Теми статей
Обрати теми

Встановлюємо «буржуйки»: за чий кошт?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Ми — виконавчий комітет міської ради — купуємо «буржуйки» для пунктів незламності. Надалі планується встановлення цих «буржуйок» у закладах освіти, адже пункти незламності розташовані саме там. Хто повинен оплатити послуги зі встановлення «буржуйок»: виконком чи відділ освіти?

Облаштування тимчасових пунктів обігріву, в простолюді — пунктів незламності — це один із нагальних напрямів здійснення видатків у період дії воєнного стану. Тож, відповідаючи на запитання нашого читача, поговоримо про облаштування таких пунктів «буржуйками».

Придбання «буржуйок» для пунктів незламності: чи можливо?

Так, можливо. Завдяки змінам, внесеним постановою № 1420* до п. 19 Порядку № 590**, у другу чергу за кошти як загального, так і спеціального фонду можна проводити облаштування тимчасових пунктів обігріву.

* Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 23.12.2022 № 1420.

** Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Придбання та встановлення «буржуйок» якраз є тими видами видатків, які можна провести в рамках облаштування пунктів незламності.

Докладніше про останні зміни щодо черговості здійснення видатків в умовах воєнного стану читайте у матеріалі «Черговість проведення видатків: знову радісні зміни» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 2.

Хто оплатить послуги зі встановлення «буржуйок»?

Створенням та облаштуванням пунктів обігріву, здебільшого, займається ДСНС. Адже саме цей орган займається реалізацією державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій тощо. Про це свідчить п.п. 1 п. 3 Положення № 1052*.

* Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затверджене постановою КМУ від 16.12.2015 № 1052.

Водночас ніщо не заважає органам місцевого самоврядування прийняти місцеву програму з облаштування таких пунктів. Поготів, наразі питання створення та облаштування пунктів обігріву стоїть дуже гостро.

Можливість прийняття такої місцевої програми закріплено в п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону № 280*. Так, до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

* Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280/97-ВР.

А можливість фінансування таких програм за рахунок коштів місцевих бюджетів передбачено ч. 1 ст. 91 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Саме в цій програмі має бути визначено конкретних відповідальних виконавців такої програми. Якщо виконавцем програми визначено виконком і прописано, що видатки на виконання програми здійснює саме він, то і видатки на придбання та встановлення «буржуйок» має здійснювати виконком.

Якщо ж виконавцем програми визначено школу, на базі якої буде організовано тимчасовий пункт обігріву, то й видатки на придбання і встановлення буржуйок мають проводити саме школи.

Таким чином, все залежить від того, кого саме визначено відповідальним виконавцем прийнятої програми з облаштування тимчасових пунктів обігріву.

Застосування КПКВК та КЕКВ

Звісно ж, усі видатки місцевих бюджетів мають знайти своє відображення в бюджетних програмах. Тож необхідно визначитися, за яким КПКВК слід проводити видатки на облаштування пунктів незламності.

Обрання КПКВК залежить також від того, хто саме буде виконавцем програми.

Такі видатки можуть бути заплановані та проведені, наприклад, за КПКВК 8110 «Заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха».

Якщо ж кошти будуть виділені безпосередньо школі на здійснення видатків по облаштуванню пункту незламності, в такому разі слід застосовувати КПКВК 1021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету».

До речі, про останні новини щодо змін КПКВК читайте у матеріалі «Зміни КПКВК: що підготував Мінфін?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 2.

Щодо КЕКВ, то його застосування напряму залежить від вартості «буржуйки». Так, якщо за вартістю «буржуйку» можна віднести до основних засобів, то застосовуємо КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування». Якщо ж «буржуйка» за вартістю належить до малоцінних необоротних матеріальних активів, у такому разі плануємо і проводимо видатки за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Якщо послуги зі встановлення «буржуйки» передбачено основним договором на її придбання, то видатки слід планувати і здійснювати за тими ж КЕКВ, за якими і придбавали «буржуйку».

Інша річ, якщо встановлення «буржуйки» здійснюється за окремим договором. У такому разі слід застосовувати КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі