Теми статей
Обрати теми

Плануємо капремонт: як визначити предмет закупівлі?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Заклад освіти планує провести капітальний ремонт в приміщенні: ремонт санвузлів на суму 600 тис. грн та заміну вікон — 1 млн 300 тис. грн. Як визначити предмет закупівлі? Слід проводити відкриті торги чи можна укласти прямий договір?

Закупівля капітального ремонту — справа досить клопітка. Тому при розв’язанні цього питання необхідно врахувати всі нюанси.

Визначаємо предмет закупівлі

По-перше, капітальний ремонт з позиції закупівельного законодавства є різновидом робіт.

Так, саме до робіт належать (п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону № 922*): розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва, науково-проєктної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у т. ч. геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включають до кошторисної вартості робіт (якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт).

* Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

По-друге, при закупівлі робіт предмет закупівлі слід визначати з урахуванням особливостей, передбачених Порядком № 708*. Зокрема, предмет закупівлі робіт визначають за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013**. Таким є припис п. 4 розд. I Порядку № 708.

* Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

** ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджений наказом Мінрегіону від 05.07.2013 № 293.

На жаль, в Порядку № 708 й досі є згадка про необхідність застосування ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 при визначенні предмета закупівлі робіт замовниками. Тоді як цей документ втратив чинність ще у 2021 році, а на зміну йому прийшли Кошторисні норми*. До речі, Мінекономіки ще на початку 2023 року підготував проєкт змін до Порядку № 708. Але, як-то кажуть, віз і нині там.

* Кошторисні норми України у будівництві, затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

Разом з тим Мінекономіки у своєму листі* одразу після прийняття Кошторисних норм рекомендував замовникам при визначенні предмета закупівлі робіт керуватися саме цим документом.

* Лист Мінекономіки «Щодо визначення предмета закупівлі робіт у зв’язку із прийняттям та затвердженням кошторисних норм України» від 29.11.2021 № 3304-04/56247-06.

Таким чином, якщо замовник має справу з будівельними роботами, йому варто керуватися термінологією, наведеною в Кошторисних нормах. Так, до таких об’єктів будівництва належать: окремий будинок, будівля, споруда, лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, а також їхня частина.

З огляду на це, закупівлю робіт з капітального ремонту слід визначати за кожною будівлею окремо. Відповідно предмет закупівлі робіт з капремонту необхідно визначати, виходячи із загального обсягу робіт, запланованих у цій будівлі. Це означає, що при формуванні очікуваної вартості закупівлі варто підсумувати всі заплановані роботи на відповідному об’єкті (у випадку читача — це ремонт санвузлів та заміна вікон).

І по-третє, Порядком № 708 не передбачено, за якою конкретно цифрою ДК 021:2015* замовник має визначати предмет закупівлі робіт із капітального ремонту. Порядок містить лише згадку про те, що предмет закупівлі зазначають за кожним окремим об’єктом будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Тому замовник обирає той код ДК 021:2015, який найбільше підходить тому чи іншому предмету закупівлі.

* Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

Отже, предмет закупівлі з капремонту замовник має визначати на підставі загальної очікуваної вартості таких робіт у будівлі. А от чого не слід робити в жодному разі, так це розбивати такі роботи на частини та розглядати їх окремі предмети закупівлі. І це не жарти, бо такі дії замовника стовідсотково будуть розцінені контролюючими органами як порушення закупівельного законодавства.

Обираємо процедуру закупівлі

Вирішити це питання зовсім не складно. Загальна очікувана вартість робіт з капремонту перевищує 1,5 млн грн. А конкретно, у випадку нашого читача вона становить 1,9 млн грн (600 тис. грн + 1,3 млн грн). Тому замовнику доведеться провести відкриті торги з урахуванням вимог постанови № 1178*.

* Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

У цьому випадку замовнику слід:

по-перше, додати таку закупівлю до річного плану. Цей документ необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження;

по-друге, провести відкриті торги, визначити переможця та укласти з ним договір про закупівлю з урахуванням вимог постанови № 1178.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі