Верховна Рада дала старт переходу на електронні трудові книжки

Бюджетна бухгалтерія Вересень, 2020/№ 33
В обраному У обране
Друк
Ухваленим у першому читанні законопроєктом за № 3623 планується п’ятирічний перехідний період використання як паперового, так і електронного варіанта трудової книжки.

Пропонується внести зміни до КЗпП, Основ законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та низки інших законодавчих актів щодо запровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі в Реєстрі застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового державного соцстрахування.

У зв’язку з цим передбачається врегулювати механізм накопичення, обробки та використання цієї інформації, зокрема, для ведення трудових книжок, обчислення страхового стажу, укладення трудового договору, призначення пенсій та інших цілей, передбачених законодавством, доступу до цієї інформації осіб, якої вона стосується, а також за її згоди — третіх осіб.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде ПФУ.

Передбачається, що включення ПФУ до Реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою. Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис.

Призначення пенсії за віком здійснюватиметься автоматично (без звернення особи) у разі набуття застрахованою особою права на призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, на підставі відомостей, наявних у системі персоніфікованого обліку. У разі відсутності в системі персоніфікованого обліку даних про страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком, територіальний орган ПФУ зобов’язаний інформувати застраховану особу про це та про необхідність їх подання.

Пропонується використання інформації з Реєстру застрахованих осіб для підтвердження:

• основного місця роботи працівника згідно з поданою ним заявою;

• права/спадщини на земельну частку (пай) члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства;

• періодів навчання осіб у закладах вищої освіти, а також здобутої ними освіти, набутого стажу;

• проходження стажування студентами та учнями ВНЗ та ПТНЗ;

• складення Присяги держслужбовця, прокурора, посадової особи ОМС; присвоєння, зміни та позбавлення рангу держслужбовця;

• присвоєння, зміни або позбавлення дипломатичного рангу дипломатичного службовця;

• інформації про трудову діяльність кандидатів на посади членів КМУ, члена Рахункової палати, члена Вищої ради правосуддя, прокурорів, директора Українського інституту книги;

• видачі, продовження та обліку листків непрацездатності тощо.

Оновлено договір про подання електронних документів до ФССУ

Виконавча дирекція ФССУ наказом від 26 серпня 2020 р. № 415-од затвердила у новій редакції зазначений примірний договір щодо подання електронних документів.

Унесені зміни приводять договір у відповідність до Закону України «Про електронні довірчі послуги». Нагадаємо, що для подання до ФCCУ електронних документів (заяв-розрахунків на виплату допомог працівникам), страхувальники (роботодавці) мають укласти із відділенням робочого органу виконавчої дирекції ФССУ відповідний договір.

Договори про подання електронних документів, укладені в попередні періоди, є чинними та не потребують переоформлення.

Дія договору поширюється на заяву-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за формами, затвердженими постановою правління ФССУ від 19.07.2018 р. № 12.

Подання електронних документів надає страхувальнику право не подавати їх на паперових носіях.

При поданні документів в електронному вигляді із застосуванням ЕЦП роздрукована заява-розрахунок разом із наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначались окремі виплати та матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.

МОН щодо коштів на забезпечення проведення дистанційного навчання

МОН у листі від 31.08.2020 р. № 1/9-496 проінформувало, що станом на 01.08.2020 р. залишки освітньої субвенції та кошти, які не використані протягом січня — липня, становили 8590394,2 тис. грн.

Порядком та умовами надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженими постановою КМУ від 14.01.2015 р. № 6, визначено, що залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів, зазначених у ч. 1 ст. 1032 БКУ. Перелік напрямів, на які насамперед необхідно спрямовувати залишки освітньої субвенції, не є вичерпним.

З огляду на те, що протягом 2020/2021 навчального року в Україні будуть з’являтись «червоні зони» епіднебезпеки поширення COVID-19, в яких навчання буде переводитись у дистанційний формат, МОН рекомендує місцевим органам виконавчої влади, в першу чергу, використовувати зекономлені кошти на забезпечення проведення дистанційного навчання, зокрема на оновлення матеріально-технічної бази та навчального обладнання закладів освіти, преміювання вчителів, установлення їм надбавок за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання), за складність і напруженість у роботі тощо.

Також МОН звернуло увагу на те, що відповідно до п. 8 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам місцеві органи виконавчої влади мають право передавати кошти субвенції та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам.

ДКСУ про КЕКВ для виплати підйомних

У разі переїзду військовослужбовців на нове місце служби до іншого населеного пункту у зв’язку з призначенням на військову посаду або у зв’язку з передислокацією підрозділу Держспецзв’язку, в якому військовослужбовці проходять військову службу, їм виплачується підйомна допомога в розмірі місячного грошового забезпечення на військовослужбовця і 50 % місячного грошового забезпечення на кожного члена сім’ї військовослужбовця, який переїжджає з ним. ДКСУ в листі від 20 березня 2020 р. № 16-06-06/5430, посилаючись на п.п. 2.2.5 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом МФУ від 12 березня 2012 р. № 333, роз’яснила, що за КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» мають плануватися всі ці видатки на здійснення виплат і військовослужбовцю, і членам його сім’ї.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд