Теми статей
Обрати теми

ФДМУ — до уваги орендарів державного та комунального майна

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Фонд держмайна розставив крапки над «і» в кількох цікавих питаннях щодо передачі в оренду державного та комунального майна. Відповіді на ці запитання наведено в листі від 29.04.2021 р. № 10-16-9818. Про що саме йдеться та на що слід звернути увагу орендарям, пояснимо далі.

Чи може фізична особа виступати потенційним орендарем?

Закон № 1571 не обмежує фізосіб виступати повноцінним учасником правовідносин у сфері оренди. Тож орендарями державного та комунального майна можуть бути фізичні та юридичні особи. Це повною мірою стосується і фізичних та юридичних осіб іноземних держав, міжнародні організації та осіб без громадянства. Проте обмеження щодо орендарів усе ж таки є. Так, орендарями не можуть бути (ч. 4 ст. 4 Закону № 157):

1 Закон України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 р. № 157-IX.

• фізичні та юридичні особи, щодо яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), а також пов’язані з ними особи;

• фізичні та юридичні особи, які перебувають у процедурах банкрутства (неплатоспроможності) або у процесі припинення;

• працівники орендодавця (щодо майна, яке надається в оренду такими орендодавцями);

• працівники органів управління та балансоутримувачів (щодо майна, оренда якого погоджується такими органами управління або яке знаходиться на балансі таких балансоутримувачів).

Решта ж вимог Закону № 157 щодо потенційних орендарів рівною мірою поширюється на фізичних та юридичних осіб.

Чи повинен уповноважений орган управління перевіряти заяви потенційних орендарів?

Ні, уповноважений орган управління державним та комунальним майном не повинен перевіряти заяви потенційних орендарів. Саме таку позицію підтримує ФДМУ у згаданому листі. Оскільки такому органу делеговані інші повноваження стосовно потенційних об’єктів оренди.

Так, уповноважений орган управління надає згоду на розпорядження майном балансоутримувача. Наприклад, необхідність отримання такої згоди виникає у разі, якщо це передбачено статутом або положенням балансоутримувача.

Процедура надання такої згоди та терміни погодження визначено в п. 20 Порядку № 4832. В окремих випадках орган управління може відмовити у погодженні передачі в оренду відповідного майна. До речі, перелік підстав для відмови наведено в ст. 7 Закону № 157.

2 Порядок передачі в оренду державного та комунального майна, затверджений постановою КМУ від 03.06.2020 р. № 483.

Врешті-решт, орган управління відповідним майном повинен повідомити про своє рішення протягом 25 робочих днів із дати отримання від балансоутримувача заяви потенційного орендаря. Таке рішення він надсилає балансоутримувачу такого майна.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі