Теми статей
Обрати теми

Я б у квартальники пішов… або Не забудьте продовжити квартальні ПДВ-привілеї

Дар’я КРАВЧЕНКО, податковий експерт
Хто, коли і як може перейти на квартальний звітний період з ПДВ або ж зберегти право залишатися у групі квартальників (для «бувалих»), ми нагадаємо в сьогоднішній статті. Сідайте зручніше, починаємо!

Хто ці щасливчики?

Скажемо відразу: їх коло дуже обмежене. Для того щоб потрапити до лав обраних, яким дозволено звітувати один раз у квартал, необхідно відповідати вимогам п. 202.2 ПКУ і п. 2 розд. II Порядку № 21.

На сьогодні такими щасливчиками залишилися тільки платники ЄП*.

* В результаті змін в п. 202.2 ПКУ, внесених Законом № 1797. Нагадаємо: раніше в групу квартальників могли потрапити платники податку на прибуток, що застосовували нульову ставку до 01.01.16 р.

Причому тільки ті єдиноподатники, які є платниками ПДВ. У 2017 році до них належать:

1. Юрособи і ФОП, які працюють в групі 3 і сплачують ЄП за ставкою 3 % від суми отриманого доходу.

2. Сільгосппідприємства, які працюють на ЄП в групі 4.

Процедура переходу

Для того щоб перейти на квартальний звітний період або продовжити застосовувати його в 2017 році, необхідно подати Заяву про вибір квартального податкового періоду (далі — Заява) разом із декларацією за результатами останнього податкового періоду календарного року (п. 3 розд. II Порядку № 21).

Тому:

• «місячним» платникам ПДВ таку Заяву необхідно було подати у складі ПДВ-декларації за грудень 2016 року, тобто до 20.01.17 р.;

• діючим квартальникам — у складі ПДВ-декларації за IV квартал 2016 року, тобто до 09.02.17 р.

Із сказаного можна зробити два висновки:

1. Якихось винятків для платників ПДВ, які минулого року отримали «квартальний статус», п. 3 розд. II Порядку № 21 не робить. Тому подавати Заяву доведеться усім:

• як охочим стати квартальниками уперше;

• так і тим із них, хто вже випробував себе в цій ролі.

2. Знову зареєстровані платники ПДВ не можуть в першому ж звітному періоді перейти на квартальну звітність.

Увага! Якщо, будучи «квартальним» платником, ви не подасте Заяву**, то з січня (першого звітного періоду наступного календарного року) ви зобов’язані будете перейти на місячний звітний період (п. 3 розд. II Порядку № 21).

** Його форму ви знайдете в Порядку № 21 (додаток 1).

До речі, про те, що у складі декларації ви подаєте Заяву, не забудьте поставити відповідну відмітку у кінці ПДВ-декларації. Заповнення самої Заяви не викличе труднощів. Окрім звичайних даних, характерних для ПДВ-звітності (найменування контролюючого органу, найменування самого заявника, його податкової адреси і т. д.), у ній необхідно вказати:

• ставку ЄП, яку ви сплачуєте як платник ЄП.

Так, платникам ЄП групи 3 слід поставити «3», платникам ЄП групи 4 — залишити поле незаповненим;

• період, з якого ви хочете перейти на квартальну звітність, — «з 1 кварталу 2017 року»;

• дату (квартал), з якої ви працюєте на ЄП;

• у кінці Заяви вносимо дату її подання.

От і все. Якщо якихось претензій з боку податківців до вашої Заяви не буде, квартальний податковий період для вас почнеться (а при продовженні — буде збережений) з I кварталу 2017 року. І проіснує (категорія 101.19 ЗІР ДФСУ):

• або до кінця року,

• або до переходу платника ПДВ, який застосовував спрощену систему оподаткування, на загальну систему оподаткування.

Документи та скорочення статті

Закон № 1797 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.16 р. № 1797-VIII.

Порядок № 21 Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджений наказом Мінфіну від 28.01.16 р. № 21.

ЄП — єдиний податок.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі