(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 49
  • № 48
  • № 47
  • № 46
  • № 45
  • № 44
  • № 42-43
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
16/23
Бухгалтерський тиждень
Бухгалтерський тиждень
Грудень , 2016/№ 50

Проводимо звірку розрахунків з бюджетом

Напевно, кожен платник періодично стикається з необхідністю провести звірку розрахунків з податковим органом. Крім того, звірка розрахунків з бюджетом має проводитися і в межах щорічної інвентаризації. Про те, як провести таку звірку, і йтиметься в сьогоднішній статті.

Періодично звіряти стан розрахунків з бюджетом корисно кожному платнику: хоча б для того, щоб з’ясувати, чи не допущено помилки при перерахуванні платежів або відображенні їх в обліку.

Але розрахунки з бюджетом є також об’єктом річної інвентаризації. Адже перед складанням річної фінансової звітності слід обов’язково провести інвентаризацію усіх активів та зобов’язань (п. 7 розд. I Положення № 879*).

* Положення про інвентаризацію активів і зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879.

Як проводиться звірка?

Ви, напевно, пам’ятайте, що раніше Порядок № 765** передбачав два механізми звірки розрахунків з бюджетом:

** Порядок ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затверджений наказом Міндоходів від 05.12.13 р. № 765 (втратив чинність).

1) у разі усного звернення платника податків результати звірки податківці відображали в книзі обліку звірення стану розрахунків;

2) на письмову вимогу платника податків результати такої звірки оформляли Актом звіряння розрахунків з бюджетом.

Але зараз увесь цей механізм канув у Лету. Порядок № 765 втратив чинність, а йому на зміну прийшов новий Порядок № 422 (затверджений наказом Мінфіну від 07.04.16 р. № 422). А в ньому — ані слова про проведення звірки розрахунків з бюджетом та про право платника вимагати проведення такої звірки. Скасовано і саму форму Акта звіряння розрахунків з бюджетом.

Як же тоді звіряти розрахунки з бюджетом? Податківці рекомендують проводити таку звірку через Електронний кабінет платника податків. Далі розповімо, як це зробити.

Використовуємо Електронний кабінет

Нагадаємо, що знайти Електронний кабінет платника*** можна:

*** Детальніше про Електронний кабінет платника ви можете прочитати у «БТ», 2016, № 13, с. 41.

• за адресою https://cabinet.sfs.gov.ua;

• або на офіційному веб-порталі ДФСУ www.sfs.gov.ua (для цього на головній сторінці у стрічці сервісів потрібно вибрати вкладку «Електронний кабінет платника (оновлена версія)»).

Важливо! Для звірки розрахунків з бюджетом потрібно увійти до особистої частини (особистого кабінету) платника податків. А зробити це можна, тільки маючи електронний цифровий підпис.

Жодних запитів для звірки розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет платника податківцям подавати не потрібно.

Отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, використовуючи Електронний кабінет платника, дуже легко:

1. Після входу до особистої частини Електронного кабінету платника вибираємо вкладку «Стан розрахунків з бюджетом» (див. рис. 1).

Рис. 1. Вкладка «Стан розрахунків з бюджетом»

2. Вибираємо потрібний контролюючий орган (див. рис. 2).

Рис. 2. Обираємо свою податкову

3. Далі відкривається перелік інтегрованих карток платника за всіма податками і зборами, які сплачуються у відповідному контролюючому органі.

Зелений колір — активна картка (є рух за цим податком/збором), червоний колір — є недоїмка, сірий колір — закрито картку за цим видом податку/збору.

4. Вибираємо потрібну картку та відкриваємо її.

5. Зазначаємо дату, на яку хочемо отримати дані.

6. У полі відкриття картки завантажуємо дані у форматі Excel, вибравши відповідну піктограму (див. рис. 3).

Рис. 3. Завантажуємо дані

У результаті ви отримаєте повну інформацію з інтегрованої картки щодо відповідного бюджетного платежу.

От і все, що потрібно для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет платника.

Отримуємо «офіційне» підтвердження

Те, що податківці зробили доступною можливість звіряти розрахунки з бюджетом в електронному вигляді в режимі реального часу, — чудово. Утім, є одне «але». На сьогодні в законодавстві ніде не закріплено статус сервісу «Електронний кабінет платника» (це тільки планують зробити з початку наступного року). А якщо ви бажаєте отримати «офіційну» інформацію від податківців про стан розрахунків з бюджетом?

