Теми статей
Обрати теми

Скаржимося на постачальника: специфіка для користувачів касового методу

Міністерство доходів і зборів України
Лист Міндоходів України від 26.05.14 р. № 9357/6/99-99-19-03-02-15

Касовий метод (КМ) визначення податкових зобов’язань (ПЗ) та податкового кредиту (ПК) використовують далеко не всі платники ПДВ. КМ призначений, зокрема, для постачальників теплової енергії, послуг водопостачання та водовідведення, ЖЕКів (п. 187.10 ПКУ). КМ також можуть вибрати (поряд із загальними правилами — першої події) виконавці будівельних підрядних робіт (п. 187.1 ПКУ).

Такі ПДВшники «теж люди». Зокрема, покупці-«касовики» мають право захищати ПК, подавши скаргу за № ф. Д8 на недбайливого постачальника (який виписав «неправильну» ПН або не зареєстрував її в ЄРПН).

Ситуація: покупець використовує КМ, а постачальник — загальні правила. Постачальник за першою подією — на дату відвантаження товару — виписав «неповноцінну» ПН. Замінити її він відмовляється. Як покупцеві захистити свій ПК, який він має відобразити тільки в періоді перерахування оплати за товар? Підкинемо хмизу у вогонь: оплату буде перераховано після закінчення максимального строку подання скарги — 60 календарних днів після граничного строку подання декларації за звітний період, у якому складено «погану» ПН (п. 201.10 ПКУ).

Ось відповідь податківців: заяву зі скаргою на постачальника потрібно подавати у строк, визначений п. 201.10 ПКУ. А от право на включення сум ПДВ за такою ПН виникне тільки в періоді списання коштів з банківського рахунка покупця в рахунок оплати товарів/послуг. А якщо покупець сплатить не всю зазначену в ПН суму, то ПК він зможе визнати тільки в сумі фактичної оплати.

Наприклад, постачальник відвантажив товар у серпні 2014 року, проте оплачувати його покупець поки що не збирається. Припустимо, оплата «піде» з рахунка покупця в листопаді 2014 року. Порядок дій, запропонований податківцями, ми показали в схемі.

 

img 1

 

Як бачите, для специфічної ситуації — специфічне рішення.

Порада: щоб уникнути зайвих непорозумінь із фіскалами, подайте доповнення до декларацій за жовтень і листопад у довільній формі, в якому вкажіть, чому скарга за ф. № Д8 та ПК згідно з нею «живуть окремо».

Цікавий момент! У листі, що коментується, податківці знову заявили: 60-денний строк подання заяви зі скаргою на постачальника поширюється тільки на ті ПН, які складені (мають бути складені) починаючи з 01.01.14 р. А це фактично означає, що «неповноцінні» ПН за жовтень, листопад, грудень 2013 року — «за бортом».

Ми відстоюємо протилежну позицію: Закон № 657-VII набрав чинності з 01.01.14 р., тож саме з цієї дати запрацював продовжений строк для подання скарги. А отже, його можна застосовувати для тих ПН, строк подання скарги для яких припадає на 2014 рік з урахуванням доданих 60 календарних днів: у тому числі й ПН, які складені (мали бути складені) у жовтні, листопаді, грудні 2013 року («БТ», 2013, № 47, с. 34; 2014, № 3, с. 7; 6, с. 18).

Що робити, якщо ви все-таки рятували ПК шляхом подання скарги за ф. Д8 на такі торішні ПН? Чи скасують податківці такий ПК? Не переймайтеся, у ПКУ (пп. 192.1 і 198.5 ПКУ) немає підстав для коригування ПК або донарахування ПЗ у такому специфічному випадку. Отже, законних підстав для «зазіхань» на ПК у податківців немає. А якщо вони й донарахують ПЗ або вимагатимуть відкоригувати ПК, то відстояти свою правоту ви можете в суді. Позитивні приклади вже є — постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 15.05.14 р. № 826/4891/14.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі