(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 14
  • № 13
  • № 12
  • № 11
  • № 10
  • № 9
  • № 8
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
6/21
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Квітень , 2015/№ 15

Охорона праці: підказки від Держгірпромнагляду

Листи Держгірпромнагляду України від 25.12.14 р. № 9311/0/8-9.1-9/6/14, від 15.01.15 р. № 188/0/8.1-03/6/15, від 20.01.15 р. № 343/0/8-9.1-9/6/15

До вашої уваги добірка роз’яснень Держгірпромнагляду щодо деяких питань організації охорони праці (ОП) на підприємстві.

Навчання з ОП і перевірка знань у підрозділах (лист № 9311/0/8-9.1-9/6/14).

Працівники підприємства під час прийняття на роботу та у процесі роботи проходять інструктажі, навчання та перевірку знань з питань ОП за рахунок роботодавця (п. 3.1 Типового положення № 15*).

* Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.05 р. № 15.

При цьому з урахуванням специфіки роботи підприємства затверджують відповідні «місцеві» положення про навчання з питань ОП, а також формують плани-графіки навчання та перевірки знань з ОП, які доводять до працівників (п. 3.2 Типового положення № 15). Безпосередньо перевіркою знань працівників займається комісія з перевірки знань з питань ОП підприємства, склад якої затверджується наказом керівника.

Якщо підприємство має структурні підрозділи, то для перевірки знань з ОП у них можна створювати окремі комісії. Це питання потрібно врегулювати в Положенні про навчання та перевірку знань з ОП на підприємстві. При цьому члени комісій повинні проходити навчання з питань ОП у спеціальних галузевих навчальних центрах або навчальних закладах і установах (п. 5.3 Типового положення № 15).

Корисно знати: у бухобліку витрати на обов’язкове навчання з питань охорони праці відповідно до п.п. 15.8 П(С)БО 16 «Витрати» включаються до складу загальновиробничих витрат і обліковуються на рахунку 91. Водночас, на нашу думку, не буде порушенням обліковувати їх і за напрямками витрат у складі витрат на збут, адміністративних або інших операційних витрат (рахунки 93, 92, 94 відповідно) залежно від місця роботи працівника, який проходить навчання.

Служба ОП (лист № 188/0/8.1-03/6/15). На підприємствах з кількістю працівників 50 і більше осіб потрібно створювати службу ОП. І знову ж таки знадобиться місцевий документ — Положення про службу з ОП на підставі Типового положення № 255**. У Положенні потрібно прописати структуру служби ОП, її чисельність, основні завдання, функції та права її членів. При цьому Держгірпромнагляд акцентує увагу на тому, що визначати структуру і чисельність служби ОП — обов’язки роботодавця.

** Типове положення про службу охорони праці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.04 р. № 255.

Вибирати назви посад (професій) потрібно згідно з Класифікатором ДК 003:2010, затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 28.07.10 р. № 327***, а кваліфікаційні вимоги до них — з розділу I Випуску 1 Довідника, затвердженого наказом Мінпраці від 29.02.04 р. № 336. Держгірпромнагляд дає підказку: назва керівника служби ОП — «Начальник відділу охорони праці» (код 1232).

Додамо: кваліфікаційні характеристики до цієї посади шукайте в п. 51 розділу «Керівники» Довідника, а до посади «Інженер з охорони праці» (код 2149.2) — у п. 28 розділу «Професіонали».

*** Держгірпромнагляд вказує на старі Класифікатори професій, однак на актуальність роз’яснень це не впливає.

Інструкції з ОП (лист № 343/0/8-9.1-9/6/15). Ще один потрібний документ з ОП — Інструкції. Їх потрібно розробити, ґрунтуючись на Положенні № 9****, на підставі штатного розпису підприємства, тобто на кожний вид робіт або професію. І знову потрібно враховувати Класифікатор професій***.

**** Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці від 29.01.98 р. № 9.

Так, паперової роботи буде багато. Однак усі ці положення та інструкції, доведені до відома працівників, зменшать ризик проблем у сфері ОП.

охорона праці додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті