактично працювали за трудовими договорами протягом звітного кварталу.

За інформацією ДФС у Дніпропетровській області (dp.sfs.gov.ua).

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити