Теми статей
Обрати теми

Установлення системи протипожежного захисту: який КЕКВ застосувати?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Плануємо укласти договори з розроблення проєктної документації системи протипожежного захисту та на послуги зі встановлення такої системи у орендованому приміщенні. Який КЕКВ слід застосувати?

В яку чергу провести видатки?

У період дії воєнного стану насамперед слід з’ясувати, у яку чергу можливо провести заплановані видатки. При цьому у пригоді, вже традиційно, стане Порядок № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Так, видатки на оплату послуг із монтажу, установки та ремонту пожежної сигналізації можна провести у другу чергу за рахунок коштів спеціального фонду кошторису. Це передбачено п. 19 Порядку № 590.

Відповідно за рахунок коштів загального фонду такі видатки можливо провести лише у третю чергу.

А от видатки на розроблення проєктної документації системи протипожежного захисту п. 19 Порядку № 590 взагалі не передбачені як такі, що можуть здійснюватися у другу чергу. Тож вони є третьочерговими.

Водночас нагадаємо: можна проводити будь-які видатки під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги, які підтримуються ЄС, урядами іноземних держав, іноземними фінансовими та донорськими установами і міжнародними фінансовими організаціями, в т. ч. на умовах співфінансування. Причому такі видатки можливо провести як за кошти загального, так і спеціального фонду.

Поліпшення орендованого майна

Докладно про здійснення видатків на орендоване приміщення ви можете прочитати у матеріалі «Встановлюємо систему відеоспостереження в орендованому приміщенні» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 10 (ср. ). Тож цього разу нагадаємо лише основне.

Орендар державного або комунального майна має право за письмовою згодою балансоутримувача майна за рахунок власних коштів здійснювати поточний та/або капітальний ремонт орендованого майна.

Зі свого боку, балансоутримувач має розглянути клопотання орендаря і протягом 10 робочих днів прийняти рішення щодо надання згоди на здійснення ремонту за рахунок орендаря або про відмову у наданні такої згоди.

Це передбачено ст. 21 Закону № 157*.

* Закон України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-IX.

Утім, роботи зі встановлення системи протипожежного захисту не належать до поточного чи капітального ремонту. Адже такі роботи не передбачені Переліком № 150*. У зв’язку з цим зазначені роботи слід класифікувати як поліпшення об’єкта оренди.

* Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Держжитлокомунгоспу від 10.08.2014 № 150.

ЦІННА ПОРАДА!

У будь-якому разі проведення таких робіт слід погодити з орендодавцем

Крім того, конкретні умови виконання ремонтних робіт та інших поліпшень орендованого майна варто чітко прописати у договорі оренди.

Який КЕКВ застосувати?

У питаннях обрання КЕКВ виходимо з економічної суті платежу та керуємося Інструкцією № 333*. Причому економічна суть цієї операції має першочергове значення. А розібратися з цим допоможуть норми документів у сфері бухобліку.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Так, витрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення первісно очікуваних майбутніх економічних вигід, відображаються орендарем як капітальні інвестиції з подальшим зарахуванням до складу ОЗ як окремого об’єкта. Це прямо передбачено п. 3 розд. IV Методрекомендацій з обліку ОЗ*.

* Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 11.

З огляду на це та з урахуванням приписів Інструкції № 333, видатки на придбання обладнання для створення протипожежної системи в орендованому приміщенні слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».

За цим же КЕКВ варто проводити видатки і на транспортування, монтаж та пусконалагоджувальні роботи за умови включення вартості цих робіт до вартості придбання обладнання згідно з договором.

Якщо ж роботи з побудови, створення і улаштування системи протипожежної сигналізації виконуються за окремим договором, тоді їх оплату проводьте за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Це саме стосується і видатків на проєктну документацію. Тож оплату послуг з розроблення проєктної документації на систему протипожежного захисту, які виконуються за окремим договором, слід планувати і проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі