На сьогодні жодний суб’єкт господарювання не уявляє свою діяльність без електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП) посадових осіб. Без нього не можна подати звітність до контролюючих органів, зареєструвати податкові накладні тощо.
Водночас якщо взяти повсякденне життя, то ЕЦП використовує невелика когорта людей. В найближчому майбутньому, як свідчить досвід іноземних країн, все може кардинально змінитися. Тому, щоб і Україна йшла в ногу із сучасними тенденціями, Кабмін постановою, що коментується, затвердив Порядок внесення засобів ЕЦП до безконтактного електронного носія, що міститься в паспорті громадянина України. Мова йде про біометричний паспорт (далі — ID-паспорт). Уряд фактично створив підґрунтя для використання ID-паспорта як носія ЕЦП. Зазначені послуги надаватиме акредитований центр сертифікації ключів МВС.
Це дасть можливість власнику ID-паспорта підписувати особисті електронні документи. Що ж стосується використання ID-паспорта для підпису документів від імені суб’єкта господарювання, то для таких цілей його використати навряд чи вдасться. Адже для підписування, наприклад, податкової звітності використовують ЕЦП посадових осіб (директора та бухгалтера), а не фізичної особи — громадянина.
Постанова, що коментується, набирає чинності через один місяць з дня опублікування.