Теми статей
Обрати теми

Транспортний податок: з’явилася Методика розрахунку вартості авто

Жиленко Катерина, Кравченко Дар’я, Децюра Сергій
Постанова КМУ від 18.02.16 р. № 66 «Про затвердження Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів»

Кабмін затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових авто для цілей сплати транспортного податку. Формулу для розрахунку середньоринкової вартості авто для цих цілей запозичили в п. 3 Порядку № 403*. Нагадаємо, цей Порядок розроблений для розрахунку ПДФО при продажу транспортного засобу.

* Порядок визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затверджений постановою КМУ від 10.04.13 р. № 403.

Заразом коефіцієнти коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від строку експлуатації та пробігу (додатки 1 і 2 до Порядку № 403) адаптували так, щоб вони задовольняли і потребам розрахунку транспортного податку.

Формула розрахунку має такий вигляд:

Сср= Цн х (Г : 100) х (1 ± (Гк : 100)),

де Цн — ціна нового транспортного засобу в Україні;

Г — коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від строку експлуатації згідно з додатком 1 до Порядку № 403;

Гк — коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу згідно з додатком 2 до Порядку № 403.

Важливий момент: Кабмін інформує, що Мінекономрозвитку на своєму офіційному веб-сайті оновлюватиме інформацію про середньоринкову вартість автомобіля з урахуванням марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки перемикання передач і пробігу. Очевидно, для обох цілей (транс­портного податку та ПДФО) можна використовувати Методику розрахунку, розміщену на сайті Мінекономрозвитку (розділ «Траспортні засоби: розрахунок вартості»). Нагадаємо, саме цю Методику ми рекомендували використовувати для розрахунку транспортного податку при поданні декларації на 2016 рік (див. «БТ», 2016,  7, с. 15).

Може виникнути ситуація, коли вартість автомобіля, розрахована за оновленою Методикою, відрізнятиметься від зазначеної вами в декларації. Очевидно, що у такому разі можуть з’явитися підстави для подання уточнюючої декларації на 2016 рік:

• автомобілі, нова вартість яких не дотягує до суми 1033500 грн., потрібно буде виключити з декларації;

• і, навпаки, автомобілі, які раніше не потрапили до декларації, але вартість яких тепер перевищує зазначену суму, потрібно додати.

У першому випадку проблем не має бути, адже ви зменшите суму податку.

А у другому, виходячи з формальних вимог ст. 50 ПКУ, уточнення податкових зобов’язань у бік збільшення має супроводжуватися нарахуванням самоштрафу. Безумовно, це є несправедливим, адже провини платника податків немає в такому порушенні. Поки не було Методики, платник податків не міг визначити вартість автомобіля для того, щоб з’ясувати: є він платником транспортного податку чи ні.

Дуже хочеться сподіватися, що контролери дозволять застосувати «безштрафний» механізм уточнення, передбачений для новопридбаного автомобіля. Тобто розпочати сплату цього податку з лютого ( п.п. 267.6.5 ПКУ), а уточнюючу декларацію подати протягом місяця з дати набуття чинності постановою, що коментується ( п.п. 267.6.4 ПКУ).

Якщо в результаті перерахунку середньоринкова вартість вашого автомобіля не перевищить межу у 1033500 грн. (у більший чи менший бік), то, на нашу думку, «уточненку» можна не подавати. Адже на суму податку це не вплине.

Сподіваємося, що контролери оперативно висловлять свою позицію з цього приводу.

Постанова діє з 19.02.16 р.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі