Теми статей
Обрати теми

Приєднуємо підприємство: дивідендні аванси згорають

Жиленко Катерина, Кравченко Дар’я

Один із способів ліквідації підприємства — приєднання його до іншого підприємства. При цьому у платника податків, що ліквідується, можуть залишитися борги або переплати, а також невраховані у зменшення податку на прибуток суми сплачених дивідендних авансів.

У листі, який коментується, податківці нагадують, що підприємство, яке ліквідується, повинне самостійно скласти податкову декларацію з податку на прибуток за звітний період, на який припадає дата його приєднання, а також провести розрахунки з бюджетом.

А як же бути із залишком неврахованих дивідендних авансів? Чи можна цей залишок «забрати» підприємство-правонаступник? На жаль, податківці проти.

Є, звичайно, у ПКУ зачіпка — п. 98.9 ПКУ. Згідно з цим пунктом, якщо сума надміру сплачених грошових зобов’язань або невідшкодованих податків і зборів платника податків перевищує суму грошових зобов’язань або податкового боргу за іншими податками, сума перевищення переходить у розпорядження правонаступників такого платника податків пропорційно його частці в майні, що розподіляється, згідно з розподільчим балансом або передавальним актом.

Але, от невдача, на думку фіскалів, сума сплачених дивідендних авансових внесків з податку на прибуток не призводить до виникнення надміру сплаченої суми грошового зобов’язання. А отже, п. 98.9 ПКУ застосувати не можна і правонаступник не може зменшити податкове зобов’язання з податку на прибуток на суму дивідендних авансів, які платник податків, що ліквідується, не врахував у зменшення податкового зобов’язання з податку на прибуток.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі