Теми статей
Обрати теми

Бюджетну звітність оновлено, знову…

29 грудня 2020 року набули чинності чергові оновлення форм бюджетної звітності. Зміни до Порядку № 441 внесено згідно із наказом Мінфіну від 13.01.2021 р. № 7.

1 Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2012 р. № 44.

Отже, головний фінорган знову підкоригував звітність розпорядників бюджетних коштів. Сподіваємось, після цього нормотворці пригальмують хоча б на півроку-рік.

Суть цих змін передусім у скороченні числа форм щодо розкриття елементів бюджетної звітності. Відтепер усіх разом форм (додатків до Порядку № 44) 21 замість нещодавніх 26. Прощаємося з колишніми додатками 12 — 14, 22 і 23.

Також викладено у новій редакції такі форми бюджетної звітності:

• Звіт про надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2д, № 2м);

• Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма № 4-1д, № 4-1м);

• Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форма № 4-2д, № 4-2м);

• Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д, № 4-3м);

• Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м).

У цих формах додано новий КЕКВ 2113 «Суддівська винагорода» і відповідно змінено коди рядків.

Окрім того, оновлено форму Довідки про направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які підпорядковані іншим головним розпорядникам бюджетних коштів (додаток 18 до Порядку № 44). Тут з’явився новий реквізит у «табличній» частині — код за ЄДРПОУ головного розпорядника бюджетних коштів.

Загалом ці зміни до Порядку № 44 були цілком очікуваними. Докладніше у статті «Облікові новинки під ялинку» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 48, с. 3).

Увага! За січень 2021 року слід звітувати вже за новими правилами.

Затверджено Примірний штат працівників районних ЦСС

Нагадаємо, що у минулому році Уряд постановою № 4791 на виконання абз. 7 ч. 2 ст. 13 Закону про соцпослуги2 затвердив Типове положення про районний, міський, районний у місті, селищний, сільський центр соціальних служб.

1 Постанова КМУ «Деякі питання діяльності центрів соціальних служб» від 01.06.2020 р. № 479.

2 Закон України «Про соціальні послуги» від 17.01.2019 р. № 2671-VIII.

При цьому п. 4 постанови № 479 рекомендував ОМС та місцевим органам виконавчої влади відповідно до положень, затверджених цією постановою, утворити районні, міські, районні у містах, селищні та сільські центри соціальних служб (ЦСС) шляхом реорганізації відповідних центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

А ось питання щодо визначення типових штатів таких ЦСС ні постановою № 479, ні будь-яким іншим нормативним документом до цього часу, на жаль, не було врегульовано. Натомість у п. 14 вищезазначеного Типового положення було вказано, що Мінсоцполітики повинно розробити та затвердити примірний штатний норматив чисельності працівників ЦСС.

І ось, нарешті, Мінсоцполітики виконало свої зобов’язання та затвердило наказом № 293 Примірний штатний норматив чисельності працівників районного, міського, районного у місті, селищного, сільського ЦСС.

3 Наказ Мінсоцполітики «Про затвердження Примірного штатного нормативу чисельності працівників районного, міського, районного у місті, селищного, сільського центру соціальних служб» від 26.01.2021 р. № 29.

Він визначає, що структура ЦСС, перелік послуг, які ним надаються, формуються за результатами визначення потреб у соціальних послугах населення відповідної територіальної громади.

Зміст Примірного штату передбачає розбивку ЦСС за такими підрозділами:

1) адміністративно-господарський персонал;

2) медичний персонал;

3) служба соціальної роботи в громаді.

Крім того, у разі потреби можуть утворюватися наступні підрозділи:

• служба соціально-психологічної підтримки;

• служба соціального патронажу дітей і молодих людей, які перебувають у конфлікті із законом;

• служба соціального супроводження;

• служба денного догляду;

• служба надання соціальних послуг за місцем проживання/перебування;

• служба соціально-психологічної реабілітації дітей;

• служба соціальної адаптації осіб із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;

• служба матері та дитини;

• служба «Тимчасовий притулок для сімей з дітьми»;

• служба «Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі»;

• служба «Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі»;

• спеціалізована служба первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі.

Також можуть утворюватися й інші структурні підрозділи, діяльність яких спрямовується на забезпечення надання послуг особам/сім’ям, з урахуванням потреб у соціальних послугах, визначених у відповідній адміністративно-територіальній одиниці/територіальній громаді.

Наказ № 29 набув чинності 26.01.2021 р.

«Інвалідний» Звіт підкоригували: досконалості немає меж

Ще не встигли всі подати «інвалідний» Звіт за новою формою, як уже Мінсоцполітики підготувало зміни до нього. Відповідний наказ від 18.12.2020 р. № 821 нещодавно побачив світ.

Йдеться про Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за формою № 10-ПОІ (річна), затверджений наказом Мінсоцполітики від 27.08.2020 р. № 591. Детально про його заповнення ви можете дізнатись із журналу «Оплата праці», 2021, № 2, с. 3.

Що за зміни вносить Мінсоцполітики? Чи варті вони уваги? Так, варті.

Почнемо із найважливіших.

Графи 2 — 13 рядку 01 Звіту заповнювати не потрібно. Після апгрейду у них стоятиме знак «х». Тобто потрібно вказати лише загальну середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу за рік.

А деталізувати за статтю, місцем проживання та віком не треба. А от уже за працівниками, яким встановлена інвалідність, така розбивка необхідна. Тобто графи 2 — 13 заповнюють лише у рядку 02.

Відразу зауважимо: уточнили, що під місцем проживання працівників мається на увазі місце фактичного проживання (а не паспортна прописка).

Ще одна важлива правка. У рядку 05 середньорічну зарплату штатного працівника потрібно вказувати у гривнях, а не в тисячах гривень. Тепер формула, наведена в Інструкції щодо заповнення Звіту, вірна: рядок 05 = рядок 04 х 1000 : рядок 01. Нагадаємо, що саме такий підхід був наведений у попередньому варіанті «інвалідного» Звіту, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 10.02.2007 р. № 42.

Головних бухгалтерів звільнили від обов’язку підписувати Звіт. Тут потрібен підпис лише керівника (власника).

Ці зміни набудуть чинності із дня офіційного опублікування наказу Мінсоцполітики від 18.12.2020 р. № 821. Однак на момент підготовки номера цього не відбулося.

Пожежна безпека — не жарти! Штрафи збільшено

Нардепи вирішили посилити адмінвідповідальність за порушення вимог пожежної безпеки. Так, 3 лютого було прийнято Закон № 37551, який передбачає суттєве підвищення штрафів за недотримання протипожежних правил. Причому більш «жорсткі» санкції загрожують як звичайним громадянам, так і посадовим особам.

1 Проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту природних екосистем від пожеж» від 30.06.2020 р. № 3755.

Отже, за недотримання правил пожежної безпеки адмінштраф для посадових осіб становитиме 3400 — 5100 грн (ст. 175 КпАП). Це саме стосується й використання пожежної техніки та засобів пожежогасіння не за призначенням.

А от порушникам законодавства з експлуатації електростанцій, мереж та енергообладнання «світить» штраф 3400 — 5100 грн (для посадових осіб).

До відома: нові санкції запрацюють не раніше травня 2021 року. Адже Закон № 3755 вводиться в дію лише через три місяці з дня набрання чинності. Проте поки що цей Закон не підписано Президентом України.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі