Податкова накладна з неправильним ЕЦП: чи потрібно виправляти помилку

Кравченко Дар’я
Платник ПДВ при заповненні податкової накладної допустив помилку — наклав ЕЦП не тієї уповноваженої особи, прізвище якої було прописано в документі. Чи потрібно виправляти допущений промах? І якщо потрібно, то що слід вказати в розрахунку коригування?

На нашу думку, не потрібно. Зараз пояснимо чому.

Щоб з’ясувати, який електронно-цифровий підпис (ЕЦП) необхідно накладати на податкову накладну (ПН), передусім, необхідно звернутися до п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246 (ср. ). Згідно з цією нормою ПН, складену в електронній формі, скріплюють ЕЦП особи, уповноваженої здійснювати постачання товарів/послуг.

Як бачите, про те, що такий ЕЦП має збігатися з прізвищем особи, яка склала таку ПН, ані слова.

Проте податківці тривалий час наполягали на такій відповідності, стверджуючи, що ЕЦП, який накладається на ПН при її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), і підпис, який скріплює цю ПН, повинні належати одній особі, якій делеговано право підпису ПН. Такі роз’яснення можна було знайти в ЗІР ДФСУ до 29.07.15 р.

І якщо ця вимога не виконувалася — така ПН вважалася помилковою.

Першою «ластівкою», яка свідчила про зміну вказаної позиції, була консультація в тому ж ЗІР ДФСУ від 16.12.15 р. В ній контролери заявили: якщо підпис особи, вказаної в ПН, і ЕЦП, яким скріплюється ПН, не збігаються, то це не може бути єдиною підставою для визнання ПН недійсною.

На жаль, це роз’яснення було переведено до складу нечинних у зв’язку з внесенням змін до ПКУ з 01.01.16 р. Тому ґрунтуватися на ньому було ризиковано.

З настанням 2016 року до п. 201.10 ПКУ були внесені зміни, згідно з якими ПН, що містить помилки в обов’язкових реквізитах (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що входять до комплекту), період, сторони і суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум ПДВ до податкового кредиту (ПК).

А це означає, що огріхи, допущені в необов’язкових реквізитах ПН (до яких належать і дані особи, яка підписала ПН своїм ЕЦП), автоматично не можуть позбавити покупця права сформувати ПК за такою ПН. Тобто і витрачати час на їх виправлення не потрібно.

Визнати таку ПН помилковою буде складно. Звичайно, за умови, що обов’язкові реквізити в ній заповнені правильно.

Пізніше це підтвердили і самі фіскали (лист ДФСУ від 04.02.16 р. № 2363/6/99-99-19-03-02-15; категорія 101.18 ЗІР ДФСУ).

Ну а якщо ви все ще не впевнені, що чините правильно, і боїтеся позбавити покупця ПК, ви завжди можете скласти розрахунок коригування (РК) до такої ПН і виправити промах. Це дозволяє зробити п. 192.1 ПКУ.

Метою такого виправлення буде усунення неточностей у реквізитах ПН, які не вплинули на її числові показники. Тому для коригування даних ПН складіть РК, в якому (лист ДФСУ від 17.02.15 р. № 5292/7/99-99-19-03-02-17):

• усі правильно заповнені реквізити «помилкової» ПН повторіть без змін;

• реквізит, в якому допущена помилка (дані особи, яка підписала ПН), заповніть правильно;

• графи табличної частини залиште порожніми.

У результаті такий РК просто «перезапише» правильні дані поверх неправильних, вказаних у «помилковій» ПН. При цьому кількісні показники залишаться незайманими. Отже, помилка не вплине на суми податкових зобов’язань продавця і ПК покупця.

Також не відбудеться зміна розміру реєстраційного ліміту ні у постачальника, ні у покупця.

Реєструватиме в ЄРПН такий РК постачальник, оскільки розрахунок не змінює суму компенсації вартості товарів/послуг (п. 192.1 ПКУ).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі