Враження від змін, що вносяться до Порядку № 916*, в цілому позитивне. За оновленими правилами особа, яка подала скаргу на рішення контролерів, наділяється, зокрема, правами:
* Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 21.10.15 р. № 916.
• ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміноскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;
• здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду скарги за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису.
Розгляд матеріалів скарг відбувається у закритому засіданні, шо розуміється як розгляд скарги контролерами лише за участю платника або його уповноважених представників (у тому числі адвокатів).
Проведення розгляду у відкритому засіданні може бути виключно на підставі письмового клопотання платника (новий додаток до Порядку № 916). Воно має містити:
• перелік осіб, залучення яких необхідне для розгляду матеріалів скарги (у тому числі і представників засобів масової інформації);
• надання згоди на розголошення контролерами (посадовими особами) відомостей про платника, що становлять конфіденційну інформацію, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов’язків;
• надання згоди контролерам щодо присутності ними залучених осіб.
Для розгляду клопотання контролерам відведено 10 робочих днів з моменту його отримання, після чого особа має бути проінформована про його результати не пізніше ніж за 5 робочих днів до дати розгляду скарги.
Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.