Теми статей
Обрати теми

Мінфін виключив із НП(С)БО 121 вартісний критерій для зарахування об’єктів до МНМА

Як ми повідомляли раніше (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 25, с. 3), ще 10.06.2020 р. Мінфін на своєму сайті (mof.gov.ua) оприлюднив проєкти наказів «Про внесення змін до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору» та «Про внесення змін до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби».

При цьому в міністерстві зазначали, що проєкти цих наказів розроблено для встановлення єдиного вартісного критерію для визнання основних засобів як у державному секторі, так і в інших секторах економіки.

Зокрема, проєктами передбачалися такі зміни:

1) в абз. 5 п.п. 1.2 п. 1 розд. ІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. № 11, цифри «6000» замінити цифрами «20000»;

2) абз. 2 п.п. 3.2.3 п. 3 розд. ІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 жовтня 2010 року № 1202, виключити.

І ось нарешті з’явився наказ Мінфіну від 20.07.2020 р. № 432. Ним виключено абзац 2 п.п. 3.2.3 п. 3 з розд. II Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби». Нагадаємо: у цій нормі зазначається, що суб’єкти держсектору повинні зараховувати до малоцінних необоротних матеріальних активів предмети вартістю (без ПДВ), що не перевищує 6000 грн, та строк використання яких перевищує один рік.

Отже, як бачимо, зі стандарту вартісну межу прибрали зовсім.

Увага! Наказ № 432 набере чинності з 01.01.2021 р.

Наразі чекаємо обіцяних змін до Методрекомендацій з бухобліку ОЗ. Адже саме в них має бути збільшено вартісний критерій для визнання основних засобів з 6000 грн, який діє зараз, до 20000 грн, який застосовуватиметься з 01.01.2021 р.

З 1 вересня можуть підвищити розмір мінімальної зарплати

Президент України Володимир Зеленський подав на розгляд Верховної Ради законопроєкт від 06.08.2020 р. № 3963 про збільшення розміру мінімальної зарплати до 5000 грн із 1 вересня.

За словами заступника керівника Офісу Президента Юлії Ковалів, основним джерелом для фінансування збільшених зарплат стане насамперед економія на обслуговуванні держборгу. Вона також нагадала, що схваленим Кабміном макроекономічним прогнозом на наступний рік передбачено двоетапне підвищення МЗП у 2021 році — до 6000 та 6500 грн. Верховна Рада розгляне цей законопроєкт на позачерговому засіданні в кінці серпня.

За інформацією, розміщеною на Офіційному інтернет-представництві Президента України (www.president.gov.ua).

Коригування середнього заробітку для відпускних скасують

Мінекономіки продовжує переписувати трудове законодавство, зокрема, підзаконні нормативні акти. Цього разу справа дійшла до Порядку обчислення середньої зарплати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100. Міністерство вже розробило проєкт змін до нього.

Найцікавіше у цьому проєкті — намір спростити порядок обчислення середньої зарплати при підвищенні посадових окладів (тарифних ставок). А зроблять це просто — вилучать п. 10 Порядку № 100, який передбачав коригування середнього заробітку у разі підвищення посадових окладів.

Для роботодавця це, звісно, полегшення із зайвими обтяжливими обрахунками та штрафами, але натомість для працівників — зменшення суми відпускних та компенсацій за невикористану відпустку.

Також змінами пропонують:

1. Враховувати всі види відпусток, які передбачені законодавством, при обчисленні середньої зарплати.

2. Спростити обчислення середньої заплати шляхом зміни порядку врахування премій, які виплачуються за квартал і більш тривалий проміжок часу.

При обчисленні середньої зарплати в усіх випадках її збереження враховувати всі суми нарахованої зарплати згідно із законодавством та умовами трудового договору, окрім визначених у п. 4 Порядку № 100.

Премії та інші виплати, які виплачують за два місяці або більш тривалий період, при обчисленні середньої зарплати включати шляхом додавання до заробітку кожного місяця розрахункового періоду частини, що відповідає кількості місяців того періоду, за який вона нарахована, та пропорційно часу, відпрацьованому у розрахунковому періоді.

3. Доповнити перелік виплат, які не враховують при обчисленні середньої зарплати у всіх випадках її збереження.

4. Прибрати необхідність вилучати із розрахункового періоду час, коли змінилася структура зарплати з одночасним підвищенням посадових окладів (актуально для бюджетників).

5. Якщо працівника прийнято (оформлено) на роботу не з першого числа місяця, проте дата прийняття на роботу є першим робочим днем місяця, то цей місяць враховувати до розрахункового періоду.

До уваги закупівельників: Мінекономіки затвердило Перелік формальних помилок

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник у тендерній документації повинен зазначати, зокрема, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.

Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме — технічні помилки та описки.

Затвердження переліку таких помилок — обов’язок Мінекономіки, який він нещодавно виконав. Зокрема, наказом від 15.04.2020 р. № 710 затверджено Перелік формальних помилок.

До нього увійшли таки помилки:

1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:

уживання великої літери;

уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;

використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;

зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю — помилка в цифрах;

застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;

написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;

нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).

2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп’ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її викривлення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.

3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.

4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).

5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.

6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.

7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.

8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.

9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).

10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв’язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).

11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.

12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції у форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі