У коментарі до Закону № 191-VIII (с. 4) ми говорили, що повноваження держреєстратора в питаннях приймання та видачі документів для держреєстрації прав на нерухомість отримали адміністратори центрів надання адмінпослуг і посадові особи органів місцевого самоврядування. Так от, видаючи готові документи в паперовому вигляді за допомогою програмного забезпечення Держреєстру прав на нерухомість (далі — Держреєстр), такі виконувачі обов’язків держреєстратора повинні поставити напис «Згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно», вказати прізвище та ініціали, підпис особи, яка виготовила документ, і посвідчити печаткою.
Корисна новація: рішення держреєстратора, виписка з Держреєстру, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, отримані в електронній формі за допомогою програмних засобів ведення Держреєстру, вирівняли в юридичних правах з паперовими аналогами.
Також можна отримати витяг з Держреєстру в електронному вигляді. Про це слід вказати в новій спеціальній графі заяви на держреєстрацію. Відразу потрібно зазначити адресу електронної пошти, на яку прийде витяг, а також у різних випадках рішення про припинення/поновлення розгляду заяви, рішення про залишення заяви без розгляду, свідоцтво про держреєстрацію права на нерухомість або відмова від проведення держреєстрації права.
Крім того, в оновлених формах заяви на держреєстрацію прав, отримання інформації з Держреєстру тепер можна вказувати про бажання провести держреєстрацію у скорочені строки.
Постанова КМУ діє з 05.04.15 р., наказ Мін’юсту — з 07.04.15 р.