За роз’ясненнями, розміщеними в категорії 135.04 ЗІР ДФСУ, у цьому випадку податківці рекомендують платникам звертатися з письмовою заявою до контролюючого органу, в якому відкриті інтегровані картки, з проханням надати інформацію з інтегрованих карток платника податку щодо нарахованих та сплачених сум і сальдо станом на певну дату в розрізі конкретних податків та обов’язкових платежів. Відповідь на таку заяву у вигляді письмового документа, в якому містяться дані про стан розрахунків з бюджетом, податківці обіцяють видати не пізніше 15 робочих днів з дня отримання заяви від платника.

Складається така заява у довільній формі.

Проводимо звірку

Отримавши інформацію про стан розрахунків з бюджетом, її потрібно звірити з даними бухгалтерського обліку.

Проводячи таку звірку, потрібно врахувати деякі нюанси обліку нарахованих сум платежів податковими органами. Так:

1) у разі подання звітних документів у законодавчо встановлені терміни нарахування узгоджених сум грошових зобов’язань в інтегрованій картці платника здійснюють датою граничного строку їх сплати (п.п. 2 п. 4 розд. IV Порядку № 422);

2) у разі подання звітних документів після настання граничного строку сплати податкових зобов’язань за ними, а також уточнюючих звітних документів, нарахування в інтегрованій картці платника проводяться датою їх подання.

У зв’язку з цим виникають обґрунтовані розбіжності між обліковими даними підприємства та даними інтегрованих карток. Так, наприклад, нарахування ПДВ за листопад у бухобліку проводять листопадом, а в інтегрованій картці — граничним строком сплати ПДВ за листопад, тобто 30.12.16 р.

Такі розбіжності викликані різними правилами обліку, а тому не можуть вважатися помилкою.

Звернемо увагу і на такий момент. Раніше у формі Акта звіряння розрахунків з бюджетом у колонці 1 було відображено дані податківців, у колонці 2 платник відображав свої облікові дані, а в колонці 3 — розбіжності.

Оскільки форму Акта звіряння розрахунків з бюджетом наразі скасовано, для оформлення результатів інвентаризації розрахунків з бюджетом платнику, вважаємо, доцільно самостійно оформити такий Акт, узявши за основу його форму, що діяла раніше.

Якщо виявлено розбіжності

Що робити, якщо цифри не збігаються?

У такому разі бухгалтера чекає ретельне зіставлення даних обліку:

з поданими деклараціями, якщо не збігається сума нарахувань;

з виписками банку, якщо не збігається сума оплат.

Причина розбіжностей

Дії бухгалтера

Не збігається сума оплат

Платіж помилково проведено в обліку

Коригування помилкового запису методом «сторно»

Платіж пішов «не туди»

Коригування даних в обліку. Подання заяви на перерахування помилково сплаченої суми в погашення зобов’язань за потрібним платежем

Платіж «завис» у податковій у складі нез’ясованих платежів

Звернення до податкової. Подання заяви з уточненими реквізитами

«Проґавили» 1095 днів з дати виникнення переплати

Списання переплати на витрати періоду на субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності»

Дані податківців помилкові

Звернення до податкової з приводу того, що не збігаються суми оплати (з наданням копій платіжних доручень, які підтверджують оплату)

Не збігається сума нарахувань

Помилки в деклараціях з ПДВ при правильних даних в обліку

Надання уточнюючого розрахунку

Помилки в обліку

Коригування даних обліку

Дані податківців помилкові

Звернення до податкової з приводу того, що дані не відповідають поданим деклараціям

Якщо виявлено переплату

Якщо з якогось податку/збору виявлено переплату, то в такому разі підприємство може:

• залишити переплату для погашення майбутніх платежів за цим самим податком. При цьому нагадаємо, що поточні зобов’язання з ПДВ повинні сплачуватися з електронного ПДВ-рахунка, а переплату можна використати, наприклад, для сплати зобов’язань з ПДВ за уточнюючим розрахунком;

• повернути таку переплату на поточний рахунок;

• погасити існуючу заборгованість за іншими податками.

Увага! Переплату з ПДВ можна повернути тільки на електронний ПДВ-рахунок (п. 43.4 ПКУ).

Якщо ж підприємство приймає рішення повернути переплату або зарахувати її в оплату інших податків, слід зважати на норми ст. 43 ПКУ, що регулює порядок такого повернення.

звірка розрахунків із бюджетом, щорічна інвентаризація додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті