Теми статей
Обрати теми

Централізоване обслуговування непідпорядкованих установ: чи можливо?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Чи може централізована бухгалтерія (далі — ЦБ) відділу освіти вести бухгалтерський облік установ, які не підпорядковані відділу освіти?

Централізоване ведення бухгалтерського обліку

Питанню ведення централізованого обліку ми вже присвячували декілька матеріалів. Тож радимо переглянути їх: «Бухгалтерія відділу освіти: чи може обслуговувати заклади освіти і культури?» («Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 9), «Центр профрозвитку педагогів: чи можна вести облік централізовано?» («Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 6) та «Ведення бухобліку в школі: відокремлено чи централізовано?» («Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 48).

А зараз нагадаємо ключові моменти з цього приводу.

Так, бюджетні установи мають право самостійно обирати форму організації ведення бухгалтерського обліку.

При цьому завдання та функціональні обов’язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби у бюджетних установах визначає КМУ. Це передбачено ч. 4 ст. 8 Закону № 996*.

* Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 № 996-XIV.

Саме на виконання цього припису було прийнято і діє по сьогодні Типове положення № 59**.

** Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затверджене постановою КМУ від 26.01.2011 № 59.

Виходячи з п. 2 Типового положення № 59, бюджетні установи можуть обрати один із таких варіантів організації ведення бухгалтерського обліку:

— утворення самостійного структурного підрозділу (бухгалтерська служба) для ведення бухгалтерського обліку;

— введення посади спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби;

— обов’язки бухгалтерської служби може виконувати ЦБ бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи.

Таким чином, ведення централізованого обліку цілком можливе. І вести такий облік може виключно ЦБ.

УВАГА!

ЦБ має виконувати обов’язки саме бухгалтерської служби, але в жодному разі не розпоряджатися майном та коштами закладу чи установи, бухгалтерський облік якої вона веде

Відповідно кожна підлегла установа, як окрема юридична особа, повинна мати окремі реєстраційні рахунки в органах Казначейства та бути зареєстрованою (взятою на облік) у органах ДПСУ як платник податків.

Чи може ЦБ вести облік «непідлеглої» установи?

А от щодо ведення ЦБ бухгалтерського обліку установ, які підпорядковані іншій бюджетній установі, тобто не тій, при якій створено ЦБ, то таке ведення не можливе.

ВАЖЛИВО!

Обов’язки бухгалтерської служби може виконувати ЦБ бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи

Це чітко прописано у п. 2 Типового положення № 59 (ср. ).

Тож, наприклад, ЦБ відділу освіти, якому підпорядковані школи та дитсадки, може вести бухгалтерський облік таких шкіл та дитсадочків. Тоді як бухгалтерський облік, скажімо, бібліотеки така ЦБ вести не має права. Бухоблік бібліотеки має вести ЦБ при відділі культури, якому ця бібліотека підпорядковується. Якщо при відділі культури ЦБ не створено, то до штату бібліотеки доведеться ввести окрему посаду бухгалтера для ведення обліку.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі