Теми статей
Обрати теми

Щодо застосування законодавства у сфері закупівель

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Лист від 28.05.2020 р. № 3304-04/33466-09 (витяг)

<…>

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ (далі — Закон) введений в дію 19.04.2020 р.

Водночас до введення в дію Закону діяв Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, який установлював правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Основні функції Мінекономіки визначено статтею 9 Закону.

Так, функціями Уповноваженого органу є, зокрема, надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель та надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу, який розміщений за адресою: www.me.gov.ua у рубриці «Публічні закупівлі».

Поряд із цим узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель готуються Уповноваженим органом стосовно найбільш актуальних питань, які надходять від суб’єктів сфери закупівель та розміщуються за адресою: www.me.gov.ua у рубриці «Публічні закупівлі» для необмеженого кола користувачів.

При цьому звертаємо увагу, що у розділі «Консультації» рубрики «Публічні закупівлі» реалізована можливість пошуку інформації за темами та тегами. У разі якщо аналогічне за змістом питання надходило до Інформаційного ресурсу, відповідь на нього розміщена у зазначеному розділі. У зв’язку з цим пропонуємо користуватися пошуком в указаному розділі.

Щодо питання 1

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа.

Водночас прикінцевими та перехідними положеннями розділу X Закону зазначено, що до 1 січня 2022 року замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель.

Так, відповідальною за організацію та проведення спрощеної закупівлі з 19 квітня 2020 року є лише уповноважена особа.

Відповідальними за організацію та проведення процедур закупівель з 19 квітня 2020 року є уповноважена особа/тендерний комітет.

Відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощеної закупівлі з 1 січня 2022 року є уповноважена особа.

Водночас згідно з ч. 13 ст. 11 Закону замовник може здійснити закупівлю товару (товарів) та/або послуги (послуг) через централізовану закупівельну організацію.

Відповідно до п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону централізовані закупівельні організації (далі — ЦЗО) — юридичні особи державної або комунальної власності, що визначаються Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів АР Крим, органами місцевого самоврядування як замовники, які організовують і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до цього Закону.

Особливості створення та діяльності ЦЗО затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 р. № 1216 «Про Особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій» (далі — Постанова).

Згідно з ч. 14 ст. 11 Закону вибір централізованої закупівельної організації замовником для організації та проведення закупівлі в його інтересах не є публічною закупівлею в розумінні цього Закону.

Разом з тим відповідно до п. 20 Постанови замовник має право самостійно обирати централізовану закупівельну організацію з числа тих, що визначені Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, крім випадків, коли замовники зобов’язані здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію.

У свою чергу, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 р. № 846-р «Про визначення державної установи «Професійні закупівлі» централізованою закупівельною організацією» (зі змінами) (далі — Розпорядження № 846-р) державну установу «Професійні закупівлі» визначено централізованою закупівельною організацією.

Водночас ЦЗО згідно з Розпорядженням № 846-р може здійснювати також організацію та проведення тендерів в інтересах тих замовників, які мають право самостійно обирати ЦЗО, на підставі укладеного з нею договору та за винагороду.

При цьому розмір винагороди встановлено Розпорядженням № 846-р та регулюється Постановою.

Щодо питання 2

Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених у ч. 5 ст. 41 Закону.

Водночас зміна істотних умов договорів про закупівлю, укладених до набрання чинності нової редакцією Закону, міститься в листі від 27.10.2016 р. № 3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю», розміщеному на офіційному сайті Міністерства (www.me.gov.ua) у підрозділі «Узагальнені відповіді» розділу «Консультації з питань закупівель» рубрики «Публічні закупівлі» <…>.

У свою чергу, договірні відносини, що виникають при укладенні та виконанні договорів без використання електронної системи закупівель, регулюються, зокрема, Цивільним та Господарським кодексами України. Підстави та порядок зміни договорів визначені ст. 651 Цивільного кодексу України та ст. 188 Господарського кодексу України.

<…>

Заступник Міністра С. Панаіотіді

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі