Підприємець втратив Книгу обліку доходів

Катерина ЖИЛЕНКО
Бухгалтерський тиждень Листопад, 2015/№ 47
В обраному У обране
Друк
Підприємець- загальносистемник втратив Книгу обліку доходів і витрат. Чим це загрожує? Чи можна вести її в електронному вигляді, щоб не мати проблем з паперовою формою? (м. Харків)

Неприємна ситуація. І для підприємця така втрата загрожує штрафом. Причому і для загальносистемників, і для єдиноподатників відповідальність передбачена однакова. Так, у консультаціях з категорій 104.14 і 107.07 ЗІР ДФСУ фіскали загрожують такими штрафами:

• у розмірі 510 грн. за ст. 121 ПКУ за незабезпечення зберігання первинних документів, облікових і інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення та сплати податків і зборів протягом встановлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій під час здійснення податкового контролю;

від 51 до 85 грн. за ст. 1641 КпАП за неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлена обов’язкова форма обліку.

Крім того, «забудьковатому Хомі» доведеться письмово повідомити про втрату Книги обліку доходів (і витрат) (далі — КОД(В)) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності, — упродовж 5 днів з дня втрати. А потім протягом 90 календарних днів з дня, наступного за днем надходження повідомлення до контролюючого органу, потрібно буде відновити КОД(В). Це випливає з  п. 44.5 ПКУ.

Для цього потрібно завести нову КОД(В) та обов’язково зареєструвати її в ДФСУ, адже за нереєстрацію КОД(В) фіскали загрожують такими самими штрафами, що й за втрату (консультація з категорії 104.14 ЗІР ДФСУ). До нової КОД(В) потрібно внести записи, які були у втраченій КОД(В), адже саме таким чином буде відновлений документ. Зробити це можна на підставі первинних документів.

Що стосується ведення КОД(В) в електронному вигляді, то формально таку можливість надали (нормативно прописали в порядках № 579* і № 481**). Податківці пропонують зробити це через «Електронний кабінет платника податків». У роз’ясненні з категорії 104.08 ЗІР ДФСУ податківці навіть описали, як подати заяву на ведення електронної КОД(В):

* Порядок ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість, затверджений наказом Мінфіну України від 19.06.15 р. № 579.

** Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи — підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджений наказом Міндоходів від 16.09.13 р. № 481.

• потрібно вибрати режим «Ведення Книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді та формування податкової декларації»;

• сформувати заяву на реєстрацію КОД(В) і надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку. Необхідно вказати таку інформацію: найменування органу ДФС, реєстраційний номер, П. І. Б. підприємця, дані документа, що підтверджують держреєстрацію, податкову адресу ФОП, номер і дату реєстрації попередньої КОД(В), підпис ФОП і дату заповнення заяви. Терорган ДФСУ за місцем податкового обліку підприємця реєструє заяву в реєстрі поданих заяв і протягом 3 робочих днів формує та надсилає повідомлення про реєстрацію КОД(В) із зазначенням її реєстраційного номера та дати реєстрації.

Однак, як завжди, є свої нюанси: чомусь про ФОП-єдиноподатників фіскали забули. Та й до того ж сервіс досі дає збої. Крім того, електронна КОД(В) має одну велику проблему: вона має вигляд програми, а не таблиці, і помилки в ній можна виправляти тільки додатковими записами. До того ж фіскали можуть контролювати, коли відображені доходи. Тому, на нашу думку, найбільш надійним є дідівський спосіб, тобто ведення КОД(В) на папері.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 10 грн
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд