Теми статей
Обрати теми

Рекламна роздача товарів: податківці знову змінюють точку зору

Жиленко Катерина, Кравченко Дар’я, Децюра Сергій

У листі, що коментується, податківці вкотре приділили увагу обкладенню ПДВ операцій з безоплатного розповсюдження продукції для рекламних цілей. Вони розглянули ситуацію, коли платник ПДВ здійснює рекламні роздачі з метою «розкручування» власної продукції. При цьому товари рекламного призначення він придбаває у резидентів на території України.

Скажемо відразу: лист вийшов лояльним (враховуючи фіскальну точку зору, якої податківці дотримувалися раніше). Але про все по черзі.

Податкові зобов’язання (ПЗ). Тут без сюрпризів. Ґрунтуючись на тому, що для цілей обкладення ПДВ безоплатна передача товарів — це звичайне постачання (тільки на безоплатній основі), контролери наполягають на обкладенні ПДВ такої операції в загальному порядку. Про це вони говорили й раніше (наприклад, у листі ДФСУ від 27.11.15 р. № 26071/10/28-10-06-11).

При цьому база оподаткування таких товарів не може бути нижче ціни їх придбання ( п. 188.1 ПКУ). Тому нараховувати ПЗ доведеться виходячи з ціни закупівлі рекламних товарів.

Податковий кредит (ПК). А ось тут податківці зробили платникам ПДВ велику поблажку. Вони заявили, що суми «вхідного» ПДВ, сплачені під час придбання рекламних товарів, уключаються до ПК (за наявності правильно складеної і зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної). При цьому жодного слова про його коригування або необхідність дотримання будь-яких умов.

Нагадаємо, що раніше контролери дотримувалися іншої думки. Так, спочатку вони вважали, що витрати на придбання товарів рекламного призначення не пов’язані з госпдіяльністю платника ПДВ, тому суму «вхідного» ПДВ за ними не можна включати до ПК.

З 01.01.15 р. контролери змінили думку та дозволили формувати ПК на підставі сум «вхідного» ПДВ, сплаченого під час придбання рекламних товарів. Але при цьому було потрібне його подальше коригування (лист МГУ ДФС — ЦОВПП від 11.11.15 р. № 25227/10/28-10-06-11).

У результаті виходило, що платник ПДВ повинен був нарахувати ПЗ двічі:

• згідно з  п. 198.5 ПКУ — для компенсації сформованого раніше ПК;

• згідно з  п. 188.1 ПКУ — виходячи з мінімальної бази обкладення ПДВ для товарів/послуг.

Така позиція не могла не викликати обурення (див. «БТ», 2015, № 49, с. 6 і № 22, с. 11). Тому невдовзі контролери були вимушені виправитися. Так, у листі МГУ ДФС — ЦОВПП від 27.11.15 р. № 26071/10/28-10-06-11 вони зупинилися на одній підставі для нарахування ПЗ  п. 188.1 ПКУ.

Нагадаємо. Фіскали погоджувалися визнати рекламну роздачу товарів частиною госпдіяльності платника ПДВ. Відповідно, немає необхідності нараховувати «компенсуючі» ПЗ за  п. 198.5 ПКУ і коригувати ПК (лист ДФСУ від 29.12.15 р. № 27999/6/99-95-42-01-16-01 // «БТ», 2016, № 4, с. 5). Але! За умови, що вартість товарів/послуг, придбаних для проведення рекламних заходів, постачальник уключить до вартості товарів/послуг, від використання яких підприємство отримує дохід. Зрозуміло, що це є нереальним, адже місце витрат на рекламу — у складі витрат на збут.

Тому користуватися такою щедрістю контролерів потрібно з обережністю. Дійсно, операція з безоплатної передачі товарів для рекламних цілей належить до госпдіяльності. Тому при її здійсненні сформований ПК не повинен коригуватися. Підтвердження тому можна знайти і в листах самих контролерів (листи ДФСУ від 04.04.16 р. № 7286/6/99-99-19-03-02-15 і від 26.04.16 р. № 9399/6/99-99-15-03-02-15). Але вона також є об’єктом обкладення ПДВ. Тому про нарахування ПЗ відповідно до п. 188.1 ПКУ не слід забувати. Про це контролери і нагадують у листі, що коментується.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі