З 01.11.14 р. підприємства перейшли з обов’язкового на добровільне використання печаток. Деякі держоргани вже висловили свою думку* з приводу переходу підприємств на «безпечатковий» спосіб життя. Сьогодні до них долучився і Нацбанк.
* Лист Держпідприємництва України від 04.08.14 р. № 6255, лист Мін’юсту України від 14.08.14 р. № 6820-0-4-14/8.1 («БТ», 2014, № 46, с. 7). Також читайте Пошту тижня «Печаткове» питання: уточнюємо ступінь добровільності» в «БТ», 2014, № 44, с. 47.
Один з важливих моментів діяльності підприємства, на якому позначиться відмова від печатки, — співпраця з банком.
У листі, що коментується, НБУ розповів, що вже підготував проект змін до своїх нормативно-правових актів. Зміни пом’якшать обов’язковий статус печатки. Проект можна знайти на сайті НБУ в розділі «Законодавство», підрозділі «Проекти регуляторних актів НБУ та їх обговорення» (див. тут http://www.bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=11905928, ср. ).
А як же діяти до появи зазначених змін? І тут Нацбанк передбачив порядок дій. Отже, питання використання печатки підприємство має зазначити в установчих документах (статуті, установчому договорі/акті, положенні). Тож якщо в цих документах зазначено про наявність печатки — будьте ласкаві, використовуйте її в роботі з банком!
Якщо ж вирішили відмовитися від печатки — внесіть зміни до установчих документів. Після цього надайте обслуговуючому банку нову картку зі зразками підписів — без зразка відбитка печатки, засвідчену в установленому порядку.