Теми статей
Обрати теми

Списуємо комп’ютер: які документи потрібні?

Вежичаніна Світлана, експерт з фінансових питань
Як документально оформити списання непридатної для подальшого використання комп’ютерної техніки та оргтехніки (комп’ютери, принтери, блоки живлення)? (запитання учасника групи Facebook «Спільнота бухгалтерів бюджетних установ»)

Насамперед нагадаємо: процедура списання державного майна розпочинається з рішення про списання. Керівник установи може прийняти його самостійно або з дозволу суб’єкта управління.

Без отримання згоди «зверху» можна списати повністю амортизовані ОЗ та ІНМА, первісна вартість яких є менша ніж 50 тис. грн (абз. 5 п. 5 Порядку № 13141).

1 Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.

При цьому така техніка має бути дійсно непридатною для подальшого використання, а її ремонт — неможливим або економічно недоцільним (п. 4 Порядку № 1314).

Усю процедуру списання проводить комісія зі списання майна. Далі розглянемо перелік документів, які вона має оформити за результатами своєї роботи:

1. Акт інвентаризації майна, що пропонується до списання (додаток 2 до Порядку № 1314) — комісія фіксує проведену інвентаризацію техніки, що списується.

2. Акт технічного стану майна, що пропонується до списання, — комісія проводить огляд техніки та вказує підсумки огляду. При цьому використовує дані з техдокументації, відомостей про дефекти та інвентарної картки обліку ОЗ.

3. Акт списання ОЗ (часткової ліквідації) (типова форма, затверджена наказом № 8182).

2 Наказ Мінфіну «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» від 13.09.2016 р. № 818.

4. Протокол засідання — це документ, в якому комісія підводить підсумки своєї роботи, зокрема:

• зазначає конкретні причини списання комп’ютерної техніки та оргтехніки.

До відома: факт непридатності техніки можна підтвердити актом технічної експертизи, отриманим від сервісного центру, або висновком фахівця установи, який має фахову освіту та компетентний у цій галузі. Прямих нормативних вимог до таких документів не існує;

• фіксує пропозиції щодо можливих шляхів використання вилучених деталей та запчастин, придатних для ремонту іншої техніки, тощо;

• зазначає пропозиції щодо реалізації (утилізації) непридатних для використання деталей та запчастин (наприклад, здавання як металобрухт спеціалізованому підприємству).

До відома: якщо відсутні дані про наявність дорогоцінних металів в облікових документах або паспортах техніки, їх вміст визначають після переробки (п. 7.4 розд. VII Методрекомендацій № 7803). У такому разі спецпідприємство має надати установі Акт вилучення фактичного вмісту чорних, кольорових та дорогоцінних металів та сплатити на рахунок установи вартість фактично вилучених чорних, кольорових та дорогоцінних металів.

3 Методичні рекомендації щодо обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, виробів з них та матеріалів, що їх містять, затверджені наказом Мінфіну від 15.09.2015 р. № 780.

Усі вищезазначені документи має затвердити керівник установи (абз. 7 п.п. 4 п. 14 Порядку № 1314).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі