Теми статей
Обрати теми

Проєктна документація: як визначити предмет закупівлі?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Відділ освіти планує будівництво захисних споруд (укриттів) у двох ліцеях. Кошти на розроблення проєктної документації на будівництво цих споруд будуть виділені на сесії селищної ради в сумі 2 млн грн. Чи правильно розглядати розроблення проєктної документації на кожен об’єкт будівництва як окремий предмет закупівлі, якщо кошти будуть виділені на одній сесії? Чи не вважатиметься це поділом предмета закупівлі? Як правильно вчинити?

Закупівля будівельних робіт — завдання із зірочкою для кожного бухгалтера. Насамперед, це зумовлено тим, що такі роботи проводиться в кілька етапів, кожен з яких має певні особливості та урегульований низкою нормативно-правових актів.

На що саме варто звернути увагу під час планування видатків на розроблення проєктної документації та здійснення закупівель, розповімо у нашому матеріалі.

Проєктна документація — на кожен об’єкт будівництва

Без сумніву, будівництво будь-якого об’єкта передбачає обов’язкову наявність проєктної документації. Така документація являє собою затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, організаційні, технологічні рішення, а також кошториси об’єктів будівництва.

Розробляють таку документацію на об’єкт будівництва сертифіковані виконавці з урахуванням вимог ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 № 163. Також при цьому враховують норми Порядку розроблення проєктної документації на будівництво об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіонрозвитку від 16.05.2011 № 45. Після чого така документація потребує відповідного затвердження та експертизи з урахуванням вимог Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою КМУ від 11.05.2011 № 560.

Та головне — розроблення проєктної документації на будівництво захисної споруди здійснюють на кожен об’єкт будівництва окремо. Відповідно в ситуації читача відділ освіти має укласти два договори на розроблення такої документації для будівництва кожної захисної споруди.

Як визначити предмет закупівлі?

Пояснимо, за якими правилами замовник (відділ освіти) має здійснювати закупівлю розроблення проєктної документації. Зрозуміло, що це питання слід вирішувати з позиції вимог закупівельного законодавства.

По-перше, розроблення проєктної документації є різновидом робіт. І це чітко випливає з термінології, наведеної в п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

Отже, у такій ситуації замовник має справу із закупівлею робіт.

По-друге, під час закупівлі робіт предмет закупівлі слід визначати з урахуванням особливостей, передбачених Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

Зокрема, предмет закупівлі робіт замовники визначають за об’єктами будівництва та з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

Відповідно предмет закупівлі робіт із розроблення проєктної документації необхідно визначати, виходячи із загального обсягу робіт, запланованих щодо такого об’єкта будівництва (захисної споруди).

Зауважте: на порядок визначення предмета закупівлі жодним чином не впливає характер та джерела фінансування такого будівництва. Тому незалежно від того, у який спосіб буде виділено фінансування на розроблення проєктної документації, замовнику необхідно визначати предмет закупівлі за кожним об’єктом будівництва. І в ситуації читача це будуть дві окремі закупівлі.

По-третє, замовник обирає код закупівлі за ДК 021:2015*, який найбільше підходить тому чи іншому предмету закупівлі. Здебільшого у разі закупівлі робіт із розроблення проєктної документації замовники обирають такі коди ДК 021:2015, як:

71320000-7 «Послуги з інженерного проєктування»;

або

71240000-2 «Архітектурні, інженерні та планувальні послуги».

* Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

Яку процедуру закупівлі обрати?

Щоб визначитися із закупівельною процедурою, передусім треба перевірити, чи не перевищує очікувана вартість кожного предмета закупівлі вартісні межі, визначені постановою № 1178*.

* Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

ВАЖЛИВО!

Вартісна межа для застосування відкритих торгів у разі закупівлі робіт становить 1,5 млн грн.

У ситуації, описаній у запитанні, очікувана вартість розроблення проєктної документації для будівництва кожного об’єкта (укриття) не перевищує 1,5 млн грн.

Це означає, що відділ освіти може укласти два прямих договори без застосування електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ). І навіть не сумнівайтеся, в таких діях немає порушення вимог постанови № 1178. Ба більше, ухвалити рішення про укладання прямих договорів замовнику дозволяє п. 11 постанови № 1178. І пам’ятайте: на прийняття такого рішення не впливають особливості фінансування таких робіт.

Як діяти замовнику?

У цій ситуації замовник має діяти так:

1) додати дві закупівлі до річного плану. Таку інформацію слід оприлюднити протягом п’яти робочих днів із дня затвердження змін до річного плану;

2) укласти два прямих договори на виконання робіт із розроблення проєктної документації з виконавцем робіт;

3) оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, щодо кожної закупівлі. Строк оприлюднення — 10 робочих днів з дня укладання договору. Тоді як сам договір оприлюднювати не обов’язково.

Висновки

  • Розроблення проєктної документації з позиції закупівельного законодавства є різновидом робіт.
  • Предмет закупівлі будь-яких робіт визначаємо за об’єктами будівництва, незалежно від особливостей фінансування таких заходів.
  • Процедуру закупівлі обираємо з огляду на очікувану вартість робіт з розроблення проєктної документації за кожним об’єктом будівництва окремо.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі